![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn man heeft trouwens ook (ongeveer) die sterktes, maar wel een flinke cilinder in één oog (-1,50 oid) in de andere maar een kleintje en ivm het grote verschil tussen de twee ogen daarom toch een bril genomen. Hij gebruikt hem alleen met autorijden en bij kijken naar voetbalwedstrijden ofzo en vindt dat toch wel heel prettig ed, het kijkt rustiger, met als gevolg dat jij en/of je ogen minder moe worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt, ik heb ook een hele kleine afwijking en een iets grotere cilinder. Ik ben verzekerd bij VGZ, mijn bril komt van Pearle, heb een goedkoop montuur genomen en de meest simpele, ontspiegelde glazen, en mijn bril koste mij 10 euro. De rest werd door de verzekering betaald. Nu is het zo dat je bij VGZ 1x in de 2jaar tot een bepaald bedrag een nieuwe bril uit mag zoeken, weet niet hoe dat bij jouw verzekering zit.
Ik zou het echt doen, voor mij is het een verademing om na een halve dag colleges mijn bril op te doen, en zo de andere helft van de colleges door te komen. En idd, achter de pc en met autorijden is het ook een wereld van verschil, niet meer zo knijpen, dus minder pijn etc. Vraag het anders eens goed na bij je verzekering, zeker omdat je nog geen bril hebt, er moet meer korting inzitten volgens mij. Of ben je basisverzekerd? Kan me herinneren dat ik een jongerenplus verzekering heb.. Wie weet ligt daar het verschil |
![]() |
|
Ik heb ongeveer hetzelfde alleen dat - en zonder cil.
L -1,25 R -0,50 Minimaal dus, wel heb ik besloten om een bril te pakken voor colleges. Omdat je gewoon veel meer rust krijgt met kijken. en inderdaad voor 50 euro heb je al een bril. Toen ze de eerste keer mijn ogen opmete zeiden ze dat ik een bril nodig had, toen ik bij de andere winkel ging vonden ze het niet zo heel erg nodig ![]() Maar als je eenmaal hebt gezien hoe alles veel scherper is wil je niet anders meer, (tenminste ik niet, ook al is het 'minimaal' in de ogen van mensen die - 5 ofzo hebben)
|
@ Daydream-ster: Ik ben twee sterren aanvullend bij Zilveren Kruis Achmea en krijg 50 euro vergoed op een bril bij Pearl of Eyewish. Alleen zijn de goedkoopste brillen daar 89 euro dus dat scheelt nauwelijks iets met een bril van 50 euro bij Specsavers, die laatste winkel vind ik alleen iets duidelijker qua prijzen.
@ Poggy: Mijn vriend loopt regelmatig een dag rond zonder lenzen en heeft -2,5 en -3. Met autorijden heeft ie wel altijd z'n lenzen in.
|
Verwijderd
|
Ik heb ook maar een minimale oogafwijking (-o,75 aan beide kanten met een cilinder van 0,5 aan een oog). Ik heb wel voor een bril gekozen (ben daar dan ook goed verzekerd voor). Ik vind het gewoon prettiger, vooral 'savonds maakt het een groot verschil en op de weg vond ik het gewoon eng worden (ik rijd niet auto, maar toch). Ik heb hem ook gewoon de hele dag op, als ik hem toch heb, wil ik ook constant goed zien.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor de rest heb ik mijn bril wel regelmatig achter de computer op, meestal s'avonds als het al wat donkerder is etc. Met autorijden merk ik nooit dat mijn ogen niet perfect zijn, ook niet als het donker is. Ik zou gewoon die bril nemen indien je verzekering het meeste betaald en dan zelf gewoon uitzoeken wanneer je hem wel/niet gaat dragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan je geen andere raad geven dan degene die je oogdokter al heeft gegeven. Koop je inderdaad eens een bril, een goedkope, om het een beetje uit te testen. Waarschijnlijk zal het op die manier veel aardiger voor je ogen lopen om te lezen, computeren en televisie te kijken. Ik gok dat als je een bril van 50 euro gaat kopen, dat je dan de komende maanden tegen heel veel mensen gaat zeggen hoe blij je bent met die keuze voor een bril. En met een bril zie je er natuurlijk nog een pak hipper, stoerder en intelligenter uit dan nu al het geval is (c;
Pearl kostte mij de laatste keer iets meer dan honderd euro voor de glazen en iets meer voor het montuur. Alles onder de 200 à 250 euro noem ik een vrij goedkope bril.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik ga maar eens kijken hoe dat nu werkt met sterktes en cylinders, want ik snap het al langer niet meer ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou als ik jou was wel voor een bril gaan, het scheelt enorm veel, zeker na een lange dag / lange autoritten etc etc |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Laatste keer dat ik bij Hans Anders was, was er een vrouw van wie de verzekering een bijdrage van 100 euro deed aan een Hans Anders bril. En je kunt daar prima voor zo'n 120 euro een bril met glazen kopen, en ze hebben ook wel eens acties waarmee het 100 euro wordt, dus dan krijg je de volledige bril vergoed zonder overdreven veel aanvullende verzekeringen. Maargoed, het verschilt natuurlijk per verzekering, op de website van je maatschappij staat wel wat er allemaal in je pakket zit.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kunnen mijn ouders ook doen als ze willen, ze doen het echter niet omdat ze van die meekleurende glazen erin willen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ken iemand die wel duur verzekerd is , volgens mij plus aanvullende verzekering van 't VGZ die de bril helemaal vergoed kreeg. glazen + het montuur, maakt niet uit wat voorn montuur of welk soort glas! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het montuur compleet vergoed krijgen is nogal uitzonderlijk; het kan wel zijn dat je van je verzekering een soort montuurbudget krijgt, alles daar boven betaal je zelf. Veel opticiens geven ook kortingen als je bij een bepaalde verzekeraar verzekerd bent, dat kan ook weer iets schelen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het grootste deel van de tijd heb ik 'm niet op, ook omdat ik gewend ben aan hoe goed/slecht ik zonder zie, maar als ik 'm opzet merk ik pas hoeveel prettiger het kijkt. Vooral voor dingen als college volgen, lezen, autorijden, tv kijken (m.n. 's avonds). Het is niet belachelijk veel scherper ofzo, maar wel een stuk 'rustiger' voor m'n ogen (volgens mij moet m'n linker oog namelijk veel harder werken als ik geen bril draag, omdat ik met rechts slechter zie). Kortom: ik ben er wel blij mee, zou 'm alleen vaker op moeten zetten... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Verkeerde glazen in mijn bril, wie moet er betalen? SuperSanne | 33 | 26-06-2008 10:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
[ogen] Bril nodig? Severus | 16 | 21-10-2006 14:14 | |
Lifestyle |
Bril.. akumabito | 105 | 28-11-2005 19:51 | |
Lifestyle |
Bril of niet? Kurogane | 124 | 07-08-2004 12:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
bril of lenzen? CoveredEyes | 53 | 27-06-2003 18:27 | |
Lifestyle |
Bril=nerd?hip? humandoll | 65 | 13-08-2002 02:39 |