Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 12:51
dwight88
dwight88 is offline
dit ben ik op dit moment aan het regelen... ik heb een bijlening bij de IB-groep. Bij het aanvragen vragen ze of ik een andere lening heb lopen. Nu wil ik met alle liefde deze IB lening erbij vermelden, maar ik heb er geen contractnummer van (alleen corospondentienummer), en het is natuurlijk een "beetje aparte" lening.

Iemand die een duidelijkere uitleg voor me heeft dan de postbank ?
Advertentie
Oud 13-07-2005, 13:58
Wawl
Wawl is offline
Ja, gewoon niet vermelden. Ik heb dat ook niet gedaan.
Oud 13-07-2005, 15:44
Tiño
Tiño is offline
hoef je er niet bij te vermelden hoor.

bij mij niet iigeval
Oud 13-07-2005, 17:18
Verwijderd
Ik zie niet in waarom zij daar sowieso het 'contractnummer' van zouden willen hebben. Het is voldoende dat ze weten dat je nog een andere lening ergens hebt lopen, omdat ze dan een beetje een beeld van je krijgen, of je iemand bent die vaak leent, etc.

Maar aangezien ik sowieso niet echt denk dat ze het oog hebben daarbij op een lening bij de IB-groep, waar elke student ongeacht zijn kredietwaardigheid voor in aanmerking komt, lijkt het me geen ramp als je helemaal niets vermeldt.
Oud 13-07-2005, 22:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
enige voorwaarde voor t studenkrediet is, afaik, dat je stufi ontvangt op je rekening.
Oud 14-07-2005, 06:14
Martin
Martin is offline
Een lening van de IB-Groep wordt niet aangemeld bij het BKR en hoef je ook niet op te geven als zijnde een lening.
Oud 14-07-2005, 06:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-07-2005 @ 23:02 :
enige voorwaarde voor t studenkrediet is, afaik, dat je stufi ontvangt op je rekening.
Toen ik in maart zo'n krediet aanvroeg, studeerde ik niet. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik in september weer zou beginnen en dat was goed Zo makkelijk kan t dus blijkbaar ook als je geen student bent (ik weet niet of ze het gaan controleren op een gegeven moment).
Oud 14-07-2005, 08:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-07-2005 @ 07:59 :
Toen ik in maart zo'n krediet aanvroeg, studeerde ik niet. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik in september weer zou beginnen en dat was goed Zo makkelijk kan t dus blijkbaar ook als je geen student bent (ik weet niet of ze het gaan controleren op een gegeven moment).
a-ha. da's mooi (ik begin in september, maar heb vantevoren geld nodig), snel zelf ff proberen
Oud 14-07-2005, 10:09
dwight88
dwight88 is offline
ik dank u allen hartelijk

[edit] hoe lang duurt het voordat dit geld beschikbaar komt? [/edit]

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 10:17.
Oud 14-07-2005, 10:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-07-2005 @ 11:09 :

geen idee, ik heb t net aangevraagd. heb t nodig voor mn boeken (da's eigenlijk belachelijk, maar ik ben niet zo goed in sparen), dus hoop in augustus uiterlijk. maar ik denk binnen een week, eigenlijk.
Oud 15-07-2005, 20:29
MB
MB is offline
Het kan aan mij liggen, maar is het niet goedkoper om ergens anders geld te lenen. Als je rood staat is dat toch heel duur?
Oud 16-07-2005, 08:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-07-2005 @ 21:29 :
Het kan aan mij liggen, maar is het niet goedkoper om ergens anders geld te lenen. Als je rood staat is dat toch heel duur?
maar t studentenkrediet van de postbank is dan ook geen roodstaan. (rood staan noemen ze voor studenten 'rood staan', voor 'grote mensen' heet dat het 'girokwartaalkrediet'.) het studentenkrediet is gewoon een lening onder best aantrekkelijke voorwaarden (pas na 5 jaar terugbetalen), en is goedkoper dan rood staan, hoewel rood staan op een studentenrekening ook al niet zo dramatisch duur is hoor.
Oud 16-07-2005, 10:31
dwight88
dwight88 is offline
daarom leek dit mij ook de beste optie . ik zit niet te wachten op een lening van 25.000 euro bij een of ander leningbedrijf. Misschien is dit wel iets duurder, maar voor mezelf denk ik dat dit de beste oplossing is.

iemand ervaring met hoe lang het duurt, voordat je er de beschikking over hebt? wel binnen 3 weken toch ?
Oud 16-07-2005, 11:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 16-07-2005 @ 11:31 :
daarom leek dit mij ook de beste optie . ik zit niet te wachten op een lening van 25.000 euro bij een of ander leningbedrijf. Misschien is dit wel iets duurder, maar voor mezelf denk ik dat dit de beste oplossing is.

iemand ervaring met hoe lang het duurt, voordat je er de beschikking over hebt? wel binnen 3 weken toch ?
dit is juist goedkoper dan zo'n 'goedkope' lening. ik heb t beetje nagekeken, en dit was (voor mij dan iig) zo ongeveer de goedkoopste optie. ook omdat je t makkelijk krijgt, natuurlijk, want veel van die 25.000 leningen (jeweetwel, die die gast van gtst aanprijst en zo) moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. (inkomen, eigen huis, enz.)

daarnaast hoef je dit pas na 5 jaar af te lossen (binnen die tijd heb ik dat geld allang weer terugbetaald), en dat is ook wel lekker.

ik hoop ook wel binnen 3 weken, liever eerder. maar heb eigenlijk geen idee. maar denk toch wel binnen een maand, en eigenlijk denk ik wel binnen 14 dagen. maar heb je t zo hard nodig dan ?
Oud 16-07-2005, 11:14
dwight88
dwight88 is offline
ja

het zou het op zn minst "wat makkelijker" maken..
Oud 16-07-2005, 13:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 16-07-2005 @ 12:14 :
ja

het zou het op zn minst "wat makkelijker" maken..
ja he
komt vast wel goed.
Oud 17-07-2005, 21:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zag net op de site van de postbank dat je een bevestigingsmail zou krijgen van de postbank. (dat ging over alle leenvormen; wellicht dat een studentenkrediet wat anders werkt, want je hoeft ook geen loonstrookjes op te sturen). heeft iemand (dwight, chloe) dat toevallig wel gekregen en ik niet, of krijg je die voor een studentenkrediet gewoon niet ?
Oud 17-07-2005, 22:34
Never gone
Never gone is offline
Hey, je moest toch ook invullen op een formuliertje hoeveel geld je wilde opnemen? Ik neem aan dat als je het krediet krijgt, het geld op je rekening wordt bijgeschreven!
Oud 17-07-2005, 23:14
Verwijderd
Waarom leen je niet gewoon bij de ib-groep? Dat is afaik de beste lening die je ooit kan krijgen.
Oud 18-07-2005, 09:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Never gone schreef op 17-07-2005 @ 23:34 :
Hey, je moest toch ook invullen op een formuliertje hoeveel geld je wilde opnemen? Ik neem aan dat als je het krediet krijgt, het geld op je rekening wordt bijgeschreven!
nee, dat hoeft pas als je daadwerkelijk t krediet afgesloten hebt. bij t aanvragen zelf hoefde ik dat niet.
Oud 18-07-2005, 09:19
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-07-2005 @ 00:14 :
Waarom leen je niet gewoon bij de ib-groep? Dat is afaik de beste lening die je ooit kan krijgen.
heb ik ook al maar daar ga ik het de komende maanden helaas niet mee redden.

@ MightyMarcel: ik heb geen bevestigingsmail gekregen.
Oud 18-07-2005, 09:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-07-2005 @ 00:14 :
als je maandelijks net wat geld tekortkomt misschien wel, hoewel ik dat betwijfel, gezien de voorwaarden van de ibg (die mij niet aanstaan). maar je kan niet bij de ibg vragen 'goh, mag ik ff 1500 euro vangen ? dank u !', maar alleen per maand lenen, als aanvullig op je stufi. op die manier bouw je ook ongemerkt een enorme schuld op (bv. 4 jaar 150 e per maand = 7200 euro), terwijl ik per maand genoeg heb, ik heb alleen te weinig spaarcentjes. leningen bij de ibg zijn voor mij wat te lastig te beheersen, aangezien je je maandelijkse budget er mee verhoogt. dat is voor mij ook helemaal niet nodig momenteel.

of het de beste lening is valt nog te bezien, overigens. ze zijn niet echt goedkoop.
Oud 18-07-2005, 09:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 18-07-2005 @ 10:19 :
heb ik ook al maar daar ga ik het de komende maanden helaas niet mee redden.

@ MightyMarcel: ik heb geen bevestigingsmail gekregen.
aha. oke, dan ligt t dus niet aan mij.
Oud 18-07-2005, 09:42
Wawl
Wawl is offline
Onthou wel dat de effectieve rente bij 'rood staan' 9,20% is. Bij een lening van 1000 euro betaal je dus op jaarbasis 92 euro aan rente. Het is dus wel te overzien qua kosten.
Oud 18-07-2005, 10:19
Never gone
Never gone is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-07-2005 @ 10:18 :
nee, dat hoeft pas als je daadwerkelijk t krediet afgesloten hebt. bij t aanvragen zelf hoefde ik dat niet.
Hmm, ik heb afgelopen week het krediet via internet aangevraagd. Vervolgens kreeg ik een stapeltje papieren thuisgestuurd van de Postbank met daarin de contractaanbieding, het definitieve aanvraagformulier, etc. Daarbij zat ook een formuliertje waarop je moest invullen hoeveel geld je gelijk wilde opnemen. Dit formuliertje moest je terugsturen samen met alle andere papieren/kopieën
Advertentie
Oud 18-07-2005, 11:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-07-2005 @ 10:42 :
Onthou wel dat de effectieve rente bij 'rood staan' 9,20% is. Bij een lening van 1000 euro betaal je dus op jaarbasis 92 euro aan rente. Het is dus wel te overzien qua kosten.
studenkrediet is zoiets wat rente betreft inderdaad, maar is iets heel anders dan rood staan. dit krediet komt naast het rood staan. tis meer bedoelt voor grote(re) uitgaven, rood staan is meer bedoelt om tijdelijke tekorten mee aan te vullen.

geloof trouwens dat rood staan op een studentenrekening bij de postbank maar 7% rente is.
Oud 18-07-2005, 11:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Never gone schreef op 18-07-2005 @ 11:19 :
Hmm, ik heb afgelopen week het krediet via internet aangevraagd. Vervolgens kreeg ik een stapeltje papieren thuisgestuurd van de Postbank met daarin de contractaanbieding, het definitieve aanvraagformulier, etc. Daarbij zat ook een formuliertje waarop je moest invullen hoeveel geld je gelijk wilde opnemen. Dit formuliertje moest je terugsturen samen met alle andere papieren/kopieën
ja dat zeg ik toch ? op internet hoefde je nog geen bedrag in te vullen, pas bij de papieren (het contract) hoeft dat.

overigens, hoelang zat er tussen de aanvraag (internet) en de papieren handel ?en hoelang duurde het dan nog, of weet je dat nog niet, voordat je t geld kon opnemen ?
Oud 19-07-2005, 07:52
Never gone
Never gone is offline
Volgens mij 2 werkdagen.
Afgelopen zondag heb ik de papieren teruggestuurd naar de Postbank en ik heb het krediet nog niet gekregen.
Ik verwacht dat het tegen het einde van de week er wel opstaat.
Oud 19-07-2005, 10:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dat heb je dan zeker telefonisch gedaan of zo ? want ik moet een bewijs van inschrijving en een kopie van het bericht studifinanciering opsturen en die heb ik dus allebei nog niet.
Oud 19-07-2005, 12:00
dwight88
dwight88 is offline
die brief heb ik nog niet gehad, maar ik denk dat ik dan gewoon die van het afgelopen jaar bijvoeg? (studiejaar 2004-2005)?
Oud 19-07-2005, 12:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
fijn voor jou natuurlijk, maar ik studeerde vorig jaar niet. vandaar.
Oud 20-07-2005, 16:39
Never gone
Never gone is offline
Ik krijg het krediet niet omdat ik nog niet ben begonnen met mijn studie. Dat is een voorwaarde.
Wat moet ik nou doen? Ik moet voor 1 september ongeveer 1200 betaald hebben aan studiekosten...

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 16:50.
Oud 20-07-2005, 17:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je moet een bewijs van inschrijving en een bericht van de stufi meesturen als bewijs. meestal krijg je dat in augustus, dus dan kun je t nog geregeld hebben voor september.

en anders : rood staan.

maar ik zit dus ongeveer in t zelfde schuitje. ik hoop dan ook dat ik alle papieren binnen heb voordat de studie begint.

maar mag ik vragen wat voor kosten ? collegeld kan meestal wel in termijnen namelijk.
Oud 20-07-2005, 17:20
dwight88
dwight88 is offline
ik heb een brief gekregen met de melding dat mijn rekening nog gee nstudentenrekenig was, terwijl ik al wel rood mocht staan zonder eens in de zoveel tijd positief te komen. Anyway, nu wel geregeld en via de telefoon opnieuw aangevraagd. Nu krijg ik een contract thuis zei ze, met brief waarin staat hoe of wat. Ga iig morgen gelijk mijn inschrijfpapier voor de hogeschool opsturen, en hopen dat dat snel geregeld is, al zal dat bewijs van inschrijving wel even op zich laten wachten. In dat geval stuur ik wel de oude mee, met bewijs dat ik mn P heb gehaald, hoop dat ze daar dan genoegen mee nemen ..
Oud 20-07-2005, 20:21
Never gone
Never gone is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-07-2005 @ 18:11 :
je moet een bewijs van inschrijving en een bericht van de stufi meesturen als bewijs. meestal krijg je dat in augustus, dus dan kun je t nog geregeld hebben voor september.

en anders : rood staan.

maar ik zit dus ongeveer in t zelfde schuitje. ik hoop dan ook dat ik alle papieren binnen heb voordat de studie begint.

maar mag ik vragen wat voor kosten ? collegeld kan meestal wel in termijnen namelijk.
De kopieën daarvan had ik opgestuurd, maar daarna had ik het bericht ontvangen dat ik geen krediet krijg omdat ik nog niet begonnen met de studie.

Die kosten zijn: 1e termijn studiefinanciering (300 euro), boeken (350 euro), fieldtrips (420 euro) + wat overige bijdrages.

Ik snap niet waarom ze nou zo moeilijk doen over dat ene maandje. Ik ga toch in september beginnen aan een 4-jarige studie. Dat betekent dus dat ik 4 jaar lang studiefinanciering ga ontvangen op mijn postbank rekening. Maar goed, ik kom er wel uit, maar toch balen hoor..
Oud 20-07-2005, 21:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vind t toch knap dat je dat voor elkaar gekregen hebt dan... als ik t zo hoor van anderen hoe dat gaat.
Oud 20-07-2005, 21:23
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Never gone schreef op 20-07-2005 @ 21:21 :
De kopieën daarvan had ik opgestuurd, maar daarna had ik het bericht ontvangen dat ik geen krediet krijg omdat ik nog niet begonnen met de studie.

Die kosten zijn: 1e termijn studiefinanciering (300 euro), boeken (350 euro), fieldtrips (420 euro) + wat overige bijdrages.

Ik snap niet waarom ze nou zo moeilijk doen over dat ene maandje. Ik ga toch in september beginnen aan een 4-jarige studie. Dat betekent dus dat ik 4 jaar lang studiefinanciering ga ontvangen op mijn postbank rekening. Maar goed, ik kom er wel uit, maar toch balen hoor..
als je echt heel erg omhoog zit, kun je misschien het beste bellen erover, of wellicht bij een postbank-vestiging langs gaan. (goed, volgens mij zijn dat allemaal postkantoren met een privacy van 0,0. dus ik zou dat zelf niet zo snel doen, langsgaan.) maar bellen kan dan misschien ervoor zorgen dat t wel eerder kan, je kan tenslotte aantonen dat je ingeschreven staat en stufi gaat ontvangen.

(overigens, met kostentudiefinanciering zal je wel kosten:collegegeld bedoel, toch ?)
Oud 21-07-2005, 10:05
dwight88
dwight88 is offline
ik ben erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, want ik heb alleen al die bewijzen van het afgelopen studiejaar, nog niet van dit jaar. accepteren ze dat? (heb wel bewijs van P)
Oud 21-07-2005, 12:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 21-07-2005 @ 11:05 :
ik ben erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, want ik heb alleen al die bewijzen van het afgelopen studiejaar, nog niet van dit jaar. accepteren ze dat? (heb wel bewijs van P)
denk t wel. met je P kun je zelfs meer lenen.
Oud 25-07-2005, 13:01
dwight88
dwight88 is offline
heb vrijdag alles opgestuurd. wat zijn de ervaring met de tijdsduur, voordat er weer info komt / men over het geld kan beschikken ?
Oud 25-07-2005, 14:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
geen idee, ik ben net zo nieuwsgierig als jou. (/einde zinloze post).
Oud 02-10-2007, 14:31
Ser
Ser is offline
Studentenkrediet afsluiten zonder Negatieve BKR registratie. reageer dan snel.
Oud 02-10-2007, 14:34
Ser
Ser is offline
Citaat:

Als je een student ben kan het in 1 dag gepiept zijn. Er is ook een manier om een studentenkrediet aan te vragen zonder een negatieve BKR registratie aan over te houden. Intresse reageer.
Oud 02-10-2007, 16:50
Fingon
Fingon is offline
up hem ff lekker lol
slotje?
Oud 04-10-2007, 00:31
Verwijderd
ik dacht al, post wawl weer?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten