Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger was dat voor mij ook een raadsel, maar laatst heb ik een vulpen terug gevonden met van die schuine zijkantjes waardoor je dat ding goed moet vasthouden, en toen ging me een licht op. Als ik met een gewone balpen schrijf neem ik een gigantisch foute houding aan en mn handschrift is er ook na. Met zo'n pen met van die zijkantjes wordt je gedwongen in een goede houding te schrijven, omdat er anders met die dingen niet te schrijven valt, en daardoor ziet het er stukken netter uit.
Ik ga dus binnenkort een goede vulpen kopen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Maar van die vlakjes op de pen, waar je 'm vast moet houden, die zitten toch ook vaak zat op balpennen? Ik had er in elk geval laatst nog een met zo'n rubberen vasthoud-ding en vlakjes er op.
Citaat:
Maar dat je je pen per se schuin moet houden omdat 'ie anders niet schrijft zou wel kunnen op zich, hm. |
![]() |
|
Hmm. Ik denk ook wel dat dat voor de schrijfhouding goed is, ofzo. Ik vond ze wel mooier schrijven dan balpen. Tenminste, mensen die mooi konden schrijven schreven mooier met vulpen dan met balpen. Ik niet, ik had echt een vreselijk handschrift vroeger. Nog onleesbaarder en lelijker dan nu want ik moest heel geforceerd en geduldig mooie boogjes en krullen maken en dat wilde ik niet. Ik wilde blokletters!
|
Verwijderd
|
Mochten we nooit.
![]() ![]() Later zette ik me af door bij al m'n verslagen strips en tekeningetjes te maken in de kantlijn. Met zwarte fineliner. Want er zijn geen regels in de kantlijn. Anarchiieee! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is zodat je een goede techniek aan leert en netjes leert schrijven (aan elkaar schrijven wordt als netjes gezien, en dat gaat met een vulpen het makkelijkst).
Ik moest tot groep 8 met een vulpen schrijven maar was er vréselijk in, in groep 8 mochten we ook balpennen gaan gebruiken, dus dat deed ik maar meteen ![]() Oh, en inktwissers waren verboden bij mij op school, net zoals tip-ex etc, fouten moest je tussen haakjes zetten of er moest een kruisje onder met de verbetering erboven. Oh, en als we tien stickers hadden kregen we een groene vulling, bij twintig een rode en bij dertig mocht je een grote kaart uitzoeken (met een dier erop ofzo). Heel stoer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wij moesten leren schrijven met een potlood.
|
![]() |
|
Omdat je dan in eerste instantie mooier/beter gaat schrijven, maar als je slordig schrijft is het met vulpen al helemaal onleesbaar.
Ik ben trouwens links en ik had wel altijd vlekken aan mn hand. En ik was toen al zo zo lui dat ik echt geen moeite ging doen om anders te zitten en kramp krijgen om maar geen vlekken te krijgen. Ik mocht niet met gewone pen schrijven. Maar de jongen die zo klein schreef da thet met vulpen onleesbaar werd wel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij moesten trouwens met een balpen schrijven. Een blauwe. Niks vulpen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het wel vreselijk gaaf toen ik in groep drie eindelijk een vulpen kreeg. Met een vulpen was je pas écht volwassen. Dus misschien is het ook symbolisch.
Hij heeft geen invloed had gehad op mijn schrijfhouding trouwens, maar ik hád al een schrijfhouding en die was verkeerd en heb ik pas rond mijn 12e veranderd. Ik hield gewoon de vulpen ook verkeerd vast. Dat is best mogelijk, alleen erg onhandig. Ik heb mezelf dan ook per ongeluk een mooie tattoo gegeven in groep 3. Laatst gewijzigd op 31-10-2007 om 15:21. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen idee. Ik denk ook om een goede schrijfhouding aan te leren, maar dat is bij mij helemaal mislukt.
En ik zat ook altijd onder de inkt hoor, ik kon echt niet omgaan met die dingen. Vreselijk zagen ze eruit ook nog, zo'n houten geval met een rood stukje aan de bovenkant, waar het pennetje in zat en dan aan de onderkant nog een blokje waar je je naam in moest zien te schrijven. Wat nooit lukte natuurlijk. ![]() |
![]() |
|
wij hadden een lelijke blauwe pen, met een dop waarop je goed kon fluiten. En rechtshandigen hadden een roze klipje en linkshandigen een groene. Hij was heel stom, ik heb na een tijdje mijn eigen gele vulpen gekocht, met een eentje erop. Heel lief.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoelde het overigens meer in de geest van - ik heb er nooit opmerkingen over gehad en het is me ook nooit verboden. Alleen dan artistiek verwoord. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik was altijd helemaal blauw maar ik had zo'n fijne linkshandige vulpen alleen ben ik m ooit kwijtgeraakt, en ik schrijf ook verkrampt met mijn hand in een bocht...
denk je dat als ik nu nog naar mn basisschool ga dat ze dan een vulpen aan mij overhandigen? of weet iemand waar ze die bordeauxrode met zilverkleur zware lompe dingen verkopen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had ook een vulpen, en daar was ik heel trots op en voorzichtig mee. Waarom weet ik niet, immers, iedereen had er eentje en als je hem voor de lol kapotbrak en naar de juf gooide, kreeg je gewoon een nieuwe.
Maar ik vond een vulpen wel fijner schrijven dan een balpen. Mijn handschrift is trouwens wel heel mooi. Maar dat komt niet door de vulpen. Overigens vond ik het heel leuk om met de vulpen rondjes op de i te zetten ipv puntjes (in een verslag over kikkers). Dat kon de juf niet echt waarderen. Ik vond het persoonlijk wel mooi. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus dan kreeg je: Piet .leip. liep naar huis. Ik kraste het liever gewoon door, maar dat 'was lelijk', aldus mijn juf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik kijk naar mijn scoutingkindjes die een potlood of stift vasthouden, denk ik dat het inderdaad is om de schrijfhouding te verbeteren. Die kinderen houden alles echt bij het puntje vast. Bij vulpennen wordt dat afgeleerd middels enorm blauwe vingers. Daarbij houden ze meestal hun stift/potlood nog recht omhoog vast, ipv schuin. Bij een vulpen wordt dat afgeleerd doordat ie gewoon niet schrijft als je hem recht omhoog houdt.
|
|