Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2007, 20:11
Verwijderd
En niet gewoon met een balpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2007, 20:14
Verwijderd
Wij mochten met een balpen schrijven. Dus ik denk dat je gewoon een stomme school had.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:15
Missy
Missy is offline
Wij moesten ook met vulpen schrijven. Ik denk dat het is dat de kinderen dan een betere handschrift krijgen.
Oud 30-10-2007, 20:17
TopDrop
TopDrop is offline
Met een vulpen kun je volgens mij beter een mooi handschrift aanleren. Ik vind het trouwens ook wel fijner schrijven.
Oud 30-10-2007, 20:18
Verwijderd
en je kan een inktwisser gebruiken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:23
TRA
TRA is offline
Wij moesten met balpen schrijven.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:24
Verwijderd
Haha ik had het hier nog over met iemand dit weekend, ik snap het dus ook niet, je krijgt onwijs vieze handen en ik vind het helemaal niet lekker schrijven.
Ik kan alleen maar bedenken dat het te maken heeft met dat je de vulpen op een manier moet gebruiken zodat het puntje het papier raakt, dus dat je je pen schuin moet houden, en dus een betere schrijfhouding krijgt.
denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:30
Tink*
Tink* is offline
Misschien ook omdat die vulpennen op de basisschool van die schuine zijkantjes hadden, dat je zo makkelijker leert een pen goed vast te houden.
Oud 30-10-2007, 20:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Haha ik had het hier nog over met iemand dit weekend, ik snap het dus ook niet, je krijgt onwijs vieze handen en ik vind het helemaal niet lekker schrijven.
Ik kan alleen maar bedenken dat het te maken heeft met dat je de vulpen op een manier moet gebruiken zodat het puntje het papier raakt, dus dat je je pen schuin moet houden, en dus een betere schrijfhouding krijgt.
denk ik.
Vieze handen? Ik weet niet hoe jij schrijft..
Oud 30-10-2007, 20:33
Bonga
Bonga is offline
echt.. ga je van een fineliner naar een vulpen.. die toch een keer stuk gaat/ niet handig is, waardoor je uiteindelijk alleen nog maar gratis reclamepennen gebruikt
Oud 30-10-2007, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien ook omdat vullingen goedkoper zijn dan steeds nieuwe pennen? En omdat het beter is om vast te leren houden ook denk ik.
Oud 30-10-2007, 20:42
Verwijderd
Vroeger was dat voor mij ook een raadsel, maar laatst heb ik een vulpen terug gevonden met van die schuine zijkantjes waardoor je dat ding goed moet vasthouden, en toen ging me een licht op. Als ik met een gewone balpen schrijf neem ik een gigantisch foute houding aan en mn handschrift is er ook na. Met zo'n pen met van die zijkantjes wordt je gedwongen in een goede houding te schrijven, omdat er anders met die dingen niet te schrijven valt, en daardoor ziet het er stukken netter uit.

Ik ga dus binnenkort een goede vulpen kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:46
Verwijderd
Maar van die vlakjes op de pen, waar je 'm vast moet houden, die zitten toch ook vaak zat op balpennen? Ik had er in elk geval laatst nog een met zo'n rubberen vasthoud-ding en vlakjes er op.

Citaat:
Misschien ook omdat vullingen goedkoper zijn dan steeds nieuwe pennen? En omdat het beter is om vast te leren houden ook denk ik.
In balpennen kunnen toch ook nieuwe vuldingetjes?

Maar dat je je pen per se schuin moet houden omdat 'ie anders niet schrijft zou wel kunnen op zich, hm.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hmm. Ik denk ook wel dat dat voor de schrijfhouding goed is, ofzo. Ik vond ze wel mooier schrijven dan balpen. Tenminste, mensen die mooi konden schrijven schreven mooier met vulpen dan met balpen. Ik niet, ik had echt een vreselijk handschrift vroeger. Nog onleesbaarder en lelijker dan nu want ik moest heel geforceerd en geduldig mooie boogjes en krullen maken en dat wilde ik niet. Ik wilde blokletters!
Oud 30-10-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Wij mochten met een balpen schrijven. Dus ik denk dat je gewoon een stomme school had.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 21:26
Verwijderd
Gewoon omdat je daardoor een betere schrijftechniek ontwikkeld.
Ik schrijf nog steeds met vulpen. Cult.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 21:28
Vice
Vice is offline
Een vulpen is eigenlijk best gaaf.
Oud 30-10-2007, 21:28
Verwijderd
Vulpen is toch gemeen voor alle linkshandige kinderen? Dan is het één grote vlek.
Wij schreven eerst met potlood waar een rubberen blokje aan zat en daarna met een zelfgekozen balpen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Vulpen is toch gemeen voor alle linkshandige kinderen? Dan is het één grote vlek.
Valt mee als je schriften hebt met papier dat de inkt snel opneemt. Ik heb nog nooit van linkshandigen met een vulpentrauma gehoord iig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 21:47
Hulk
Hulk is offline
Die zitten altijd heel moeilijk met hun arm in een boogje én een brug zodat ze niet over de inkt heenwrijven.

leonarda davinci had gewoon schijt aan en die schreef in spiegelbeeld van rechts naar links:
Oud 30-10-2007, 23:24
Verwijderd
omdat je er dan roze inkt in kon doen. en zwarte. en paarse. en groene. en knalblauwe. en roze
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:31
Verwijderd
Mochten we nooit. Alleen blauw, niet eens zwart. Toen had ik een keer op een bladzijde die al nagekeken was expres héél lelijk die woorden nogmaals opgeschreven, met balpen, maar de juffrouw kwam er achter en toen werd mijn sticker geconfisqueerd.

Later zette ik me af door bij al m'n verslagen strips en tekeningetjes te maken in de kantlijn. Met zwarte fineliner. Want er zijn geen regels in de kantlijn. Anarchiieee!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:31
Verwijderd
Het is zodat je een goede techniek aan leert en netjes leert schrijven (aan elkaar schrijven wordt als netjes gezien, en dat gaat met een vulpen het makkelijkst).
Ik moest tot groep 8 met een vulpen schrijven maar was er vréselijk in, in groep 8 mochten we ook balpennen gaan gebruiken, dus dat deed ik maar meteen De eerste schrijflessen in groep 3 waren overigens met stift, pas toen we aan elkaar gingen schrijven kregen we een vulpen.
Oh, en inktwissers waren verboden bij mij op school, net zoals tip-ex etc, fouten moest je tussen haakjes zetten of er moest een kruisje onder met de verbetering erboven.

Oh, en als we tien stickers hadden kregen we een groene vulling, bij twintig een rode en bij dertig mocht je een grote kaart uitzoeken (met een dier erop ofzo). Heel stoer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 00:26
__
__ is offline
ik had op een gegeven moment een bepaald stuk tekst blijkbaar zooo mooi geschreven, dat ik naar de directeur moest om complimentjes binnen te halen en een stickertje op te halen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 07:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mochten we nooit. Alleen blauw, niet eens zwart. Toen had ik een keer op een bladzijde die al nagekeken was expres héél lelijk die woorden nogmaals opgeschreven, met balpen, maar de juffrouw kwam er achter en toen werd mijn sticker geconfisqueerd.

Later zette ik me af door bij al m'n verslagen strips en tekeningetjes te maken in de kantlijn. Met zwarte fineliner. Want er zijn geen regels in de kantlijn. Anarchiieee!
Geen regels in de kantlijn? Dat heb ik nooit geweten.

Wij moesten leren schrijven met een potlood.
Oud 31-10-2007, 10:25
Qimm
Qimm is offline
? Ik heb nooit met een vulpen leren schrijven op school. Ik ben er alleen thuis mee in aanraking gekomen
Hm cultuurachterstand.
Oud 31-10-2007, 10:40
Verwijderd
Omdat de juffrouw de illusie had dat je met een vulpen netter leerde schrijven. Onze juffrouw was dan ook achterlijk, aan mijn handschrift valt al minstens tien jaar niks meer te redden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 11:40
luchtballon
luchtballon is offline
Omdat je dan in eerste instantie mooier/beter gaat schrijven, maar als je slordig schrijft is het met vulpen al helemaal onleesbaar.
Ik ben trouwens links en ik had wel altijd vlekken aan mn hand. En ik was toen al zo zo lui dat ik echt geen moeite ging doen om anders te zitten en kramp krijgen om maar geen vlekken te krijgen. Ik mocht niet met gewone pen schrijven. Maar de jongen die zo klein schreef da thet met vulpen onleesbaar werd wel
Oud 31-10-2007, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Die zitten altijd heel moeilijk met hun arm in een boogje én een brug zodat ze niet over de inkt heenwrijven.

leonarda davinci had gewoon schijt aan en die schreef in spiegelbeeld van rechts naar links:
[afbeelding]
Dat doe ik ook wel eens als ik 't uitvlekken zat ben

Wij moesten trouwens met een balpen schrijven. Een blauwe. Niks vulpen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 14:59
Verwijderd
Ik vond het wel vreselijk gaaf toen ik in groep drie eindelijk een vulpen kreeg. Met een vulpen was je pas écht volwassen. Dus misschien is het ook symbolisch.
Hij heeft geen invloed had gehad op mijn schrijfhouding trouwens, maar ik hád al een schrijfhouding en die was verkeerd en heb ik pas rond mijn 12e veranderd. Ik hield gewoon de vulpen ook verkeerd vast. Dat is best mogelijk, alleen erg onhandig. Ik heb mezelf dan ook per ongeluk een mooie tattoo gegeven in groep 3.

Laatst gewijzigd op 31-10-2007 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:04
Verwijderd
Volwassen, haha.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:07
Verwijderd
Ik denk omdat je met een vulpen het minste kunt klooien: je moet hem wel op een bepaalde manier vasthouden.
Ik vond het toen ook wel stoer trouwens .
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:18
Verwijderd
Geen idee. Ik denk ook om een goede schrijfhouding aan te leren, maar dat is bij mij helemaal mislukt.
En ik zat ook altijd onder de inkt hoor, ik kon echt niet omgaan met die dingen.
Vreselijk zagen ze eruit ook nog, zo'n houten geval met een rood stukje aan de bovenkant, waar het pennetje in zat en dan aan de onderkant nog een blokje waar je je naam in moest zien te schrijven. Wat nooit lukte natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:23
PV
PV is offline
Citaat:
Wij moesten met balpen schrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 18:09
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
wij hadden een lelijke blauwe pen, met een dop waarop je goed kon fluiten. En rechtshandigen hadden een roze klipje en linkshandigen een groene. Hij was heel stom, ik heb na een tijdje mijn eigen gele vulpen gekocht, met een eentje erop. Heel lief.
Oud 31-10-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Geen regels in de kantlijn? Dat heb ik nooit geweten.
Regels in de zin van voorschriften of regels in de zin van lijntjes op het papier?

Ik bedoelde het overigens meer in de geest van - ik heb er nooit opmerkingen over gehad en het is me ook nooit verboden. Alleen dan artistiek verwoord.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 18:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Valt mee als je schriften hebt met papier dat de inkt snel opneemt. Ik heb nog nooit van linkshandigen met een vulpentrauma gehoord iig.
Oh, ik zoveel. Ik vond het ook altijd een drama, die vulpen. Ik ging er altijd overheen met m'n handen en was daarna helemaal blauw. En toen ging een lerares me in groep 6 hardhandig aanleren (Kan het me nog heel goed herinneren; tijdens de les dat er "opstel" op het bord stond en ik grote moeite had met het lezen. Opsteel, opstal, optel. Waarschijnlijk gewoon omdat ik het een dom woord vond..). Ze duwde m'n hand gewoon tijdens het schrijven onder de kant, maar na een tijdje kon ik het. Nu zie ik nog steeds linkshandigen met hun hand boven de regels schrijven. Slechte houding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:03
Verwijderd
ik was altijd helemaal blauw maar ik had zo'n fijne linkshandige vulpen alleen ben ik m ooit kwijtgeraakt, en ik schrijf ook verkrampt met mijn hand in een bocht...
denk je dat als ik nu nog naar mn basisschool ga dat ze dan een vulpen aan mij overhandigen? of weet iemand waar ze die bordeauxrode met zilverkleur zware lompe dingen verkopen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:12
mepsteen
mepsteen is offline
het zal niet liggen aan het handschrift, dat was bij mij altijd al beroerd.
Oud 31-10-2007, 19:18
Verwijderd
Ik had ook een vulpen, en daar was ik heel trots op en voorzichtig mee. Waarom weet ik niet, immers, iedereen had er eentje en als je hem voor de lol kapotbrak en naar de juf gooide, kreeg je gewoon een nieuwe.

Maar ik vond een vulpen wel fijner schrijven dan een balpen. Mijn handschrift is trouwens wel heel mooi. Maar dat komt niet door de vulpen.

Overigens vond ik het heel leuk om met de vulpen rondjes op de i te zetten ipv puntjes (in een verslag over kikkers). Dat kon de juf niet echt waarderen. Ik vond het persoonlijk wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Rondjes op de i mochten bij ons ook niet. Ook mocht je niet krassen en moest je als je iets verkeerd had geschreven er keurig één (!) streep doorheen trekken en eráchter het goede schrijven. En inktwissers waren ook uit den boze.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Rondjes op de i mochten bij ons ook niet. Ook mocht je niet krassen en moest je als je iets verkeerd had geschreven er keurig één (!) streep doorheen trekken en eráchter het goede schrijven. En inktwissers waren ook uit den boze.
Wij moesten er puntjes omheen zetten (???)

Dus dan kreeg je:

Piet .leip. liep naar huis.

Ik kraste het liever gewoon door, maar dat 'was lelijk', aldus mijn juf.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:34
Verwijderd
Wij moesten haakjes. Wat was ik blij toen ik op de middelbare gewoon mocht krassen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:28
Verwijderd
Wij moesten ook haakjes. Ik vond dat echt retarded, waar is dat goed voor? Haakjes maken het alleen maar onoverzichtelijk, krassen is veel duidelijker.

En ik spaarde vroeger die balletjes uit de vulpenvullingen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:31
Verwijderd
Ik knaagde mijn pennen altijd kapot. En dan ging ik verder schrijven met alleen zo'n dun plastic dingetje.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Wij moesten ook haakjes. Ik vond dat echt retarded, waar is dat goed voor? Haakjes maken het alleen maar onoverzichtelijk, krassen is veel duidelijker.

En ik spaarde vroeger die balletjes uit de vulpenvullingen
Ik ook! Maar daar ben ik mee opgehouden toen ik een keertje per ongeluk mijn bakje omver kieperde en ik geen zin had om mn balletjes terug te zoeken ;\
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:40
Balance
Balance is offline
Als ik kijk naar mijn scoutingkindjes die een potlood of stift vasthouden, denk ik dat het inderdaad is om de schrijfhouding te verbeteren. Die kinderen houden alles echt bij het puntje vast. Bij vulpennen wordt dat afgeleerd middels enorm blauwe vingers. Daarbij houden ze meestal hun stift/potlood nog recht omhoog vast, ipv schuin. Bij een vulpen wordt dat afgeleerd doordat ie gewoon niet schrijft als je hem recht omhoog houdt.
Oud 31-10-2007, 21:39
capibara
capibara is offline
Ik spaarde de balletjes uit de vullingen.
Oud 31-10-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. Ik plunderde er ook vullingen voor
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 21:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wie niet?
Reageren

Regels voor berichten