Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is in ieder geval belangrijk om wat tegen het pesten te doen, en wel in de vorm van aan jezelf werken. Begrijp me goed: ik denk niet dat pesten jouw schuld is ofzo. Mensen ouder dat twaalf kunnen zelf verantwoordelijkheid nemen voor wat ze doen (kleine kinderen trouwens ook) en wat zij zeggen of doen is niet jouw verantwoordelijkheid. Jij kunt er echter wel eigenhandig wat aan doen. Weerbaarheidscursussen, je zelfvertrouwen opkrikken, dat idee. Ik zou je aanraden je psych voor te stellen hiermee aan de gang te gaan. Jij wordt er alleen maar beter op.
Ik ben het met mug eens dat je waarschijnlijk minder last zult hebben van pesterijen zodra je wat ouder wordt, net als de mensen in je omgeving. De mogelijkheid bestaat dat je genegeerd wordt in een nieuwe stad, of misschien dat er over je geroddeld wordt achter je rug om, maar openlijk pesten is iets dat weinig gebeurt onder "volwassenen". Maar ook tegen dat negeren en roddelen kun je zelf iets doen. Vrienden maak je niet zomaar, daar moet je iets voor doen. Bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander, maar een open houding en wat initiatief willen daarbij wel helpen, en zelfvertrouwen uitstralen is iets dat het gemakkelijker maakt voor mensen om op je af te stappen. Dus ook daar zou je aan kunnen werken. Overigens: van aanstellen is natuurlijk geen sprake. Pesten is een serieus probleem en het kan echt grote gevolgen voor jouw emotionele leven hebben. Reden te meer om er zo snel mogelijk wat aan te doen.
|||
Dit:
Citaat:
Citaat:
Bij mij is het nu zo'n 7 à 8 jaar geleden dat ik gepest werd en ik ondervind daar nu nog steeds de gevolgen van. Ik wil je aanraden het advies van je psycholoog serieus te nemen en in behandeling te gaan of net wat ze voorstellen. Je stelt je zeker niet aan. Je kunt het probleem beter nu aanpakken, nu je de kans krijgt, dan dat je er nog jaren last (emotionele schade) van gaat krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben zelf ook gepest.. Je moet eigenlijk gewoon geen shit geven om wat anderen zeggen over je. Het beeld van jezelf straal je uit, en mensen zullen je behandelen voor wat ze denken te zien. Daarop gedraag je je weer zoals anderen tegen je aankijken etc.. En je zelfbeeld bepaalt je houding. Maar werkelijk de enige die jou echt kent ben je zelf. En de enige wie over jou kan oordelen ben je zelf. Je moet jezelf gewoon de credit geven die je verdient.
![]()
|
ik klink nu echt als een oud lijk, maar geloof me: je groeit over die angst heen straks.
die pesters groeien ook op en worden als het goed is op een dag brave huisvaders en moeders die zich prima gaan gedragen en waar je dus niet bang voor hoeft te wezen. ik ben zelf ook enorm gepest op de middelbare, omdat ik een kromlopende buitenboordbeugeldragende samsonite-rugtas-hebbende nerd was. gevolg: ik werd een schijterd en die pesters hadden een enorme impact op me..... (hiermee impliceer ik NIET dat jij een schijterd bent hoor, dat niet!) ik snap juist heel goed dat je nu als de dood bent dat die lui weer doorgaan of dat je ze tegen komt, maar ik denk dat het niet eens zo heel lang gaat duren voordat die gasten/meiden wat ouder worden en zich waarschijnlijk gaan schamen voor hun gekke gedrag..... wat je houding betreft: je komt vanzelf mensen tegen waarvan je het juiste leert, en mensen die je een kans geven. dan zul je automatisch anders in het leven komen te staan en anders tegen mensen aankijken. vrijwel iedereen komt zulke mensen tegen op den duur, van die mensen die voor je open staan en je een flinke portie zelfvertrouwen zullen geven. het kutte is, dat voordat je dat soort mensen tegen komt, denkt dat het allemaal aan jezelf ligt, waardoor je die "ene houding" over je krijgt van onzekerheid/kwetsbaarheid. jammere types voelen dat aan en zullen je daarop pakken. voor hun weer een kans om hun eigen onzekerheden te verbergen en op jou te projecteren. kop omhoog, schijt aan die gasten hebben! ja. ik klink als een oud wijf ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al kende ik eerst helemaal niemand, ik ben nu al vriend met iedereen. Moet ik nu nog ergens bang voor zijn? Ik ben namelijk heel erg nieuw met de middelbare... Het lijkt zo alsof de anderen er veel meer van weten dan ik ![]() Zou dit komen omdat ze oudere broers en zussen hebben? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |