Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2007, 14:28
Magican
Magican is offline
Hey,

Vorige week zondag had ik rond 9 uur een rijles. Ik wilde beginnen bij die rijschool nadat ik bij een andere rijschool het examen niet had gehaald. Na een uur rijden bleek dat ik nog 16 lessen nodig had. Of ik 1000 euro wilde betalen. Ik was beetje moe, rekende alles niet na en had getekend. Achteraf vind ik dit een belachelijk hoge prijs voor 16 rijlessen en een examen. Ik heb nog niet het bedrag over gemaakt.

Kan ik hier nog onderuitkomen?
Oud 11-10-2007, 14:34
Mara
Mara is offline
Offtopic: Ik weet niet hoe lang je rijlessen zijn, maar iets meer dan €46 per les is volgens mij niet belachelijk hoog?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 14:38
Magican
Magican is offline
1 uur. Volgens mij is dat wel belachelijk hoog en ligt het gemiddelde rond de 35 euro? Een vriend van me betaalde in iedergeval 1400 voor 45 lessen + tentamen.
Oud 11-10-2007, 14:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Dat is volgens mij wel erg goedkoop (die 1400 euro). Hier in de buurt zijn de lessen meestal 40 euro of iets erboven/onder. Maar 1000 euro voor een rijexamen en 16 lessen?! Een rijexamen zal tussen de 150 en 200 euro ofzo kosten? Kom je op 50 euro per les, dat vind ik belachelijk duur (en als het minder dan 200 euro kost dus nog meer). Je bent behoorlijk afgezet. Wat heb je precies getekend?
Oud 11-10-2007, 14:55
Magican
Magican is offline
Paar contracten, ben nu niet thuis dus ik kan het niet inkijken. Maar volgens mij dat ik instem met het te betalen bedrag enzo.
Oud 11-10-2007, 14:58
Mara
Mara is offline
Oh, ik dacht dat een praktijkexamen duurder was.

Voor één uur is het inderdaad wel prijzig.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 15:18
Hulk
Hulk is offline
heeft die rijschool niet gewoon een vaste prijs dan?

Bij mij in de buurt is alles zo'n beetje €35,- voor een uur en examen is 171,- (zonder eigenverklaring).

je moet dus wel inderdaad heel veel betalen!

als ik jou was zou ik naar hem toegaan met de opmerking dat er waarschijnlijk een vergissing is gemaakt oid...
Oud 11-10-2007, 15:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Waarom ben je naar een andere rijschool gegaan ?
Oud 12-10-2007, 11:47
Magican
Magican is offline
Omdat ik een tiendaagse cursus heb gedaan, maar die was ook duur en ik vond de rijschool niet zo leuk.
Oud 14-10-2007, 17:00
Ayerlikz
Ayerlikz is offline
Citaat:
Hey,

Vorige week zondag had ik rond 9 uur een rijles. Ik wilde beginnen bij die rijschool nadat ik bij een andere rijschool het examen niet had gehaald. Na een uur rijden bleek dat ik nog 16 lessen nodig had. Of ik 1000 euro wilde betalen. Ik was beetje moe, rekende alles niet na en had getekend. Achteraf vind ik dit een belachelijk hoge prijs voor 16 rijlessen en een examen. Ik heb nog niet het bedrag over gemaakt.

Kan ik hier nog onderuitkomen?
Ja, er is een mogelijkheid er onderuit te komen geloof ik... Want je zegt zelf ik was er met me hoofd niet bij.. Dus in dit geval komen wil en verklaring niet overeen dus je kan dan beroep doen of op art 34/35 van boek 3 van het burgerlijk wetboek namelijk dat je in artikel 34 dat je dus geestelijk er niet er niet bij was dat de overeenkomst vernietigbaar is en art 35 geeft volgens mij aan dat je wil niet overeenkomt met je verklaring en dan zou het alsnog vernietigbaar moeten zijn maar je kunt anders het beste even contact opnemen met het juridisch loket(juristen die mensen vrijwillig helpen) www.hetjl.nl. Maar er bestaat ook een mogelijkheid dat omdat je je handtekening eronder hebt gezet dat je er niet onderuit kan maar ik betwijfel dat het zo erg wordt. Dus mijn advies neem ff zsm contact op met het jl..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik laat ff weten hoe het is afgelopen...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 10:32
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Ja, er is een mogelijkheid er onderuit te komen geloof ik... Want je zegt zelf ik was er met me hoofd niet bij.. Dus in dit geval komen wil en verklaring niet overeen dus je kan dan beroep doen of op art 34/35 van boek 3 van het burgerlijk wetboek namelijk dat je in artikel 34 dat je dus geestelijk er niet er niet bij was dat de overeenkomst vernietigbaar is en art 35 geeft volgens mij aan dat je wil niet overeenkomt met je verklaring en dan zou het alsnog vernietigbaar moeten zijn maar je kunt anders het beste even contact opnemen met het juridisch loket(juristen die mensen vrijwillig helpen) www.hetjl.nl. Maar er bestaat ook een mogelijkheid dat omdat je je handtekening eronder hebt gezet dat je er niet onderuit kan maar ik betwijfel dat het zo erg wordt. Dus mijn advies neem ff zsm contact op met het jl..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik laat ff weten hoe het is afgelopen...
Zijn wil en verklaring kwamen wel overeen op het moment dat hij tekende. Hij is er later op terug gekomen. En 3:34/35 is heel mooi maar je moet wel zoiets als bewijs hebben. Daarbij neem ik aan dat het bedrijf wel rederlijkerwijs op mocht vertrouwen dat ie bij zinnen was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten