![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik heb regelmatig het idee (al sinds de basisschool) dat ik meer een meisje ben dan een jongen (ik ben een jongen). Ik identificeerde mezelf veel meer met meiden dan met jongens. Nu valt daar op zich wel mee te leven, maar toch stel ik me soms voor hoe mijn leven eruit zou zien als ik een meisje was en waarom ik dan als jongen geboren ben. Ik weet dat het raar klinkt, voor degenen die hier niets van weten, kijk even hier: http://www.europeants.org/WTPS/Paper...sje_worden.htm of hier http://www.eo.nl/portals/programs/ar...rogram=3623109 Ik kan het goed vinden met jongens en meiden, maar als ik mezelf echt als man voordoe heb ik meer het idee dat ik doe alsof, dat ik dus een rol speel. Ik heb wel dates gehad met meiden en val ook op meiden, maar heb geen idee hoe me echt als man te gedragen, dat past gewoon niet echt bij me denk ik. Vroeger speelde ik ook wel met meisjesspeelgoed en was ik een beetje jaloers op meisjes, en wilde ik graag een van hen zijn. Als ik per ongeluk als meisje werd aangesproken voelde ik me eerder blij dan verbaasd. Ik heb ook nooit veel gegeven om typische jongensdingen: stoer doen, voetbal, snelle auto's, zuipen etc. Ik weet zeker dat niemand van familie of vrienden dit achter mij zou zoeken. Zou het ook niet in mijn hoofd halen het iemand te vertellen, maar ik loop er dus wel mee rond en weet niet goed wat ik ermee aanmoet. Dus hoop ik maar dat het overgaat of iets tijdelijks is. Ik zou er wel met iemand over willen praten, maar zou het nooit durven, helemaal niet met mijn ouders. Het houd me wel heel erg bezig, maar weet niet wat ik er mee aan moet. Moet ik deze gevoelens gewoon wegstoppen en er niet over nadenken, of toch maar over praten? Hopelijk heeft iemand hier tips of herkent iets uit het verhaal, of kent iemand met dit soort gevoelens. Alvast bedankt voor je tijd om dit allemaal te lezen! Groetjes, tom |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@Topicstarter: tjsa, het is best lastig. Ik heb/ had een beetje het omgekeerde. En ik herken ook wel wat je zegt over je ouders... Ik weet eigenlijk niet goed wat je eraan moet doen. Het kan ook wel fijn zijn om er met vrienden of zo over te praten, om te horen dat het niet abnormaal is of zo. En verder.. Als het van je afzetten redelijk lukt, gaan die gevoelens vanzelf misschien ook wel slijten of zo.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Hoi, het lijkt me een goed idee om hier met iemand over te praten. Je moet weten dat je lang niet de enige bent met deze gevoelens. Het hoeft ook heus niet te betekenen dat je je gelijk moet laten ombouwen ofzo.
Als je op internet op 'genderdysforie' zoekt (dat betekent dat je niet gelukkig bent met jouw biologische geslacht en dat je het idee hebt dat je meer een meisje bent), vind je best veel sites over dit onderwerp. Misschien is het wat om op zo'n site wat lotgenoten te ontmoeten en kijken hoe zij er mee omgaan. Het lijkt me zelf ook wel fijn om iemand in je omgeving te vertellen hoe je je voelt, misschien niet je ouders ofzo maar een vertrouwenspersoon op school? Je zou ook naar je huisarts kunnen gaan om je verhaal kwijt te kunnen. Hij/zij zal vast naar je luisteren, en weet mischien beter waar je je hart kunt luchten. Succes! PS hier heb je vast wat aan: http://www.lkgtent.nl/show.php3?pag=...pdiensten.html
||
Citaat:
Maar, zoals ik al zei, bij jou is het waarschijnlijk anders, want jij bent achttien en je zegt dat je niet het idee hebt dat je gevoelens zullen slijten. Ik denk dat een keer naar de huisarts gaan dan best een goed idee kan zijn. Huisartsen zijn over het algemeen erg discreet en betrouwbaar ![]()
||
![]() |
Citaat:
@vogelvrij: ik herken me wel in wat jij schrijft. Ik twijfel ook nog al over veel dingen enzo maar twijfelen of je jongen of meisje bent (van binnen) is wel een van de ergste dingen omdat dat een heel belangrijk deel is van je identiteit. Dit is inderdaad de reden dat ik er met niemand over sprak "it's just a phase". Het belangrijkste voor iedereen is gelukkig te zijn met wie je bent, dat is voor mij nou net het punt. Zal ik gelukkig worden zoals ik nu ben, of zal ik dat alleen worden als meisje? Als ik mijn leven opnieuw kon beginnen zou ik het wel weten! Nu ben ik al 18 jaar en weet ik echt niet hoe ik erachter kom wat het beste is. |
![]() |
||
Citaat:
De vraag is dus eigenlijk wil jij bij de meiden horen of wil jij niet bij de jongens horen? Ikzelf ben aardig sensitief, iets wat de meeste jongens niet zijn of niet willen zijn. Tegenwoordig heb ik daar echt schijt aan. Vooral omdat ik door de meeste mensen wel heen kan kijken. Wat betreft die vrienden die je wel of niet moeten accepteren. Als ze me niet zouden accepteren zou ik ernstig gaan twijfelen of ik ze nog wel als vrienden zou willen hebben... Succes ermee! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Over oude afleveringen, als ze nog niet zo lang geleden op tv zijn geweest kun je ze bekijken via uitzendinggemist.nl. Dat wist ik eerst ook niet maar kwam er toevallig achter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik verder bedoelde is dat jij je niet moet laten ombouwen omdat je bij een groep wilt horen (in dit geval de vrouwen), maar omdat je het zelf echt wilt. Ik denk echter dat je er zelf wel uit komt en dat je niet overhaast beslissingen maakt. Het is immers een erg belangrijk thema voor je zo te horen, dus die juiste beslissing komt er wel ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hierrrr is een picturetrailprofiel van een jongen die zich ook meer een meisje voelt, zich dus niet heeft laten ombouwen maar zich wel vaak als meisje verkleed. Verder komt 'ie niet bijster intelligent over en is 'ie een slet van hier tot ginder, maar wellicht heb je er toch wat aan. Ik weet niet, om te zien hoe hij er mee om gaat, oid.
Oh, en trouwens, wat grappig dat je geen geslacht hebt ingevuld. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Grappig dat het je opvalt dat ik geen geslacht heb ingevuld ![]() Waar ik nu het meest mee zit, is of ik het wel of niet aan mijn ouders moet vertellen. Mijn vader zegt altijd wel: 'Als je ergens mee zit moet je er gewoon over praten, we vinden niets gek.' Maar ik ben bang dat ze het uit mijn hoofd zullen praten en als ze het niet kunnen/willen accepteren is het misschien beter om hier maar niet over te praten. Wat ik trouwens ook de moeite waard vind om te zeggen: sinds dat ik dit bij me zelf heb 'ontdekt' (het is er waarschijnlijk altijd al geweest en door ergens iets over te lezen werd ik me er van bewust) ben ik andere mensen in een ander licht gaan zien. Iets wat ik eerst misschien 'raar' had gevonden aan iemand begin ik nu beter te begrijpen. Het lukt me veel beter om mensen te accepteren zoals ze zijn. Iedereen is anders en ook een leuke quote: 'Normal is just a setting on the washing machine.' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ahum. Ik dacht toch dat het algemeen bekend was dat wegstoppen kan leiden tot een uiteindelijke uitbarsting in de vorm van depressie of nervous brakedown of wat dan ook; iets wat voorkomen kan worden door te verwerken. Dan heb ik het natuurlijk niet over kleine dingetjes, als je die wegstopt zal dat niet zoveel effect hebben, maar een gender-issue als deze lijkt me toch niet perse iets kleins en het kan toch niet goed zijn om zoiets we te stoppen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben bij het tv programma "Na de diagnose" een keer een aflevering hierover tegengekomen. Het gaat dan wel over oudere mensen, die dus altijd al die gevoelens hebben gehad, maar het nooit aan iemand verteld hadden, zelfs niet aan hun partner. Na al jaren getrouwd te zijn geweest besloten ze dat ze toch iets met die gevoelens wilden doen.
Je kunt 'm hier bekijken: http://www.eo.nl/portals/programs/ar...86558&pagenr=3 Maar stel dat je nou niet zou proberen om jongensachtig over te komen enzo, maar je zou doen wat je zelf graag voelt en wilt.. wat zou je dan doen? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helemaal mee eens. ![]() Op dit moment gaat het best goed met me. Laatst was ik net uit school en een paar klasgenoten en ik wachtten op de bus naar het station. Toen de bus aankwam rijden begon er zich al een rij te vormen richting de deur van de bus en achter mij stonden een paar van mijn (vrouwelijke) klasgenoten. 'Heey heey, dames gaan eerst he!' zei een van hun. ik zei: 'Nou sommige dames dan...' een meisje die ik niet kende liet ik voor, daarna stapte ik zelf in, Eenmaal in de bus zei dat meisje uit mijn klas: "Nou geef het maar toe, je bent zelf een dame!" Alsof ze doorhad wat er aan de hand was. Omdat ze dat zo zei kreeg ik een dubbel gevoel. Ik was dus niet erg succesvol als jongen wat sommigen doorhadden, en blijkbaar zien sommigen juist mijn vrouwelijke kant ondanks een voor mijn gevoel verkeerde buitenkant... @Alicia Silverstone : bedankt voor die link! Alleen ik kan hem niet kijken met windows player maar wel met Real player, weet alleen niet hoe dat werkt, maar vind dat wel op internet. Over die vraag die je stelde...als ik niet probeer jongensachtig over te komen wat ik dan zou doen.Sinds dat ik er dus ben achter ben gekomen dat mijn gevoelens een naam hebben, heb ik ook een eerste glimp opgevangen van een mogelijk leven als meisje/vrouw. Ik ben minder bezig om mijn 'meidengevoelens' te verbergen. Een meisje in mijn klas (zoals ik hierboven al op had geschreven) heeft volgens mij wel iets in de gaten. Dus eigenlijk probeer ik al niet echt jongensachtig meer over te komen. Ik fantaseerde erover om over straat te gaan in meisjeskleding en mijn (halflange) haren in een staart. Als ik dan wat aan mijn lage stem zou kunnen doen denk ik dat andere me zeker voor een meisje aan zullen zien (ik zie er ook niet heel erg jongensachtig uit). En dan kijken hoe ik me daarbij voel, als het goed voelt zou je wel kunnen zeggen dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren. Ik heb zelfs al een leuke meisjesnaam voor mezelf bedacht ![]() Maar op dit moment is dat een nogal grote stap. Ik probeer eerst even voor mezelf alles op een rijtje te krijgen en veel te lezen over het onderwerp en wie weet durf ik het aan een goede vriend of zelfs thuis te vertellen. Als ze het accepteren zal het een enorme opluchting zijn, maar misschien proberen ze het thuis wel uit mijn hoofd te praten of weten ze zich er geen raad mee ("ik heb toch een zoon op de wereld gezet, geen dochter!"). Dan is het misschien beter om hierover maar mijn mond te houden. Vind het nogal een moeilijke keuze, omdat ik gewoon eerlijk wil zijn en niet het idee wil hebben mezelf te moeten verbergen. Groetjes, tom |
![]() |
|
Verwijderd
|
Foto's kun je uploaden op www.imageshack.us of www.photobucket.com. Voor als je ze toch wil posten.
![]() En hoe reageerden je ouders? |
![]() |
|
http://fotoboek.fok.nl/Sweet-Bitch87
Met me ouders is het contact niet zo goed.. ene moment verloopt het iets beter andere moment hebben we ruzie. Mijn vader vind het gewoon heel moeilijk... ![]() PS ik ben meisje geworden vanaf ongeveer april 2006. Dus nu al bijna anderhalf jaar ![]() Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 07:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
heb je naast vrouwelijkere veranderingen in het gezicht ook op de rest van het lichaam veranderingen kunnen waarnemen (bijv. brede heupen ofzo, of is daar toch een operatie voor nodig?). en hoe doen ze het met bijv. baardgroei? ik zie trouwens niet dat je vroeger jognen was
![]()
||
Citaat:
en behalve het gezicht veranderd de rest ook: borsten heupen enz... ![]() @boeing... Met een TS meisje ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Praat er ALSJEBLIEFT met iemand over, echt. Als jij echt graag een vrouw wilt zijn, kun je daar niet tegen vechten. Je moet doen waar je je goed bij voelt, en in jouw geval lijkt me dat toch als vrouw door het leven te gaan. Niet bang zijn om je omgeving op de hoogte te stellen, want als je er vrienden mee verliest, weet je meteen dat dat geen echte vrienden waren. Mensen die van je houden steunen je door dik en dun.
De beste vriend van mijn zusje zat in hetzelfde schuitje, wist ook niet wat hij moest, hij heeft het ook aan bijna niemand verteld, en hij voelde zich zó ongelukkig als jongen. Uiteindelijk kon hij het niet meer aan en heeft 'ie zich opgehangen. Pas toen hij opgebaard lag, was hij voor de eerste keer een vrouw in het openbaar. Dus alsjeblieft, zoek hulp en stop niks weg. Succes ermee!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vreemdgaan met een jongen of meisje waves | 59 | 16-07-2005 17:17 | |
Liefde & Relatie |
wat doe je als je meer dan 1 jongen of meisje leuk vindt? horny_devil | 48 | 07-04-2005 22:22 | |
Muziek |
Typerend liedje bij een bepaalde jongen of meisje DeuS | 51 | 11-06-2004 16:03 | |
De Kantine |
[POLL] Ben je een jongen of een meisje? Dotcom | 6 | 25-02-2003 13:28 |