Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2007, 18:18
Verwijderd
Hoi!

Even een korte vraag waarmee Google me niet echt kan helpen, geloof ik. Ik kan sinds kort via een VPN-verbinding inloggen op de server van mijn werk, zodat ik ook in het weekeinde het één en ander kan doen. Ik weet niet hoe dit doorgaans gaat, maar ik doe het door de verbinding te activeren en vervolgens op een .RDP te klikken.

Nu heb ik het idee dat als ik verbonden ben met de server van m'n zaak, dat AL mijn internet verkeer via die lijn loopt. Het lijkt namelijk alsof mijn normale browsen, als ik alt-tab naar mijn eigen computer, een stuk langzamer gaat. Klopt dit? Of is het gewoon mogelijk om twee verschillende verbindingen tegelijk te hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2007, 22:29
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat klopt! Bij mijn weten is het niet mogelijk om twee verbindingen tegelijk te hebben.
Oud 03-12-2007, 07:40
Marcade
Marcade is offline
Hmm. Voor IBM maken we ook al jarenlang gebruik van VPN om vanaf thuis te werken. Daarvoor hebben wij een speciale AT&T programma. Deze maakt, voor zover ik het begrijp, een virtuele netwerk kaart aan en maakt op dit netwerk een VPN aan met het IBM netwerk. Dan, geloof ik, door middel van routing, routeert die alle 9.x.x.x aanvragen via die virtuele netwerk kaart het IBM netwerk op en de rest van de aanvragen via de normale weg . .waardoor ik gewoon normaal kan internetten.

Ik ben geen netwerk expert .. maar misschien .. ik weet niet of jouw werk ook via een speciaal programmaatje werkt.

Het lijkt me raar als jou werk wil dat alles, including je hele internet hebben en houwen via die VPN gaat.

Ik weet niet of je het ook eventueel op kan lossen met het aanmaken van routes?

Is het niet mogelijk bv. om 9.x.x.x (of wat het in jou geval mag zijn) te routeren naar je VPN, en de rest te routeren naar je prive 192.168.0.1 router/gateway/modem?

Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 07:47.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:11
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik weet alleen dat het werkt met de vpn van de TU/e, maar of dit voor jouw VPN ook werkt moet je zelf maar kijken.

Klik op het icoontje van je vpn verbinding (zodat je het Status venster krijgt). Druk daar op General --> Properties --> Networking --> (selecteer zo nodig Internet Protocol -->) Properties --> General --> advanced --> General en vink daar het hokje "use default gateway on remote network" uit. Op de TU/e vpn betekent dit dat dan vpn alleen gebruikt wordt als het nodig is.
Oud 03-12-2007, 19:03
Verwijderd
Het is me allemaal wat te technisch, maar die laatste tip komt goed van pas. Ik werd namelijk gek van dat ding. Zodra mijn normale verbinding ook maar even raar deed, dus ook als de server van een website die ik bezocht even te langzaam was, kwam die VPN verbinding weer omhoog met z'n 'Wil je via mij inloggen?'-gezeik. Gelukkig houdt hij nu zijn mond. Bedankt.

Edit: ohnee, hij piept nog steeds. Grafding.

Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 22:34
M@rco
M@rco is offline
Probeer eens Internet Explorer, Tools, Internet Options, tabblad Connections, "Never dial a connection" aanvinken. Dat zou het moeten verhelpen.
Oud 04-12-2007, 06:52
Verwijderd
Ik gebruik Firefox, maar daarin kan ik die optie volgens mij niet vinden?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 07:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
IE heb je helemaal niet meer op je systeem staan, zodat je dit gewoon even kan proberen? Pakt Firefox niet de default settings van IE?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 15:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dan moet je even bij het Control Panel (van Windows dus) de Internet Options zoeken! Dan kom je bij hetzelfde uit.
Oud 04-12-2007, 17:42
Verwijderd
Fixed!

Dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten