Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2007, 11:51
Spuitelf
Spuitelf is offline
Zojuist is tijdens de les mijn mobieltje ingepikt toen deze afging.

Ik nam niet op, heb em gelijk weggedrukt. Moest hem inleveren. Naja, oke. dus ik aan het einde van de les vragen of ik mijn mobiel terug mag. Zegt deze vent dat ik hem vrijdag pas terug mag vragen. Heeft de school eigenlijk wel het recht om mijn mobieltje 'n week in te pikken? Ik gebruik mijn mobiel als agenda voor mijn afspraken en voor belangrijkte telefoontjes enzo, dus dit komt zeer ongelegen ofcourse.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2007, 12:06
Verwijderd
Dat ze hem tijdens de les innemen ok. Maar een hele week zou ik niet pikken.

Tenzij je al vaker gewaarschuwd bent. Dan is het je eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 12:11
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Dat ze hem tijdens de les innemen ok. Maar een hele week zou ik niet pikken.

Tenzij je al vaker gewaarschuwd bent. Dan is het je eigen schuld.
Nee, ben nog nooit gewaarschuwd, heb hem altijd op stil. Maar hij maakte een piepje als herinnering voor een afspraak (dit doet ie een half uur van tevoren). ALLES stond dus op stil, behalve het geluid van een afspraak... En nu ben ik dus genaaid. Maar kan ik niet aangifte ofzo doen? Of is de school gemachtigd om je mobiel een week in te pikken? Hij ligt tevens lekker onbeheerd in 't bureau van mijn leraar en me mobiel is nou niet bepaald goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 12:28
Tiño
Tiño is offline
ik zou echt aan blijven dringen en ook duidelijk maken dat je em nodig hebt omdat je ouders je graag savonds willen kunnen bereiken.

Desnoods je ouders naar school laten bellen/ gaan , want dit gaat erg ver, zeker zo zonder waarschuwingen vooraf.
Oud 08-10-2007, 12:39
Verwijderd
Als het in de schoolregels staat, dan mag het, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 12:53
Verwijderd
ik geef de kans, dat je hem voor vrijdag terugkrijgt, vrij klein.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 13:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Als het in de schoolregels staat, dan mag het, anders niet.
Dat waag ik te betwijfelen. Als er in de schoolregels staat dat lijfstraffen toegestaan zijn, wil dat nog niet zeggen dat dat ook echt mag.
Oud 08-10-2007, 13:34
Verwijderd
Pff, ik heb geen idee of ze 'm een week mogen houden, maar voor mijn gevoel mag het wel. Bij ons deden ze dat ook met petjes en mobieltjes, en op de basisschool gebeurde het met flippo's en andere kaartjes waar je tijdens de les mee zat te spelen; jammer dan, week kwijt. Daar werd op de basisschool vrij expliciet voor gewaarschuwd, dus je wist dat de kans dat je het een week kwijt zou zijn aanwezig was. Op de middelbare school kan ik me geen waarschuwingen herinneren; alleen dingen als 'geen petjes op en mobieltjes uit of op stil'.
Ga eens bij die docent uitleggen dat je je telefoon nodig hebt en dat het de volgende keer niet meer zal gebeuren (zet hem dan dus wel écht op stil he ). Als dat niet werkt; ga naar de conrector/mentor bijvoorbeeld en doe daar je verhaal.

Aangifte gaan doen gaat wel érg ver, dat zou ik zeker niet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 13:40
Verwijderd
Citaat:
ik geef de kans, dat je hem voor vrijdag terugkrijgt, vrij klein.
En dat kun jij zo bepalen vanachter je pc. Knap hoor.

@Spuitelf

Ik zou inderdaad blijven aandringen en desnoods je ouders de school laten bellen. En zeggen dat je hem voor je werk nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 13:44
Spuitelf
Spuitelf is offline
Had hem gelijk al verteld dat ik bereikbaar moest zijn voor mijn baas, ouders, etc. Hier bleek hij bizar weinig om te geven.

Verder staat er inderdaad in het schoolreglement dat ze je mobiel een week mogen inpikken. Ben hier nooit van op de hoogte gesteld... Maar goed, de leraar die hem heeft ingepikt is een echte schooldictator-sukkel, weinig kans dat ik hem terug krijg zonder échte maatregelen.

Maar eh dus geen maatregelen die ik hier tegen kan voeren? Ik mocht van hem geeneens deze middag mijn afspraken even inkijken... aangezien ik de meeste alleen in mijn telefoon heb opgeslagen heb ik geen flauw idee wie, wat, waar en hoe laat.

Wordt afzien deze week dus neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Verder staat er inderdaad in het schoolreglement dat ze je mobiel een week mogen inpikken. Ben hier nooit van op de hoogte gesteld...
Daar hoeven ze je niet van op de hoogte te stellen, men gaat er van uit dat wanneer jij op die school staat ingeschreven als leerling, je je aan het reglement houdt - dat je gewoon kan inzien/meenemen. Dat jij niet even de regels hebt doorgenomen is niet de schuld van de school.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 14:11
Balance
Balance is offline
Als ik het goed begrijp kun je dus ook je huiswerk nu niet maken, omdat dat allemaal in je agenda staat? Of dat niet?
Anders zou je dat als argument kunnen aandragen en als hij er niet voor zwicht, vragen of je dan in ieder geval even je agenda over mag nemen zodat je je huiswerk wel kan maken (en daarbij neem je dus gelijk even al je afspraken over).
Oud 08-10-2007, 14:14
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp kun je dus ook je huiswerk nu niet maken, omdat dat allemaal in je agenda staat? Of dat niet?
Anders zou je dat als argument kunnen aandragen en als hij er niet voor zwicht, vragen of je dan in ieder geval even je agenda over mag nemen zodat je je huiswerk wel kan maken (en daarbij neem je dus gelijk even al je afspraken over).
Huiswerk heb ik wel gewoon in me schoolagenda staan, maar doktersafspraak etc. heb ik allemaal in me mobiel staan. Dus ik kan vanmiddag langs van alles om te vragen hoelaat mijn afspraken ook alweer waren.

Citaat:
Daar hoeven ze je niet van op de hoogte te stellen, men gaat er van uit dat wanneer jij op die school staat ingeschreven als leerling, je je aan het reglement houdt - dat je gewoon kan inzien/meenemen. Dat jij niet even de regels hebt doorgenomen is niet de schuld van de school.
Ik kan nou niet bepaald gewoon het inzien/meenemen. Er staat een oud reglement op de website en daar houdt het op. Moet het dus aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ik kan nou niet bepaald gewoon het inzien/meenemen. Er staat een oud reglement op de website en daar houdt het op. Moet het dus aanvragen.
Aanvragen en dan inzien mag ook gewoon, zolang het maar geen rare termijn is, meestal kan je het bij de administratie gewoon vragen en geven ze je het.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 16:12
Tiño
Tiño is offline
echt ,dat zijn van die kutleraren die echt gehaat worden op school.
had er zelf ook zo'n hekel aan, op deze manier staat het vergrijp echt in geen verhouding tot de straf.

Het is toch belachelijk dat jij nu naar de dokter toe kan om je afspraken na te vragen.

Wat een zak die leraar, die verdient het om ff flink teruggepakt te worden.
Oud 08-10-2007, 16:26
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
echt ,dat zijn van die kutleraren die echt gehaat worden op school.
had er zelf ook zo'n hekel aan, op deze manier staat het vergrijp echt in geen verhouding tot de straf.

Het is toch belachelijk dat jij nu naar de dokter toe kan om je afspraken na te vragen.

Wat een zak die leraar, die verdient het om ff flink teruggepakt te worden.
Ach als leraar zijnde heeft hij er ook voor getekend om zijn adres publiekelijk te laten verschijnen in het lerarenboekje. Laat ik daar nu ook vrij inzage in moge plegen.

Niet dat ik ze ruiten in ga gooien, zijn veel leukere dingen dan dat, zonder geweld.

Ik vind dit zowiezo heel kinderlijk gedrag van een leraar. Meeste leraren geven geeneens straf aan leerlingen die wat verkeerds doen. Ze vinden dat wij VWO'ers zelfstandig genoeg zijn om "normaal" te doen op school. Een uitschiertje af en toe moet kunnen vinden ze meestal.

Het schijnt dat een leraar maar 24 uur maximaal beslag mag leggen op mijn mobiel en dat soort gevallen. Iemand die dit kan bevestigen met 'n artikel of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Had hem gelijk al verteld dat ik bereikbaar moest zijn voor mijn baas, ouders, etc. Hier bleek hij bizar weinig om te geven.
Tenzij er medische noodgevallen op stapel staan heeft hij daar nog gelijk in ook. Je 'moet' niet bereikbaar zijn, je wílt bereikbaar zijn.

In de schoolregels zal echter vrij duidelijk staan dat je tijdens de lessen je mobiele telefoon uit hebt staan.

Breek je die regel, dan volgt logischerwijs een sanctie. Kun je dat niet accepteren, dan staat het je natuurlijk vrij om een andere school te zoeken waar men de lessen wel om de haverklap door rinkelende telefoons laat verstoren.

Je wist van tevoren van die regel. Het zou extreem kinderachtig zijn om degene die die regel handhaaft lastig te vallen terwijl het je eigen schuld is.
Oud 08-10-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ach als leraar zijnde heeft hij er ook voor getekend om zijn adres publiekelijk te laten verschijnen in het lerarenboekje. Laat ik daar nu ook vrij inzage in moge plegen.

Niet dat ik ze ruiten in ga gooien, zijn veel leukere dingen dan dat, zonder geweld.

Ik vind dit zowiezo heel kinderlijk gedrag van een leraar.
En jij bent lekker volwassen, zeker? Die opmerkingen van jou hierboven zijn echt 10x triester dan het feit dat die leraar je mobieltje heeft afgepakt. Als je het niet eens bent met de gang van zaken, dan ga je hogerop (mentor/conrector), je gaat niet dreigen met dingen als 'ik heb z'n adres', dat is écht van walgelijk laag niveau.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:52
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
En jij bent lekker volwassen, zeker? Die opmerkingen van jou hierboven zijn echt 10x triester dan het feit dat die leraar je mobieltje heeft afgepakt. Als je het niet eens bent met de gang van zaken, dan ga je hogerop (mentor/conrector), je gaat niet dreigen met dingen als 'ik heb z'n adres', dat is écht van walgelijk laag niveau.
Ach ik kies er zelf toch voor of ik gratis samples voor hem bestel van iets? En wat is er nou meer storend, een mobieltje die perongeluk 2 blieppies geeft, of een leraar die een discussie voert met 'n leerling van 'n paar minuten lang. Denk dat tweede. En ik heb nu mooi 'n redelijk belangrijk telefoontje van me baas gemist.

Citaat:
In de schoolregels zal echter vrij duidelijk staan dat je tijdens de lessen je mobiele telefoon uit hebt staan.
Even een opmerking hierop, deze leraar heeft een voorbeeld functie en zelf belt hij weleens in de les! Verder zit hij regelmatig de krant te lezen en op startpagina rond te kijken tijdens de les. En hij is niet de enigste leraar. Dan vind ik 't zeker onbeschoft van zo'n persoon om dan accuut van 'n leerling die ze huiswerk zit te maken zijn mobiel af te pakken omdat deze 2 blieppies gaf... Nou nou, terecht joh.

En nog een dingetje wat ik het vermelden waard vind.
Deze leraar heeft me al de mogelijk tot herkansing op mijn schoolexamen van het vak wat hij geeft ontnomen wegens het niet afhebben van mijn huiswerk eenmalig, dit omdat ik er vanaf een bepaalde opdracht bizar weinig van snapte en ik dus de volgende dag tijdens de huiswerkbespreking dacht er wel achter te komen hoe het zat. Niet dus, gelijk aan het begin van de les huiswerk controle, en volgens hem deed ik geen poging tot het maken van mijn huiswerk dus had hij het recht om mij de kans op herkansing van mijn schoolexamen te ontnemen. Ik ben niet de enigste waarbij hij dit soort dingen uithaalt... Je zult hem vast wel een beetje kunnen vergelijken met 'n leraar bij jezelf vroeger of nu op school.

Laatst gewijzigd op 08-10-2007 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
*verhaal*
Dus omdat jij vindt dat je leraar geen voorbeeldfunctie vervult, hoef jij je niet aan de regels te houden?

Als hij in de sloot springt doe jij het ook?

Ik vind de straf inderdaad wel wat overdreven. Je zou je ouders eens met de docent kunnen laten bellen. Ik kan me niet voorstellen dat een school je iets voor zolang mag afpakken, maar goed, tegen de tijd dat je daar achter bent is die week allang weer voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
DRAMA!!

bij ons konden ze dingen wel een half jaar innemen als het vaker voorkwam. de sectiedirecteur had daar zo'n leuke kluis voor .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:44
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
DRAMA!!

bij ons konden ze dingen wel een half jaar innemen als het vaker voorkwam. de sectiedirecteur had daar zo'n leuke kluis voor .
Deze heeft een la in zijn bureau met ´n verzameling mobieltjes.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 21:45
Verwijderd
Nogmaals; je kan het op een volwassen manier proberen op te lossen, ga morgen nog eens met die man praten, geeft hij weer niets mee, ga dan naar je mentor/conrector en doe daar je verhaal. Als hij zo onredelijk is (ik vind een week ook overdreven hoor) dan heb je kans dat de conrector dat ook wel in ziet en met hem gaat praten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 22:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ik heb nu mooi 'n redelijk belangrijk telefoontje van me baas gemist.
Nee, je baas belde je op een verkeerd moment, en moet daarom voortaan op een beter moment bellen.
Oud 08-10-2007, 23:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ach, als ik dat soort docenten had, was ik vrij snel duidelijk. 'Dus jij dacht mijn telefoon te houden ? Nou, bestel maar vast een nieuw setje bandjes voor dat golfje van je dan maar.'

Gelukkig heb ik daar nooit mee te maken gehad, want verstandig is natuurlijk anders. Ik gok echter wel dat het op zn minst erg bevredigend is.

Nog leuker is het natuurlijk als je op de een of andere manier - Photoshop is je vriend - compromitterende foto's van hem naar zn vrouw kan sturen of zo.
Oud 09-10-2007, 00:13
knappe jongen
knappe jongen is offline
Citaat:
'Dus jij dacht mijn telefoon te houden ? Nou, bestel maar vast een nieuw setje bandjes voor dat golfje van je dan maar.'

sure...
Oud 09-10-2007, 07:55
Verwijderd
Ik heb ooit in een vergelijkbaar topic gelezen dat een docent spullen aan het eind van de schooldag terug moet geven. Dan mag hij ze best de volgende ochtend aan het begin van de schooldag wéér afpakken en dat een week lang, maar ze dus niet buiten schooltijd houden. Maar ik weet niet meer wie dat zei.

Ik vraag me wel af waarom je je telefoon überhaupt mee naar school neemt. Hij moet toch uit staan, dus wat heb je er dan aan?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Ach, als ik dat soort docenten had, was ik vrij snel duidelijk. 'Dus jij dacht mijn telefoon te houden ? Nou, bestel maar vast een nieuw setje bandjes voor dat golfje van je dan maar.'

Gelukkig heb ik daar nooit mee te maken gehad, want verstandig is natuurlijk anders. Ik gok echter wel dat het op zn minst erg bevredigend is.

Nog leuker is het natuurlijk als je op de een of andere manier - Photoshop is je vriend - compromitterende foto's van hem naar zn vrouw kan sturen of zo.
Ook al zo volwassen. Die dingen staan toch compleet niet in verhouding met het afpakken van een telefoon?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Dat waag ik te betwijfelen. Als er in de schoolregels staat dat lijfstraffen toegestaan zijn, wil dat nog niet zeggen dat dat ook echt mag.
Ik neem aan de het schoolregelement wel goedgekeurd is door de MR en niet tegen de Nederlandse wetgeving ingaat. Verder gaat wat ik zei dan wel gewoon op. Vette pech dus voor de TS. Je had het kunnen weten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Zegt ook meteen genoeg over je eigen niveau. .
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:46
coopergirl
coopergirl is offline
zit je soms op het CCC in zwolle? Daar wordt namelijk je mobiel ingenomen als hij wordt gezien (ook al zit ie in je tas en staat ie uit). Voor de duur van 1 of 2 weken ben je dan je telefoon kwijt. Ze hebben zich juridisch geloof ik ingedekt door het in de schoolreglementen op te nemen??
(Op geenstijl.nl is er ook volop aandacht geschonken aan het CCC).
Oud 09-10-2007, 10:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik heb ooit in een vergelijkbaar topic gelezen dat een docent spullen aan het eind van de schooldag terug moet geven. Dan mag hij ze best de volgende ochtend aan het begin van de schooldag wéér afpakken en dat een week lang, maar ze dus niet buiten schooltijd houden. Maar ik weet niet meer wie dat zei.

Ik vraag me wel af waarom je je telefoon überhaupt mee naar school neemt. Hij moet toch uit staan, dus wat heb je er dan aan?
Als je op de terugweg een lekke band krijgt, kun je je ouders bellen?
Oud 09-10-2007, 11:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan word je dus per direct van school gestuurd en heb je geen opleiding. Nou, jottem.
Oud 09-10-2007, 17:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, je baas belde je op een verkeerd moment, en moet daarom voortaan op een beter moment bellen.
Beter lezen:

"Maar hij maakte een piepje als herinnering voor een afspraak (dit doet ie een half uur van tevoren). ALLES stond dus op stil, behalve het geluid van een afspraak... "

Die baas belde hem dus niet tijdens de les en wanneer het mobieltje niet afgepakt was, had de TS dat telefoontje dus prima aan kunnen nemen.
Oud 09-10-2007, 17:23
Vinniebar
Vinniebar is offline
Leraren mogen eigendommen idd niet voor bepaalde tijd van je afnemen.
IIG idd niet buiten schooltijden om!

Als ze dat zouden willen, moet er in de schoolregels staan dat je er ook voor kan kiezen om bijv. een uur ofzo 'na te blijven', zodat je er een soort keuze in hebt...
Je zou ze nu zelfs kunnen aangeven bij de politie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Leraren mogen eigendommen idd niet voor bepaalde tijd van je afnemen.
IIG idd niet buiten schooltijden om!

Als ze dat zouden willen, moet er in de schoolregels staan dat je er ook voor kan kiezen om bijv. een uur ofzo 'na te blijven', zodat je er een soort keuze in hebt...
Je zou ze nu zelfs kunnen aangeven bij de politie.
Hoe kom je aan die informatie?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 20:56
Iduna
Iduna is offline
Je hebt in ieder geval al met je leraar gepraat (ik vraag me af op wat voor toon..), maar dat heeft niks opgeleverd. Heb je al gepraat met de conrector of iemand anders?

Misschien ook handig om minder afhankelijk te worden van een mobiele telefoon. Afspraken kun je ook in een papieren agenda schrijven, dus ipv je telefoon meerdere malen te checken kun je ook in je agenda kijken. Daarnaast kun je ook belangrijke afspraken proberen te onthouden en je agenda of telefoon als back up gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:34
June bug
June bug is offline
Ik denk dat alle tips en adviezen hier al wel gegeven zijn, maar het valt mij op dat een heleboel reply's hier de leraar gelijk geven, waar ik t niet echt mee eens ben. Oke, als een mobieltje afgaat tijdens de les is dit storend, prima dat de docent deze dan afpakt maar er moet toch gezegd worden dat wat de TS vertelt over de betreffende leraar (dat hij zelf belt, internet en de krant leest tijdens de les) behoorlijk belachelijk is. Op mij komt het afpakken van die telefoon voor een week in combinatie met de reactie van de docent op de TS en het doen en laten van de docent behoorlijk kinderachtig en bijna pesterig over. Het is zacht uitgedrukt jammer dat deze docent op zo'n manier nogal misbruik maakt van z'n macht.
Dat moest ik ff kwijt
Oud 09-10-2007, 21:52
Tiño
Tiño is offline
qft
Oud 10-10-2007, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat alle tips en adviezen hier al wel gegeven zijn, maar het valt mij op dat een heleboel reply's hier de leraar gelijk geven, waar ik t niet echt mee eens ben. Oke, als een mobieltje afgaat tijdens de les is dit storend, prima dat de docent deze dan afpakt maar er moet toch gezegd worden dat wat de TS vertelt over de betreffende leraar (dat hij zelf belt, internet en de krant leest tijdens de les) behoorlijk belachelijk is. Op mij komt het afpakken van die telefoon voor een week in combinatie met de reactie van de docent op de TS en het doen en laten van de docent behoorlijk kinderachtig en bijna pesterig over. Het is zacht uitgedrukt jammer dat deze docent op zo'n manier nogal misbruik maakt van z'n macht.
Dat moest ik ff kwijt
Voor de duidelijkheid; ik vind het ook niet goed dat die docent zo handelt, maar er zijn manieren om dat op te lossen, en die hebben niets met zijn adres, zijn autobanden of de politie te maken, maar met mentor/conrector en desnoods ouders op die mensen afsturen. Je lost problemen niet op door er iets kinderachtigers tegenover te zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:37
Spuitelf
Spuitelf is offline
Heb hem vanochtend nog gesproken, ik kreeg em echt pas vrijdag terug. En ja ik doe beleefd tegen die vent omdat ik gewoon mijn telefoon terug wil, maar hij zei dat als ik zo doorging dat ik em na de vakantie pas zou terugkrijgen... En de conrector is de hele week weg dus ben naar de 'tijdelijke' conrector gegaan. Deze geeft de leraar groot gelijk...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Heb hem vanochtend nog gesproken, ik kreeg em echt pas vrijdag terug. En ja ik doe beleefd tegen die vent omdat ik gewoon mijn telefoon terug wil, maar hij zei dat als ik zo doorging dat ik em na de vakantie pas zou terugkrijgen... En de conrector is de hele week weg dus ben naar de 'tijdelijke' conrector gegaan. Deze geeft de leraar groot gelijk...
Dan ga je naar een andere docent, of naar een andere conrector. Ik had ook eens een probleem met een docent; mijn mentor en mijn conrector wilden me niet helpen, dus ging ik naar een andere docent en die gaf me toen gelijk en heeft me geholpen door een andere conrector in te schakelen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ja ik doe beleefd tegen die vent
Gezien je eerdere kinderachtige reactie, twijfel ik daar ten sterkste aan.
Oud 10-10-2007, 15:31
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Gezien je eerdere kinderachtige reactie, twijfel ik daar ten sterkste aan.
En toch is ´t de waarheid, ik heb hem gewoon altijd netjes met u aangesproken en me zeer beleefd opgesteld. Ik wil tenslotte mijn mobiel terug, met ´n grote bek red ik dat zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:26
Bushi023
Bushi023 is offline
Bekend verhaal. Ga je met je ouders langs de leraar, helpt dat niet doe je aangifte van diefstal.
Jou eigendom , iemand die dat niet wil teruggeven is strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jou eigendom , iemand die dat niet wil teruggeven is strafbaar.
Bullshit. Door naar die school te gaan stem je in met de reglementen. Als in die reglementen staat dat je je mobiel een week kwijtraakt, dan word je, terecht, smakelijk uitgelachen als je aangifte wilt doen.

Er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid, en zitten kloten met je mobiel in de klas terwijl dat verboden is, zal redelijkerwijs leiden tot consequenties.
Oud 10-10-2007, 19:12
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Bullshit. Door naar die school te gaan stem je in met de reglementen. Als in die reglementen staat dat je je mobiel een week kwijtraakt, dan word je, terecht, smakelijk uitgelachen als je aangifte wilt doen.

Er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid, en zitten kloten met je mobiel in de klas terwijl dat verboden is, zal redelijkerwijs leiden tot consequenties.
Het is maar wat je "kloten met je mobiel" noemt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 19:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is maar wat je "kloten met je mobiel" noemt.
Dat is niet wat ik het noem, maar wat de schoolreglementen zeggen. Die zou je eens moeten lezen als je duidelijkheid wilt in deze zaak.
Oud 10-10-2007, 19:38
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Dat is niet wat ik het noem, maar wat de schoolreglementen zeggen. Die zou je eens moeten lezen als je duidelijkheid wilt in deze zaak.
Het is ten strengste verboden:
-heel veel ander gedoe-
mobiele telefoons te gebruiken of aan te hebben staan tijdens de lessen/in de klassen of in de gangen; mp3-spelers of andere muziekapparatuur en de oortelefoontjes zichtbaar te hebben in de les. Ze moeten dus in de tas blijven.

Valt PDA ook onder mobiele telefoon, het is namelijk meer 'n PDA dan 'n mobiel, hij kan toevallig ook bellen.

naja lijkt er dus op dat ik niks kan doen en dus echt moet wachten tot vrijdag.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 21:35
Bushi023
Bushi023 is offline
Citaat:

Een politieopleiding van 4 jaar heeft mij geleerd dat je degelijk aangifte hiervan kan doen.

Je gaat mischien naar school, stemt in met de regels, maar dan moet je daarvoor wel getekend hebben dat je daarmee instemd.

Citaat:
Het is ten strengste verboden:
-heel veel ander gedoe-
mobiele telefoons te gebruiken of aan te hebben staan tijdens de lessen/in de klassen of in de gangen; mp3-spelers of andere muziekapparatuur en de oortelefoontjes zichtbaar te hebben in de les. Ze moeten dus in de tas blijven.
Hier staat niet in of deze ook uitgeschakeld moet zijn. Als deze een piepje maakt , en jij wil hem uitzetten om verdere geluiden tegentegaan, is dit normaal. De leraar mag hem mischien bij zich houden tot het einde van de les, maar niet langer en helemaal niet als jij hem gewoon nodig heb. Prive bezit heeft meneer de leraar niets over te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten