Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zou echt aan blijven dringen en ook duidelijk maken dat je em nodig hebt omdat je ouders je graag savonds willen kunnen bereiken.
Desnoods je ouders naar school laten bellen/ gaan , want dit gaat erg ver, zeker zo zonder waarschuwingen vooraf.
|
Verwijderd
|
Pff, ik heb geen idee of ze 'm een week mogen houden, maar voor mijn gevoel mag het wel. Bij ons deden ze dat ook met petjes en mobieltjes, en op de basisschool gebeurde het met flippo's en andere kaartjes waar je tijdens de les mee zat te spelen; jammer dan, week kwijt. Daar werd op de basisschool vrij expliciet voor gewaarschuwd, dus je wist dat de kans dat je het een week kwijt zou zijn aanwezig was. Op de middelbare school kan ik me geen waarschuwingen herinneren; alleen dingen als 'geen petjes op en mobieltjes uit of op stil'.
Ga eens bij die docent uitleggen dat je je telefoon nodig hebt en dat het de volgende keer niet meer zal gebeuren (zet hem dan dus wel écht op stil he ![]() Aangifte gaan doen gaat wel érg ver, dat zou ik zeker niet gaan doen. |
![]() |
|
![]() |
Had hem gelijk al verteld dat ik bereikbaar moest zijn voor mijn baas, ouders, etc. Hier bleek hij bizar weinig om te geven.
![]() Verder staat er inderdaad in het schoolreglement dat ze je mobiel een week mogen inpikken. Ben hier nooit van op de hoogte gesteld... Maar goed, de leraar die hem heeft ingepikt is een echte schooldictator-sukkel, weinig kans dat ik hem terug krijg zonder échte maatregelen. Maar eh dus geen maatregelen die ik hier tegen kan voeren? Ik mocht van hem geeneens deze middag mijn afspraken even inkijken... aangezien ik de meeste alleen in mijn telefoon heb opgeslagen heb ik geen flauw idee wie, wat, waar en hoe laat. ![]() Wordt afzien deze week dus neem ik aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik het goed begrijp kun je dus ook je huiswerk nu niet maken, omdat dat allemaal in je agenda staat? Of dat niet?
Anders zou je dat als argument kunnen aandragen en als hij er niet voor zwicht, vragen of je dan in ieder geval even je agenda over mag nemen zodat je je huiswerk wel kan maken (en daarbij neem je dus gelijk even al je afspraken over).
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
echt ,dat zijn van die kutleraren die echt gehaat worden op school.
had er zelf ook zo'n hekel aan, op deze manier staat het vergrijp echt in geen verhouding tot de straf. Het is toch belachelijk dat jij nu naar de dokter toe kan om je afspraken na te vragen. Wat een zak die leraar, die verdient het om ff flink teruggepakt te worden.
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet dat ik ze ruiten in ga gooien, zijn veel leukere dingen dan dat, zonder geweld. ![]() Ik vind dit zowiezo heel kinderlijk gedrag van een leraar. Meeste leraren geven geeneens straf aan leerlingen die wat verkeerds doen. Ze vinden dat wij VWO'ers zelfstandig genoeg zijn om "normaal" te doen op school. Een uitschiertje af en toe moet kunnen vinden ze meestal. Het schijnt dat een leraar maar 24 uur maximaal beslag mag leggen op mijn mobiel en dat soort gevallen. Iemand die dit kan bevestigen met 'n artikel of iets dergelijks? |
![]() |
||
Citaat:
In de schoolregels zal echter vrij duidelijk staan dat je tijdens de lessen je mobiele telefoon uit hebt staan. Breek je die regel, dan volgt logischerwijs een sanctie. Kun je dat niet accepteren, dan staat het je natuurlijk vrij om een andere school te zoeken waar men de lessen wel om de haverklap door rinkelende telefoons laat verstoren. Je wist van tevoren van die regel. Het zou extreem kinderachtig zijn om degene die die regel handhaaft lastig te vallen terwijl het je eigen schuld is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
En nog een dingetje wat ik het vermelden waard vind. Deze leraar heeft me al de mogelijk tot herkansing op mijn schoolexamen van het vak wat hij geeft ontnomen wegens het niet afhebben van mijn huiswerk eenmalig, dit omdat ik er vanaf een bepaalde opdracht bizar weinig van snapte en ik dus de volgende dag tijdens de huiswerkbespreking dacht er wel achter te komen hoe het zat. Niet dus, gelijk aan het begin van de les huiswerk controle, en volgens hem deed ik geen poging tot het maken van mijn huiswerk dus had hij het recht om mij de kans op herkansing van mijn schoolexamen te ontnemen. Ik ben niet de enigste waarbij hij dit soort dingen uithaalt... Je zult hem vast wel een beetje kunnen vergelijken met 'n leraar bij jezelf vroeger of nu op school. Laatst gewijzigd op 08-10-2007 om 19:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als hij in de sloot springt doe jij het ook? Ik vind de straf inderdaad wel wat overdreven. Je zou je ouders eens met de docent kunnen laten bellen. Ik kan me niet voorstellen dat een school je iets voor zolang mag afpakken, maar goed, tegen de tijd dat je daar achter bent is die week allang weer voorbij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nogmaals; je kan het op een volwassen manier proberen op te lossen, ga morgen nog eens met die man praten, geeft hij weer niets mee, ga dan naar je mentor/conrector en doe daar je verhaal. Als hij zo onredelijk is (ik vind een week ook overdreven hoor) dan heb je kans dat de conrector dat ook wel in ziet en met hem gaat praten.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ach, als ik dat soort docenten had, was ik vrij snel duidelijk. 'Dus jij dacht mijn telefoon te houden ? Nou, bestel maar vast een nieuw setje bandjes voor dat golfje van je dan maar.'
Gelukkig heb ik daar nooit mee te maken gehad, want verstandig is natuurlijk anders. Ik gok echter wel dat het op zn minst erg bevredigend is. Nog leuker is het natuurlijk als je op de een of andere manier - Photoshop is je vriend - compromitterende foto's van hem naar zn vrouw kan sturen of zo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ooit in een vergelijkbaar topic gelezen dat een docent spullen aan het eind van de schooldag terug moet geven. Dan mag hij ze best de volgende ochtend aan het begin van de schooldag wéér afpakken en dat een week lang, maar ze dus niet buiten schooltijd houden. Maar ik weet niet meer wie dat zei.
Ik vraag me wel af waarom je je telefoon überhaupt mee naar school neemt. Hij moet toch uit staan, dus wat heb je er dan aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
zit je soms op het CCC in zwolle? Daar wordt namelijk je mobiel ingenomen als hij wordt gezien (ook al zit ie in je tas en staat ie uit). Voor de duur van 1 of 2 weken ben je dan je telefoon kwijt. Ze hebben zich juridisch geloof ik ingedekt door het in de schoolreglementen op te nemen??
(Op geenstijl.nl is er ook volop aandacht geschonken aan het CCC).
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"Maar hij maakte een piepje als herinnering voor een afspraak (dit doet ie een half uur van tevoren). ALLES stond dus op stil, behalve het geluid van een afspraak... " Die baas belde hem dus niet tijdens de les en wanneer het mobieltje niet afgepakt was, had de TS dat telefoontje dus prima aan kunnen nemen.
|
Leraren mogen eigendommen idd niet voor bepaalde tijd van je afnemen.
IIG idd niet buiten schooltijden om! Als ze dat zouden willen, moet er in de schoolregels staan dat je er ook voor kan kiezen om bijv. een uur ofzo 'na te blijven', zodat je er een soort keuze in hebt... Je zou ze nu zelfs kunnen aangeven bij de politie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je hebt in ieder geval al met je leraar gepraat (ik vraag me af op wat voor toon..), maar dat heeft niks opgeleverd. Heb je al gepraat met de conrector of iemand anders?
Misschien ook handig om minder afhankelijk te worden van een mobiele telefoon. Afspraken kun je ook in een papieren agenda schrijven, dus ipv je telefoon meerdere malen te checken kun je ook in je agenda kijken. Daarnaast kun je ook belangrijke afspraken proberen te onthouden en je agenda of telefoon als back up gebruiken. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat alle tips en adviezen hier al wel gegeven zijn, maar het valt mij op dat een heleboel reply's hier de leraar gelijk geven, waar ik t niet echt mee eens ben. Oke, als een mobieltje afgaat tijdens de les is dit storend, prima dat de docent deze dan afpakt maar er moet toch gezegd worden dat wat de TS vertelt over de betreffende leraar (dat hij zelf belt, internet en de krant leest tijdens de les) behoorlijk belachelijk is. Op mij komt het afpakken van die telefoon voor een week in combinatie met de reactie van de docent op de TS en het doen en laten van de docent behoorlijk kinderachtig en bijna pesterig over. Het is zacht uitgedrukt jammer dat deze docent op zo'n manier nogal misbruik maakt van z'n macht.
Dat moest ik ff kwijt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heb hem vanochtend nog gesproken, ik kreeg em echt pas vrijdag terug. En ja ik doe beleefd tegen die vent omdat ik gewoon mijn telefoon terug wil, maar hij zei dat als ik zo doorging dat ik em na de vakantie pas zou terugkrijgen... En de conrector is de hele week weg dus ben naar de 'tijdelijke' conrector gegaan. Deze geeft de leraar groot gelijk...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid, en zitten kloten met je mobiel in de klas terwijl dat verboden is, zal redelijkerwijs leiden tot consequenties.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
-heel veel ander gedoe- mobiele telefoons te gebruiken of aan te hebben staan tijdens de lessen/in de klassen of in de gangen; mp3-spelers of andere muziekapparatuur en de oortelefoontjes zichtbaar te hebben in de les. Ze moeten dus in de tas blijven. Valt PDA ook onder mobiele telefoon, het is namelijk meer 'n PDA dan 'n mobiel, hij kan toevallig ook bellen. ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Je gaat mischien naar school, stemt in met de regels, maar dan moet je daarvoor wel getekend hebben dat je daarmee instemd. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Forumen op je mobiel? Missy | 35 | 01-12-2010 22:40 | |
Software & Hardware |