![]() |
|
![]() |
ik wil binnenkort in ear oordopjes kopen bij dixons. ze zijn 10euro. http://dixons.nl/De_online_winkel/Pr...5/default.aspx
op deze site kun je ze bekijken. zijn ze goed? ze gaan helemaal je oor in! is dat niet slecht? en als je ´DUNNE´ gehoorgangen hebt? weten jullie andere in ear oordopjes, meldt het even en zeg waarom ze goed zijn. en als je kunt: een FOTO erbij zetten. maximale prijs: 30euro. het is wel voor een PlayStation Portable (PSP) http://cris-deepsquare.cocolog-nifty...R-TYPESS_2.jpg HIER zie je een psp. alvast bedankt ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 19:24. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wat voor aansluiting zit er voor oordopjes op die psp ? hebben we meer aan dan een foto ervan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@duivelaartje: ben jij sennheiser?
![]() Gehoorbeschadiging: http://forum.scholieren.com/showthre...2#post21858852 Wat bedoel je met dunne gehoorgangen? |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet speciaal het type koptelefoon die hiervoor zorgt maar toch echt de gebruiker. Ik gebruik al maanden EP-630's en ik merk dat ik het volume daar véél lager zet dan op mijn oudere oortjes (Philips, Sennheiser, Sony, ... alleen gewone oordopjes). Elk onderzoek dat ik gelezen heb zegt wel dat in-ears voor veel schade zorgen, maar volgens mij verwarren die onderzoeken in-ears met gezone oortjes (vermits ze steeds verwijzen naar iPods, terwijl die steeds gewone oortjes bijgesloten hebben). Als je zoekt naar het duurdere segment in-ears, dan wordt de term in-ears niet vaak gebruikt maar eerder "monitors", dus referentiekoptelefoons voor muzikanten. Die mensen zijn in de meeste gevallen ook best voorzichtig met hun gehoor (Beethoven kan dan wel zonder gehoor componeren, maar de meeste moderne artiesten kunnen dat echt niet hoor). Wat dus uitmaakt is hoe luid je je volume zet. Met gewone oortjes durf je al sneller het volume luider te zetten om buitengeluiden weg te dringen; maar daarmee verhoog je dus de maximale druk op je je oren en voila, dat kan bij lange periodes voor gehoorschade zorgen. Met in-ears wordt het geluid al meer weggefilterd, dus moet je het geluid minder luid zetten om de muziek te horen. Mijn iPod staat hier meestal op 20% volume (een gedeelte van mijn nummers staat op 70% geboost omdat die iPod dan bij volledig volume ook op een stereo aangesloten kan worden), maar ook bij niet gebooste nummers, heb ik een gelijkaardig volume; en op dat volume kan ik de muziek perfect horen, op straat laat ik steeds 1 oortje uit omdat ik anders gewoon geen enkel omgevingsgeluid meer zou horen. Dus het ligt er enkel aan hoe hard je het zelf zet, een vriend van me had eens mijn in-ears in en die zette het volume gans open; op zo'n manier krijg je natuurlijk gegarandeerd gehoorsbeschadiging. Maar volgens mij zijn in-ears de enige mogelijkheid om mobiel van muziek te genieten zonder dat je het volume te hoog moet zetten (en dus je gehoor kunt beschadigen) of een grote koptelefoon mee te zeulen (en natuurlijk ook zonder dat de hele bus/trein/whatever kan meeluisteren naar wat voor slechte muzieksmaak je mogelijk hebt).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
In-ear oordopjes kraken. Verwijderd | 9 | 31-10-2011 05:39 | |
Software & Hardware |
In-ear oordopjes. Advies gevraagd! xq | 8 | 30-11-2009 16:37 | |
Muziek |