Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2007, 20:44
Talpa
Talpa is offline
Ik zag vanmiddag een recept voor appelchips uit de oven, ik heb dat weleens vaker op en dat smaakte best wel. Net probeerde ik om komkommerchips te maken, dus wat dunne plakjes gesneden en op 90 graden in de oven gezet, maar dat was na een paar minuten al aangebrand en te smerig voor woorden.

Weet iemand nog een lekkere groente of fruitsoort die makkelijk in de oven gebakken kan worden? En op welke temperatuur moet ik de oven dan zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2007, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
banaan?
Oud 24-10-2007, 08:39
Verwijderd
courgette en aubergine
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 09:15
Verwijderd
peer lijkt me ook wel lekker, maar misschien leg ik te makkelijk de link naar stoofpeertjes
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 10:27
Go
Go is offline
Haal een flinke zak vette chips uit de supermarkt. Dat kun jij wel gebruiken
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 10:37
Verwijderd
Ik denk dat banaan heel zacht wordt en dus niet echt chipsig. Maar je kan bananenchips kopen in winkels waar ze ook noten verkopen enzo, dat zijn stukjes van bakbananen gebakken in cocosolie, meestal. Heel lekker

Verder ken ik die appelchips ook, met een beetje kaneel is dat erg lekker. Met peer zal het ook wel lukken. Met groente lijkt het me alleen lekker met courgette en aubergine, andere dingen zijn gewoon te nat.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:54
goeltje
goeltje is offline
Gewoon met aardappels ^^
Maar echte groentenchips, ik denk niet dat je dat gaat lukken, aangezien de meeste soorten gewoon verbranden. Groentenchips kan je het best gewoon maken in de frituur, maar ja, dat is je bedoeling waarschijnlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:09
Talpa
Talpa is offline
Banaan mag ik niet voor m'n stoelgang maar het klinkt wel lekker. Peer denk ik dat te sappig is ervoor en dat dat niet erg krokant wordt. maar ik zou het wel eens kunnen proberen.

Cougette en aubergine ken ik niet zo goed als hele groente, ik zal eens kijken of we dat in huis hebben.

Vandaag heb ik de appelchips trouwens gemaakt, maar ik vroeg m'n moeder om er even op te letten en nu zijn ze helemaal donkerbruin en aangebrand. (Zoals altijd als ik vraag om op de oven te letten ) Maar de lichtste die het verst van de verwarming aflagen zijn best lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:26
Verwijderd
wortel en bietjes kan het prima mee
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:19
Verwijderd
probeer ze eens uit te drogen ipv te bakken
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 00:47
Verwijderd
pastinaak valt goed te frituren (maar dat is meer ter vervanging van friet)

appel en peren chips is errrug lekker
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 14:49
mandarijn
mandarijn is offline
Knolselderij.
Oud 27-10-2007, 17:39
Talpa
Talpa is offline
Ik heb peer ook geprobeerd, maar die blijft idd te nat. Hij was zwart maar nog steeds vochtig.

Hoe kan ik groente/fruit het beste drogen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:53
Verwijderd
Volgens mij is het heel lastig zelf fruit te drogen, je kan makkelijker gewoon een zakje bij de natuurwinkel halen, supermarkten hebben het ook steeds meer. Ik eet altijd wel graag van die gedroogde stukken appel. Gewelde abrikoosjes en vijgen zijn ook heel lekker als tussendoortje, ik eet gewelde abrikoosjes graag met een paar walnoten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten