Advertentie | |
|
![]() |
|
Is het helemaal geen optie om naar een andere school te gaan en daar alsnog je HAVO papiertje te halen? Je zult er later veel baat bij hebben als je wat langer op school blijft namelijk.. Misschien dat je dat je ouders ook aan hun verstand kan brengen...
Alternatief, je hebt het over veel reizen.. je zou dan kunnen denken aan een studie binnen het toerisme. ik heb zelf een HBO opleiding gedaan in dit vakgebied, maar ik ben niet echt bekend met de MBO varianten. Ik weet dan ook niet goed of die alleen op niveau 4 zijn, of ook op niveau 3.. Nog een idee is om na deze opleiding een jaar aan een uitwisselingsproject te doen.. Bij organisaties zoals de YFU en dergelijke kun je een jaar naar het buitenland. Je verblijft dan bij een gastgezin, en gaat naar een lokale middelbare school. Omdat je gewoon ingeschreven staat bij die school is het geen bezwaar als je nog geen 18 bent. Nadeel is wel dat er een vrij heftig prijskaartje aanhangt. Je moet de site eens in de gaten houden. Af en toe bieden ze studiebeurzen aan. Zo ben ik zelf ook naar Japan geweest voor nop (2000/2001)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nee, nuttige bijdrage Maija, zo na een paar dagen
![]() Maar ik begin me toch echt af te vragen waarom Samantha niet terug komt naar deze thread, of überhaupt dit forum. Was het verzonnen? Of is d'r nu iets vervelends aan de hand? Of heeft ze, nu het is opgelost, geen zin meer om terug te komen? Soms denk ik teveel na :/ |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk (hoop) dat door de gesprekken met school en de ouders de situatie nog eens beter bekeken is, en dat de TS lekker door gaat leren. Volgensmij was mijn rol-oog duidelijk genoeg, in plaats van een heel verhaal te moeten gaan typen waarom de post van krummeltje de grootste onzin is die er maar bestaat.
|
![]() |
|
Welk recht hebben je ouders om zich te bemoeien met jouw toekomst? Ik kan er echt niet bij dat ze hun dochter liever doodongelukkig zien maar werkend, dan gelukkig en naar school, daar komt het uiteindelijk wel op neer.
Enneuh, ben je eigenlijk niet zo'n beetje verplicht om door te leren? Ik weet niet precies hoelang zo'n opleiding duurt waar jij uit kan kiezen, misschien dat je als je die hebt afgerond, net 18 bent? Het zou echt zonde zijn om niet je volle potentie te benutten, zeker als je zo graag wil vind ik echt dat je zou moeten doorleren. Weet je ook waarom je ouders niet willen dat je door gaat leren? waarom ze willen dat je zo snel mogelijk gaat werken? Als je die redenen weet zou je argumenten kunnen verzinnen die het tegendeel bewijzen. Als ze willen dat je zo snel mogelijk geld gaat verdienen kun je er tegen in brengen dat wanneer je een hogere opleiding hebt, je ook veel meer geld kan gaan verdienen, ook al duurt et dan ff wat langer. (En ik ben het er niet mee eens dat je aan de manier van typen/woordgebruik kunt zien of iemand een bepaald niveau aankan, een vriendin van mij op het vmbo praat met de meest bekakte woorden die je maar kan verzinnen en een meisje uit mijn klas, havo, heeft nog moeite de meest eenvoudigste zinnen te formuleren. En je zou mij es moeten zien als ik aan het msn ben....niet zo best!) |
![]() |
||
Citaat:
Nee, op dat niveau duurt de opleiding meestal ook niet zolang, meestal 1 a 2 jaar volgensmij. Maar dat is juist ook de uitzondering bij dat hele regeltje tot je 18e. Ik zou ECHT doorleren, met een niv 3 opleiding kan je echt bijna niets. niv 4 kan je een beetje een toekomst hebben. (is natuurlijk afhankelijk van het soort opleiding. niv 4 laboratorium bv is echt een vrij pittige opleiding tot tegenstelling van kapper/verzorgings gedoe, en dat zie je waarschijnlijk ook wel terug in het soort loon.) Ik hoorde mensen laatst in de trein prate dat de een full time werkte bij de kruitvat, toen ik het bedrag hoorde wat ze per maand deed verdienen was mijn motivatie om door te gaan met leren opeens een stuk hoger ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Alweer tijdje geleden dat je gereageerd hebt dus weet niet precies hoe de zaken nu staan.
Maar ik herken het goed me moeder wou ook dat ik ging werken na de hogere school. Ik was 16 toen ik geslaagd was. En sindsdien werken anders moest ik het huis uit. Maar ik had voor mezelf besloten om geld te sparen zodat ik op me 18 kon gaan doorleren, ik doe nu vavo vmbo-tl 2de jaar. Maar het is erg moeilijk want overdag werk ik fulltime en zit ik van savonds van 6 tot 9 op school. En dat is heel erg vermoeiend en zwaar maar het is het waard. Dus ik raad je aan gewoon door te leren, want je hele leven achter een kassa wordt je ook niet blij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Tripp,
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |