Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2011, 21:33
Ma.vl
Ma.vl is offline
Hoi,

Ik ben nu 16 jaar, en ben bezig met mijn laatste jaar van HAVO.
Maar het grote probleem is dat ik nog steeds niet weet welke opleiding ik moet gaan doen hierna...

Ik zal wat vertellen over mijn interesse´s.
Ik ben helemaal gek van dieren, en wil het liefst daar een opleiding over volgen.
Ik heb het profiel Natuur en Gezondheid zonder natuurkunde en met geschiedenis.
Ik houd van oudere mensen (bejaarden), en daar zou ik eventueel ook iets mee willen.
Ik rijd al 4,5 jaar paard, en houd ook ontzettend van deze dieren,

Ik wil dus graag een opleiding met dieren doen.
Maar ik ben totaal niet economisch, en heb ook geen economie.
Ik heb de opleiding dier en manegement geschien, maar ik woon in amsterdam en wil echt niet helemaal naar friesland, ook is de opleiding mij te veel management, en te weinig dier. Maar als je zo gaat denken kom je vaak terecht bij een MBO opleiding, en dat wil ik liever niet. Ik zou hierna VWO kunnen doen om daarna diergeneeskunde te gaan studeren, deze opleiding lijkt me geweldig, maar ook ontzettend zwaar en moeilijk...
heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hen ook nog over PABO en SPH nagedacht, maar dat is zonder dieren, en dat wil ik toch het liefst,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn decaan snapt me voor geen meter, en mijn mentor en mijn ouders weten het ook niet meer.

Please help me! want ik moet zolangszamerhand toch echt weten wat ik wil gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2011, 22:54
Camou
Camou is offline
Misschien is dierwetenschappen aan de Universiteit van Wageningen iets? Heb er geen ervaringen mee ofzo. Ze hebben ook andere opleidingen met dieren. http://www.bdw.wur.nl/NL/
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 08:50
Verwijderd
Misschien Blindegeleidehonden opleiden ofzo? Alleen is die toelating ontzettend streng en weet ik niet welk nieau je daarvoor nodig hebt. mss ns kijken op de site van het kngf.

Of anders uuuhm je hebt ook van die zorgboerderijen waar je met kinderen met autisme werkt dat is vaak ook icm dieren.

En waarom zou je geen MBO opleiding willen?
Als dat is wat je leuk vind, waarom zou je dan een HBO opleiding doen die je ws minder leuk vind?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 15:41
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Misschien Blindegeleidehonden opleiden ofzo? Alleen is die toelating ontzettend streng en weet ik niet welk nieau je daarvoor nodig hebt. mss ns kijken op de site van het kngf.
Moet je daarvoor niet een hond zijn?

OT:

Bedenk wel dat je een HBO propedeuse nodig hebt om dierwetenschappen in Wageningen te doen. Misschien kun je ook eens kijken naar de mogelijkheden voor diergeneeskunde in Utrecht.
Oud 03-01-2011, 21:28
Verwijderd
@mr. Mark
Nee om die honden op te leiden hoef je zelf geen hond te zijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 23:15
Camou
Camou is offline
Citaat:
Moet je daarvoor niet een hond zijn?

OT:

Bedenk wel dat je een HBO propedeuse nodig hebt om dierwetenschappen in Wageningen te doen. Misschien kun je ook eens kijken naar de mogelijkheden voor diergeneeskunde in Utrecht.
Hm, ze overwoog wel om Vwo te gaan doen !
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 08:33
StudentOnbekend
StudentOnbekend is offline
Voor diergeneeskunde in Utrecht heb je wel natuurkunde nodig. Bovendien zit je dan ook met een loting.

Een andere mogelijkheid is diergeneeskunde in België (Antwerpen of Gent), daar heb je wel VWO of een HBO propedeuse voor nodig, maar aan de vakken stellen ze verder geen eisen (hoewel het natuurlijk wel de voorkeur heeft al scheikunde en natuurkunde gehad te hebben). Men zegt wel dat het een zware studie is, maar met een goede dosis motivatie kom je al een heel eind!

Succes!
Oud 14-01-2011, 14:23
Eva*
Eva* is offline
Op de Stoas Hogeschool is bijvoorbeeld een opleiding paardenhouderij of de opleiding reacreatie -en gezelschapsdieren. Zie http://www.stoashogeschool.nl/Voltijd/Default.htm
Je leert van alles over dieren en tegelijk leer je je kennis te delen met anderen, omdat je ook een onderwijsbevoegdheid haalt (misschien interessant omdat je aan de PABO of SPH dacht).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 16:37
Scholier
Scholier is offline
Misschien iets met bijv. de bereden politie?
Je MOET wel eerst 4 jaar gewoon politieagent zijn.
Je werkt dan met zowel mensen als dieren.

Handig linkje hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 20:22
Emme
Emme is offline
Is Diermanagement niets voor jou?
Ik zie dat je daar al naar gekeken hebt maar het is niet alleen in Friesland maar ook in Wageningen (Hogeschool van Hall Larenstein)

http://www.carrieretijger.nl/opleidi...diermanagement

Of dit:
http://www.vanhall-larenstein.nl/Opl...heidszorg.aspx
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 16:43
happy-girl
happy-girl is offline
dier en veehouderij op inholland delft!
dan kom je bij mij in de klas!
dat ga ik namelijk volgend jaar doen!!
Met citaat reageren
Advertentie