Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2007, 20:36
Ginaaax
Ginaaax is offline
heej.
ik doe nu m'n examenjaar en na de middelbare school
weet ik 10000% zeker dat ik toneel/theater wil gaan doen.
het is echt m'n passie ik volg nu een maand toneellessen. heb anderhalf jaar aan dans gedaan.
en heb gefigureerd in Het huis anubis.
ik heb dus wel wat ervaring.
wie kan me helpen ik zoek een toneel/theater school ergens in de buurt bij r-dam/a-dam.
wáar ik wel veel met toneelspelen bezig ben.
wánt dat is waar ik uiteindelijk voor ga.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
kus
Oud 05-11-2007, 23:43
Rooster
Rooster is offline
Zoek eens naar de Amsterdamse hogeschool voor de kunsten.
Oud 06-11-2007, 07:31
Ginaaax
Ginaaax is offline
de kleinkust acedemie bedoel je.
daar kan je toch alleen maar met een hoog niveau op
ik heb vmbo kader.
vandaar dat ik eerst MBO moet doen..
Oud 07-11-2007, 08:57
Rooster
Rooster is offline
De kleinkunstacademie is inderdaad een tak van de AHK.
En wat je nu vertelt van vmbo maakt het wel een stuk lastiger.
VWO, HAVO of MBO zijn inderdaad verplicht, (bij allemaal)
dus eerst nog maar 1 van die.
Probeer dan iets te kiezen waar je wat aan hebt (sociaal cultureel werker ofzo)
en doe er cursussen enzo naast
Oud 07-11-2007, 13:34
Changshan
Changshan is offline
^ Niet helemaal waar; je kunt met alle niveau's (zolang je maar middelbare school af aan het maken bent/gedaan hebt) audities doen, en als je erdoor komt en vmbo blijkt te hebben, laten ze je een toetsje doen om je denkvermogen nog een extra keer te testen.

Door die enorme audities heen komen is al zó'n prestatie, dat ze je echt niet meteen laten vallen als je niet minstens havo hebt gedaan.

In Maastricht hebben ze overigens ook zo'n toetsje, er geeft daar zelfs iemand les die zelf alleen mavo heeft gedaan.

Maastricht (een van de beste, dus als je daar op komt, is het het verhuizen waard):
www.toneelacademie.nl - aanmelden voor audities kan geheel electronisch.

Amsterdam (fusie van kleinkunst en de 'echte' acteerrichting):
http://www.theaterschool.nl/ - Hier de hoofdsite, zodat je ook kunt kijken of dansen en andere theaterdingen iets voor je zijn. Het gebouw van de theaterschool heeft namelijk iets van zes studies.

Hier zijn de aanmeldingsformulieren voor Amsterdam: http://detheaterschool.nl/the/toelat...ursussen.shtml

Je kunt ook proberen op de verschillende vooropleidingen te komen (daar is er waarschijnlijk wel één van in R'dam), bijv. als de audities voor de echte scholen niet lukken. Deze vooropleidingen zijn alleen ook nogal gewild, dus weer audities...

Ik raad je aan om het inschrijven te regelen vóór december, anders heb je kans dat je er niet meer in komt... Arnhem heeft rond deze tijd bijvoorbeeld al de aanmeldingen op stop gezet.
Oud 07-11-2007, 20:17
Ginaaax
Ginaaax is offline
Om toegelaten te worden tot de Theaterschool, sector Dans moet je in het bezit zijn van een diploma VWO, HAVO, MBO (minimaal 3-jarige cursusduur) of VHBO (idem), of een getuigschrift van gelijkwaardig of hoger niveau.

dit staat er bij die van amsterdam.
maar ik móet nu nog MBO gaan doen.
dan kan dat toch niet?
Oud 08-11-2007, 00:11
Changshan
Changshan is offline
Ze zetten het niet expliciet op hun site, maar als je contact hebt met één van de docenten, zal die je vertellen dat ze je niet zomaar op grond van een missend diploma'tje laten vallen als je zó ver komt. In Maastricht zijn ze daar trouwens wel wat duidelijker over; ik zou voor allebei auditie doen als je het serieus overweegt, of toch nog even MBO theater of een vooropleiding doen, dat kan natuurlijk ook.
Oud 08-11-2007, 09:01
Rooster
Rooster is offline
Hmm, ik had gedacht dat ze wel strenger zouden zijn.
Oud 08-11-2007, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik had gedacht dat ze wel strenger zouden zijn.
Ze zijn er in de regel niet heel happig op, maar als je talent hebt, nemen ze je wel aan.

Bij mijn toelating werd ook een diploma HAVO vereist, maar als ik dat niet had gehad, hadden ze me toch wel toegelaten.

Het is wel goed om HAVO denkniveau te hebben, minimaal omdat je ook allemaal vakken krijgt die theoretisch zijn, en nogal wat denkniveau vereisen.
Inderdaad docenten laten je niet zomaar vallen, als ze je hebben willen
Oud 08-11-2007, 17:51
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
heej.
ik doe nu m'n examenjaar en na de middelbare school
weet ik 10000% zeker dat ik toneel/theater wil gaan doen.
het is echt m'n passie ik volg nu een maand toneellessen. heb anderhalf jaar aan dans gedaan.
en heb gefigureerd in Het huis anubis.
ik heb dus wel wat ervaring.
wie kan me helpen ik zoek een toneel/theater school ergens in de buurt bij r-dam/a-dam.
wáar ik wel veel met toneelspelen bezig ben.
wánt dat is waar ik uiteindelijk voor ga.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
kus
In Rotterdam kun je MBO theaterschool doen. Initiatief van Theaterschool Hofplein.
En een andere optie is om HAVO te doen, na dit jaar. Want ik vrees dat ze jou te jong vinden (er zijn uitzonderingen) en zo kun je nog wat meer ervaring op doen.
Succes!
Advertentie

Regels voor berichten