Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2007, 14:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hij moet er toch ieder jaar weer komen.

Citaat:
BN'ers en verschillende groepen uit de samenleving testen hun Bijbelkennis. Wie weet het meest over de Bijbel op het gebied van humor, liefde en symbolen?
doe zelf de test op http://www.denationalebijbeltest.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2007, 14:44
Broeder
Broeder is offline
Ik heb alleen het laatste stuk gezien, maar dat was ook wel weer een voldoende dosis Bert van Leeuwen voor het komende kwartaal. Die vrouw vond ik ook maar een slechte presentatrice eigenlijk.
Sowieso vreemd dat de gelovigen nog zo laag scoorden. Als ik m'n leven zou richten naar zo'n boek en alle wezens die daarin gepresenteerd worden, dan zou ik me toch wel verzekeren dat ik dat hele ding van buiten zou kennen.
Oud 31-10-2007, 20:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ik heb alleen het laatste stuk gezien, maar dat was ook wel weer een voldoende dosis Bert van Leeuwen voor het komende kwartaal. Die vrouw vond ik ook maar een slechte presentatrice eigenlijk.
Sowieso vreemd dat de gelovigen nog zo laag scoorden. Als ik m'n leven zou richten naar zo'n boek en alle wezens die daarin gepresenteerd worden, dan zou ik me toch wel verzekeren dat ik dat hele ding van buiten zou kennen.
de vragen zijn niet erg gericht op hoofdzaken en bovendien nogal op details. ik had 32 van de 42 vragen goed.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:32
Verwijderd
Ik interesseer me wel voor religie. Maar ik hang zelf niets (meer) aan. Desondanks keek ik eventjes. Ik vond de quiz vooral kinderachtig en flauw. Er waren veel waren waarbij je gewoon je logica kon gebruiken als je maar een béétje verstand hebt over het christendom.

Mijn ervaring: kansloze quiz.

Ik hield mijn score niet echt bij, maar ik had er wel veel goed.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 12:38
Antoni
Antoni is offline
Beetje flauwe quiz ja. Maf dat bijvoorbeeld het afhakken en terugzetten van Malchus' oor als humor wordt gezien.

Mijn score: 28/42
Oud 01-11-2007, 13:32
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Dat is niet vreemd aangezien iedereen die aangeeft gelovig te zijn daar onder valt. Een atheist of ietsist die met kerst zijn gezicht in de kerk laat ziet kan zichzelf vanwege zijn kerklidmaatschap gelovig noemen. Het is nog altijd zo dat als men uit moet gaan van het CBS dat Nederland een christelijk land zou zijn; de realiteit is echter anders. Vervolgens mag ook het verschil tussen de verschillende stromingen niet ongenoemd blijven. Dat de Roomse Limburgers het zouden moeten afleggen bij de gereformeerde Staphorsters was voor mij nu niet iets verbazinwekkends. Ik zou wel raar hebben opgekeken als het andersom was geweest. De Roomsen was het namelijk tot in de 20e eeuw verboden een bijbel in de volkstaal te bezitten (Tot de eerste boeken die door de Pausen verboden werden behoorde de bijbel) en daarna zijn ze voorzover ik weet niet bijster veel vaker de bijbel gaan hanteren.
Oud 23-11-2007, 10:59
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
34 van de 42

én die vraag van het lachen in de bijbel was stom. Het volgens hen goede antwoord was: lachen is gezond, dat staat in spreuken, maar een ander goed antwoord was, lachen is een geschenk uit de hemel, dat staat in prediker, en die had ik ingevuld, maar toen was het fout .

Maar sowieso zijn het slechte vragen, en hebben ze ook weinig met bijbelkennis te maken, maar vooral met logisch nadenken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 12:44
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
34 van de 42

én die vraag van het lachen in de bijbel was stom. Het volgens hen goede antwoord was: lachen is gezond, dat staat in spreuken, maar een ander goed antwoord was, lachen is een geschenk uit de hemel, dat staat in prediker, en die had ik ingevuld, maar toen was het fout .

Maar sowieso zijn het slechte vragen, en hebben ze ook weinig met bijbelkennis te maken, maar vooral met logisch nadenken.
ik heb ooit gehoord dat er ergens een orde bestaat waarin het lachen verboden is, onder het motto wwjd, omdat er nergens in de bijbel staat dat Jezus ooit gelachen zou hebben.
Oud 24-11-2007, 14:13
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Dat is niet vreemd aangezien iedereen die aangeeft gelovig te zijn daar onder valt. Een atheist of ietsist die met kerst zijn gezicht in de kerk laat ziet kan zichzelf vanwege zijn kerklidmaatschap gelovig noemen. Het is nog altijd zo dat als men uit moet gaan van het CBS dat Nederland een christelijk land zou zijn; de realiteit is echter anders. Vervolgens mag ook het verschil tussen de verschillende stromingen niet ongenoemd blijven. Dat de Roomse Limburgers het zouden moeten afleggen bij de gereformeerde Staphorsters was voor mij nu niet iets verbazinwekkends. Ik zou wel raar hebben opgekeken als het andersom was geweest. De Roomsen was het namelijk tot in de 20e eeuw verboden een bijbel in de volkstaal te bezitten (Tot de eerste boeken die door de Pausen verboden werden behoorde de bijbel) en daarna zijn ze voorzover ik weet niet bijster veel vaker de bijbel gaan hanteren.
nu voel ik mij toch verplicht om te zeggen dat veruit de meeste jongere limburgers die ik ken atheistisch/agnostisch/ietsistisch zijn.
Reageren

Regels voor berichten