Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2007, 11:36
relyt
relyt is offline
Beste forummers,

Zoals misschien al beetje bekend was, wil ik binnenkort een nieuwe pc aanschaffen.
Maar na mijn vorige post over het vervangen van een CPU-koeler, heb ik besloten de hele pc zelf in elkaar te zetten. Wederom om van te leren

Ik zal hier stap voor stap ( met begeleidende fotoos ) mijn pc in elkaar zetten voor feedback en eventuele andere forummers te helpen met hun vragen. Dan hebben ze een post waarom ze eventueel kunne zien hoe iets geplaatst zou moeten worden.

De onderdelen die ik ga gebruiken zijn:

behuizing : Antec nine-hundred ( zwart ) (2x 120 + 1 x 200 mm casefan)
Voeding : OCZ GameXstream 700W Power Supply
Moederbord : Gigabyte GA-P35-DS3P Retail
Processor : Intel Core Duo,Boxed, E8400, Socket 775 (3.0 Ghz, komt uit op..? )
Proc-koeler : Scythe Mugen "Infinity"
Geheugen : Kingston 2gig (2x 1GB) 1066mhz
Geheugen koeling : Revoltec Ram Freezer Platinum Edition x2
HDD : Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 16mb cache
DVD : el cheapo no-name DVD writertje
Grafische kaart : XFX 8800GT 512MB

Zodra ik alles binnen heb begin ik... moet alleen wachten op de processor

Relyt

Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 11:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2007, 11:48
]{ing
]{ing is offline
Geheugen koeling : Revoltec Ram Freezer Platinum Edition x2
DVD : el cheapo no-name DVD writertje

Waarom doe je dit? 1 heb je niet nodig, 2 zou verstandig zijn om wel duidelijk voor een merk te kiezen. Nu zijn er niet echt verkeerde merken.. maar toch.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 12:08
M@rco
M@rco is offline
Geheugenkoeling is inderdaad grote onzin. En WTF is dat met die 700W voeding? Daar heb je al helemaal niets aan, neem liever iets fatsoenlijks tussen de 400 en 500W. De Corsair VX450W schijnt een aanrader te zijn: stil, kwalitatief goed (gemaakt door Seasonic) en betaalbaar
Oud 30-10-2007, 13:12
relyt
relyt is offline
Hmmz blij dat dat iig uit de weg is dan, want ik had begrepen dat als je wil overklokken ( wat ik dus uiteindelijk wel wil doen ) geheugenkoeling geen kwaad kan.

De voeding >> ik wilde er zeker van zijn dat het genoeg was
mijn eerste keus was eigenlijk eentje van antec zelf 550W
Oud 30-10-2007, 13:24
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
De voeding >> ik wilde er zeker van zijn dat het genoeg was
mijn eerste keus was eigenlijk eentje van antec zelf 550W
Dan had je die Antec moeten nemen. Was laatst een uitgebreide test van cheap-ass voedingen die dingen als 600W - 700W claimen. Die dingen kapten allemaal bij de 250W - 300W. Dat het op het label staat betekent niet dat ze het aankunnen.

Tevens heb je in de meeste gevallen zoveel vermogen echt niet nodig hoor.

RAM koeling is inderdaad leuk als je gaat overklokken, maar was je dat werkelijk van plan? Een paar MHz extra is geen overklokken. Een paar honderd wel.

EDIT:
Is't overigens een "Core Duo", of een "Core2 Duo"? Ik mag het laatste hopen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dan had je die Antec moeten nemen. Was laatst een uitgebreide test van cheap-ass voedingen die dingen als 600W - 700W claimen. Die dingen kapten allemaal bij de 250W - 300W. Dat het op het label staat betekent niet dat ze het aankunnen.

Tevens heb je in de meeste gevallen zoveel vermogen echt niet nodig hoor.

RAM koeling is inderdaad leuk als je gaat overklokken, maar was je dat werkelijk van plan? Een paar MHz extra is geen overklokken. Een paar honderd wel.

EDIT:
Is't overigens een "Core Duo", of een "Core2 Duo"? Ik mag het laatste hopen.
Core 2 Duo E8400 Wolfdale 3.00 GHz 333 MHz QDR L1: 64 kB / L2: 6 MB Socket 775 Verhoogd L2 cache (vanaf januari 2008)

Ram koeling is een beetje overdreven.. sowieso als je standaard kingston geheugen neemt. Als je zwaar wilt oc-en moet je ook denken aan geheugen wat meer aankan.

Daarnaast de OCZ 700W voeding die hij heeft gekozen is wat overkill, geen cheap ass voeding. Ik zou inderdaad zelf een Corsair (rebadged goed spul) of Seasonic nemen. Of Antec/Cooler Master, zoiets. Maar het maakt verder niet uit, OCZ is prima, 700W is alleen aan de hoge kant.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:30
Gunkan
Gunkan is offline
Ah, als OCZ een netjes merk is, dan is daar in elk geval weinig mee aan de hand. Alleen overkill

Maar ik ben benieuwd! Kom maar op met die foto's!

Wel een ESD polsbandje dragen, heh?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:45
Verwijderd
Als je toch nog op alles zit te wachten is het een idee om alvast alle boekjes overal van te downloaden (vaak wel als PDF op de site van de producent te vinden). Kun je alvast kijken hoe alles in elkaar steekt en in welke volgorde je gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:27
Bonga
Bonga is offline
persoonlijk leek me het probleem bij zelfbouw de installatie van software.. dat zal vast ook best een eitje zijn..
Oud 31-10-2007, 18:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Geheugen koeling : Revoltec Ram Freezer DVD : el cheapo no-name DVD writertje
2 zou verstandig zijn om wel duidelijk voor een merk te kiezen. Nu zijn er niet echt verkeerde merken.. maar toch.
Haha, ja. Pioneer DVD branders kosten 33 euro! En dan krijg je er misschien nog een mooie set rubberen kaplaarzen bij.
Oud 01-11-2007, 19:29
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Haha, ja. Pioneer DVD branders kosten 33 euro! En dan krijg je er misschien nog een mooie set rubberen kaplaarzen bij.
ach.. als het el-chapo brandertje snel is, stil is en een S-ATA aansluiting heeft..
Oud 02-11-2007, 07:19
relyt
relyt is offline
heb nu een optiarc DVD brander...

ik gebruik dat ding 1 keer in de wat... 2 maanden ofzo>? dus hoeft echt geen merk te zijn.
Oud 02-11-2007, 15:13
M@rco
M@rco is offline
Ach, voor de prijs hoef je het echt niet te doen. De beste brander die je op dit moment kunt kopen is de Samsung SH-S203B en die kost 25 euro ofzo.
Oud 02-11-2007, 15:33
]{ing
]{ing is offline
Hmz. Een SATA brander is wel zo handig. Aan de andere kant als je IDE channel toch niet gebruikt. Ik heb persoonlijke voorkeur voor Pioneer, heeft me nog niet in de steek gelaten. Merken als LG/LiteOn zijn vooral wat minder..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 17:52
KennyB
KennyB is offline
Geen idee of dit hier als spam wordt gerekend, maar dit is een goeie handleiding: http://www.bouweenpc.nl/artikel/15
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 22:20
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Hmz. Een SATA brander is wel zo handig. Aan de andere kant als je IDE channel toch niet gebruikt. Ik heb persoonlijke voorkeur voor Pioneer, heeft me nog niet in de steek gelaten. Merken als LG/LiteOn zijn vooral wat minder..
mijn huidige Asus brandertje bevalt me uiterst goed..
Reageren

Regels voor berichten