Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2016, 05:51
Zottie2
Zottie2 is offline
Ik heb veel jeuk rond mijn vagina, op het forum las ik dat het misschien een schimmelinfectie kon zijn. Wat zijn daar kenmerken van en gaat het vanzelf over? Jullie kunnen me alles aanpraten om naar de dokter te gaan maar ik ga NIET oke? Maar iemand antwoord op m'n vragen?

Xx
Met citaat reageren
Oud 09-02-2016, 07:04
Verwijderd
Kenmerken van een schimmelinfectie zijn jeuk, roodheid, meer afscheiding, en brokkelige afscheiding. Het gaat soms vanzelf over, maar vaak niet. Je hoeft er niet mee naar de dokter, je kunt ook zelf bij de drogist gyno-daktarin crème kopen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2016, 07:05
Zottie2
Zottie2 is offline
Thank You Sooo much hier heb ik wat aan dankjewel !!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2016, 07:08
Elin3
Elin3 is offline
Lieve schat, als het schimmel is wordt je vanzelf zo gek van de jeuk dat je wel naar de dokter wil. Bij de drogist en apotheek zijn er ook vaginale tabletten tegen schimmelinfecties vrij verkrijgbaar (zonder recept) maar als dit de eerste keer is en je niet zeker weet dat je daar last van hebt zou ik dat toch door je huisarts laten controleren. Gewoon de praktijk bellen en een afspraak maken bij een vrouwelijke arts. Die kan binnen twee minuten en aan de hand van wat vragen vaststellen wat er echt speelt. Via de huisarts kan je ook die vaginale tablet krijgen, of zalf die direct ook de jeuk verlicht.
Tot die tijd, draag katoenen ondergoed, houdt je goed schoon (water is voldoende, geen zeep), en zorg dat je de schimmel niet overdraagt aan een ander. Ook mannen kunnen de infectie meedragen of er zelfs last van hebben.
Oud 10-02-2016, 22:26
Pietertje12
Pietertje12 is offline
Inderdaad even bij huisarts langszaam. Thuisdokteren met plaatjes van huidziekten kan je "duur" komen te staan.
Hygiene is bij dit soort klachten uiteraard van belang.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 20:59
Verwijderd
Thuisdokteren met een zalfje tegen een schimmelinfectie is weinig risicovol. Beter zelf zo'n zalfje kopen dan helemaal niks doen omdat de stap naar de dokter te groot is. Als het zalfje niet werkt, kun je alsnog naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten