Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ik in beide gedichten een beetje jammer vind is dat je het zo concreet over Jotie 't Hooft hebt, en dan specifiek de dingen waar hij om bekend staat, dingen uit zijn leven die iedereen al weet en dus zo concreet geformuleerd niet zo interessant meer zijn. Dan doel ik op woorden als 'injectienaald', 'bruine suiker' en 'heroïne', maar ook zinsnedes als 'tekort aan liefde' en 'gaf hij zijn ziel bloot'. Die dingen zou je anders kunnen formuleren. Ik vind dat de eerste strofe van het tweede gedicht de meeste potentie heeft, jammer dat je dat afkapt en ergens anders mee verder gaat, tenminste, zo komt het op mij over.
|
![]() |
|
Hmm, bedankt, maar ik vind het echt ongelooflijk moeilijk iets over het gedicht te schrijven. Het heeft inderdaad een sterke sfeer, maar hoh, het lukt me echt niet, bijzonder frustrerend, want ik wel deelnemen.
Okee, toch nog ne merci voor de commentaar. Ik probeer het 'bleh'-gevoel weg te werken. |
![]() |
|
Haha, maar zo moeilijk is het niet om van deze gedichten minder 'hee-kijk-dit-gaat-over-jotie'-gedichten te maken. Wat Reynaert zegt: je moet gewoon wat dingetjes wegwerken. Ook ik dacht toen ik in beide gedichten letterlijk die harddrugs zag staan 'hm, jammer'. Je kunt die gewoon weglaten, of minder in de 'hij' vorm spreken. Er zitten echt goeie dingen in die gedichten. Vooral de eerste, vind ik. Daar zou ik dit nog aanpassen:
Een held, een prins, een junk, die vol verdriet, vol verleed, Dat vind ik echt niet leuk, veel te expliciet, mag weg van mij. Vervang ze? De daaropvolgende zinnen vind ik weer heel sterk, als zou ik (wat Elysea ook zei) niet (af)gebroken schrijven. Doe wat mij betreft gewoon afgebroken. En tsja, die strofe van de bruine suiker zou ik ook gewoon wegdoen en vervangen, niet omdat hij niet goed is maar omdat we allemaal wel weten dat hij aan de drugs ten onder is gegaan. Misschien kun je het niet hebben over het drugsgebruik zelf maar de waan waarin je je voorstelt dat hij zat. Overigens mag je volgens mij beide gedichten gewoon inzenden, 3 is de max toch? Maar dan nog zou ik het houden bij die eerste, de ander vind ik niet zo sterk. Ik wil trouwens nog erbij zeggen dat ik het leuk vind dat je deze gedichten post, het bewijst voor mij dat je goed kunt schrijven, dat je niet alleen maar over liefde kunt vertellen ![]() |
![]() |
|
Hier is de website: http://www.jotiepoezieprijs.be/prijs.
Bedankt, Porcelain - ik ken je echte naam niet - voor die uitgebreide reactie. Ik ga deze avond nog wat sleutelen, en dan verzend ik het morgen met de post. |
![]() |
|
![]() |
(zijn graf zou afgebroken worden, vandaar)
Als je dit er bij moet zeggen vind ik dat je in het gedicht iets niet goed hebt gedaan, want zo'n extra uitlegzin zou overbodig moeten zijn. Ook moet je de keuze maken tussen afgebroken en gebroken, want (af)gebroken staat echt niet. Ik weet dat het verleidelijk is om het zo te doen als je niet kunt kiezen, of als je ze allebei wel mooi vindt, maar het neemt echt wat weg van het gedicht. Ik vind allebei de gedichten wel mooi, maar ze voelen onaf. Als favoriet zou ik nummer twee noemen, dat voelt het meest "af". Alhoewel ik de "en wat dan?" aan het eind zou schrappen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet ff niet van hoe en wat Eend | 10 | 14-12-2004 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |
"Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek" Valentijn | 5 | 19-10-2004 14:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat dan -Melody- | 3 | 26-08-2004 20:30 | |
Films, TV & Radio |
The Day After Tomorrow - 28 mei 2004 - én: Wat is jouw favo rampenfilm? AJMouse | 97 | 10-06-2004 00:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Woede, en niets dan dat. - serie xineof | 3 | 26-05-2004 08:34 | |
Software & Hardware |
Stelling: Een tv kaart is beter en goedkoper dan een videorecorder Verwijderd | 55 | 10-05-2002 18:26 |