Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 23:38
Pekay
Pekay is offline
Hellow
ik ga in september beginnen met de hbo opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik begin in het 2e jaar, omdat ik een jaar vrijstelling ivm een verwante mbo opleiding.

Ik wilde ff weten of er hier mensen zijn die deze studie volgen of gevolgd hebben, en wat julllie er van vinden

thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2002, 01:25
Verwijderd
Nou, ik studeer zelf rechten, en ik ben wel eens benieuwd wat 'Sociaal-Juridische Dienstverlening' inhoudt. Enlighten me.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 13:46
Pekay
Pekay is offline
Ongeveer dit:

Als sociaaljuridisch dienstverlener heb je veel contact met je cliënten. Je geeft voorlichting, adviseert en verleent diensten bij tal van praktische zaken. Verder bemiddel je bij juridische aangelegenheden. De organisatie waar je werkt heeft taken en doelstellingen en is belast met de uitvoering van regels en wetten die de overheid oplegt. Cliënten willen iets weten op het terrein van sociaal recht of dreigen in de problemen te komen door gedrag of onwetendheid. Jij moet daarbinnen kunnen opereren, want wat je zegt heeft gevolgen voor je cliënten. Je bent bewust van de belangen van beide partijen en het spanningsveld dat daardoor kan ontstaan.

Je bent dan iets 'tussen' jurist en maaschapperlijk werken in zeg maar. Je kan mensen zowel de juridische aspecten uitleggen, en je kunt ook omgaan met het emotionele (sociale) gedeelte.

Je kunt bv werken bij bureau halt, een deurwaarderskantoor, reclasseringsambtenaar, ed

Ikke wil graag iets in de justitiële dienstverlening gaan doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten