Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 09:30
honour
honour is offline
ik ben 3jaar geleden gestopt met de havo. zat toen in het begin van de vierde. ik denk zo rond december. maar nu is mijn vraag: ik wil graag mn diploma halen van de havo. hoe kan ik dat doen? welke manieren zijn er allemaal? zijn er ook kortere wegen? ik wil graag iets met rechten gaan doen. wie kan me helpen???

alvast bedankt
Oud 13-05-2004, 09:32
honour
honour is offline
en zijn er ook thuis studies van of avondopleidingen of opleidingen die je kunt combineren met je fulltime baan in twee ploegen???
Oud 13-05-2004, 10:05
Verwijderd
Je kunt op het ROC bij jou in de buurt waarschijnlijk de avondhavo volgen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:17
Verwijderd
Maar met havo kun je nog geen rechten gaan studeren. De enige mogelijkheden die er dan zijn, zijn HEAO-MER (management, economie, recht - een beetje raar allegaartje van drie gebieden, die alledrie zwaar onvoldoende aan bod komen) en SJD (sociaal-juridische dienstverlening, geen idee wat dat inhoudt, klinkt niet echt veelbelovend).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:36
honour
honour is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:17 :
Maar met havo kun je nog geen rechten gaan studeren. De enige mogelijkheden die er dan zijn, zijn HEAO-MER (management, economie, recht - een beetje raar allegaartje van drie gebieden, die alledrie zwaar onvoldoende aan bod komen) en SJD (sociaal-juridische dienstverlening, geen idee wat dat inhoudt, klinkt niet echt veelbelovend).
ik wil ook geen advocaat of rechter of zo worden. ik wil gewoon meer van het strafrecht en zo afweten. van de dingen die je als burger wel en niet kunt doen. en niet persee om een baan in te vinden maar gewoon voor mezelf.
Oud 13-05-2004, 12:08
cyntha
cyntha is offline
Je kunt naar het volwassenenonderwijs gaan, maar daar weet ik niks van. Of een thuisstudie volgen via de LOI of NTI, dan kan je er naast ook nog blijven werken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:53
merijn
merijn is offline
LOI en NTI moet je alleen doen als je heeeeel veeeeeel zelfdiscipline hebt. Je moet namelijk alles helemaal zelf doen zonder leraar.

De VAVo (havo op ROC) kan ook, maar is heel erg zwaar. Je doet alle stof van een vak dan binnen 1 jaar. Wel worden de vakken over twee jaar uitgesrpeid. Het eerste jaar doe je bijvoorbeeld Nederlands, Engels en Duits en zo en het tweede jaar de rest. Dit is gewoon een FULL-time lesprogramma.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:09
Suuzel
Suuzel is offline
Hoi,

Ik doe nu Havo Sprint ( Havo 4 en 5 in 8 maanden) en het gaat hartstikke goed. Als je het echt in 1 jaar wilt halen dan lukt het wel. Je moet alles gewoon goed bijhouden en goed plannen. Dan lukt het wel. Ik doe de opleiding overdag en ik vind dat ik een heel fijn rooster heb. In het begin dacht ik dat ik hele dagen op school moest zitten, maar ik ben 2x om 11.45 uit, 2x om 15.30 en 1x om 13.45. Dat valt toch hartsikke mee!

Omdat je het hele jaar druk bezig ben vliegt het jaar voorbij. Het gaat super snel.

Groetjes,

Suuzel
Oud 13-05-2004, 13:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Wat ben je ook een zak he eigenlijk. (voor het geval dit verkeerd overkomt.. je doet behoorlijk neerbuigend )

SJD is best cool

En er bestaat ook nog zoiets als HBO-rechten

Maar ik zou niet weten waarom je het helemaal wil gaan studeren als je het alleen maar voor jezelf wil weten?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:42
ganralph
ganralph is offline
LOI / NTI is niet aan te raden, hoor ik vaak verschillende klachten over. als je een beetje in een stad woont is er altijd wel een school waar je in de avonduren bij kunt leren. gewoon even navragen (bijvoorbeeld bij de decaan van je oude school).

of dit allemaal in je eigen tempo kan, weet ik trouwens niet...
Oud 13-05-2004, 17:40
El Kim
El Kim is offline
De kortste weg is sprint havo denk ik. Je kunt ook wachten tot je 21 bent en dan een colloquium doctum doen. Maar da's niet aan te raden.
Oud 13-05-2004, 18:13
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-05-2004 @ 14:33 :
Maar ik zou niet weten waarom je het helemaal wil gaan studeren als je het alleen maar voor jezelf wil weten?
Omdat ze het interessant vindt wellicht?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 19:50
WishfulDreaming
Citaat:
FF4-Ever schreef op 13-05-2004 @ 19:13 :
Omdat ze het interessant vindt wellicht?
Mja, nou, koop gewoon een wetboek en je weet het.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:02
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-05-2004 @ 20:50 :

Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:50
honour
honour is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-05-2004 @ 20:50 :

Oud 14-05-2004, 18:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
SJD is idd sociaal juridische dienstverlening. het is meer mensen adviseren op bepaalde gebieden en welke rechten/plichten ze op bepaalde terreinnen hebben, je bent dan iig géén advocaat!
Oud 14-05-2004, 18:45
Fantôme
Fantôme is offline
oww en om dan ook nog ff ontopic te gaan

je kan volwassenonderwijs volgen, en op die manier alsnog de havo halen. alle vakken die je hebt afgesloten hoef je niet meer te volgen, maar halverwege 4havo heb je nog niks afgesloten denk ik
Oud 14-05-2004, 23:24
WishfulDreaming
Citaat:
honour schreef op 14-05-2004 @ 18:50 :
sjonge jonge

ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet snap dat je alsnog je havo wilt halen, om daarna ook nog een studie te doen, wat je alleen maar doet omdat je het leuk vindt om te weten..

maargoed, als jij daar behoefte aan hebt, ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:23
honour
honour is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-05-2004 @ 00:24 :
sjonge jonge

ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet snap dat je alsnog je havo wilt halen, om daarna ook nog een studie te doen, wat je alleen maar doet omdat je het leuk vindt om te weten..

maargoed, als jij daar behoefte aan hebt, ga je gang.
oke dan
Oud 18-05-2004, 19:59
Eazy E
Eazy E is offline
Ik doe nu ook 4 en 5 havo in 1 jaar op t ROC...
hoeft niet savons te zijn, ligt eraan wat voor vakkenpakket je hebt... Bij mij op school is N&G en N&T savons en smiddags..
T is wel hard werken, maar je kan t ook over 2 jaar verdelen.
Ik heb t vorig jaar in 1 jaar proberen te doen, maar niet alles gehaald, dus doe ik nu de rest van de vakken.. Maar je moet gewoon informeren bij een ROC bij jou in de buurt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten