Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2008, 21:15
kalinho
kalinho is offline
Ja hallo,

Het viel me opeens op dat er de afgelopen week best veel cabaret op tv is geweest. Youp van 't Hek, Javier Guzman, Jan Jaap v.d. Wal, Guido Weijers ( ) Lebbis, Claudia de Breij, etc.

Welke was de beste van de afgelopen 2 weken?
Oud 03-01-2008, 21:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Weijers was voorspelbaar, Van Der Wal had net zo goed zijn zeepkistje mee kunnen nemen en De Breij en Theo Maassen-wannabe Guzman zijn sowieso waardeloos.

Van 't Hek was wel sterk. Maar ja, dat is hij bijna altijd wel.
Oud 04-01-2008, 10:06
Ann
Ann is offline
Jan Jaap v.d Wal vond ik helemaal niets. Claudia de Breij vind ik sowieso al geweldig dus ik was bevooroordeeld. En Youp van 't hek was gewoon leuk.

De rest heb ik niet gezien.
Oud 04-01-2008, 11:21
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
v.d. Wal was in het middenstuk grappig, maar aan het begin en eind veel te veel aan het preken. Langdradige verhalen over dat motto "waarheid of beleid" (dat sowieso al niet lekker loopt), en iets te politiek allemaal. De grappendichtheid was te laag en het ging stroefjes, volgens mij was hij het op momenten echt kwijt. Youp was als gewoonlijk vooral flauwe moppen aan het vertellen, waar af en toe een goede grap tussen zat. Maar hij komt er mee weg. Weijers heb ik maar een stukje van gezien maar het leek wel alsof het niveau dit keer zowaar wat hoger was. Verder heb ik het laatste half uur van Lebbis gezien, die ik onverwacht grappig vond.
Oud 04-01-2008, 15:49
Verwijderd
Ik heb Javier Guzman gezien en die vond ik erg grappig. Jan Jaap van der Wal vond ik heel scherp. Nee, het was niet overal grappig, maar dat was volgens mij ook niet zijn intentie. Hij kan heel goed observeren en weet de vinger op de zere plek te leggen zonder grof te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 16:08
Verwijderd
Jan Jaap vd Wal vond ik aan het begin niet leuk, daarna wel, maar geen meesterwerk. Youp van 't Hek is gewoon goed. Weijers vind ik echt niks aan, De Breij gaat wel. Guzman heb ik nog nooit echt gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 19:28
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Nee, het was niet overal grappig, maar dat was volgens mij ook niet zijn intentie.
Ik geloof ook best dat hij het zo bedoeld had, maar het was mijn intentie om eens lekker lekker een uur te lachen en dat haalde ik helaas niet bij zijn show.
Oud 04-01-2008, 20:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nee, het was niet overal grappig, maar dat was volgens mij ook niet zijn intentie. Hij kan heel goed observeren en weet de vinger op de zere plek te leggen zonder grof te worden.
Observeren kunnen we allemaal. Van Muiswinkel & Van Vleuten zijn ook goed in observeren en vingers op de zere plek leggen, maar ze vergeten (bijna) nooit dat ze met een cabaretprogramma bezig zijn. Dat is het verschil met veel andere cabaretiers.

Op het moment dat je je shows laat vervallen in humorloos sociaal commentaar, ben je gewoon verkeerd bezig.
Oud 07-01-2008, 12:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Van 't Hek was wel sterk. Maar ja, dat is hij bijna altijd wel.
De meningen over die voorstellingen verschillen enorm.
Ik vond het einde in ieder geval erg leuk, met het bloemenmeisje.

JanJaap was best leuk, maar zijn flauwe grappen moeten wel in DWHN blijven. Zo lang achter elkaar is wat té. Claudia de Breij vond ik super.
Oud 07-01-2008, 14:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik vond het einde in ieder geval erg leuk, met het bloemenmeisje.
Ik had eerst helemaal niet door dat zij in het complot zat . Ik vond het trouwens ook geen einde voor Youp.
Jan Jaap had een paar goede dingen, maar verder vond ik het een lange monoloog die te politiek en niet leuk genoeg was.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:50
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Ik had eerst helemaal niet door dat zij in het complot zat . Ik vond het trouwens ook geen einde voor Youp.
Toevallig was ik er de 2x geweest. Dus dan weet je wta er gaat komen en ga je voor de grap es om je heen kijken. Na het 1e applaus waren er al busladingen mensen die niet wisten hoe gauw ze het theater uit moesten, die hebben gewoon nog een kwartier show gemist
Oud 07-01-2008, 22:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
Toevallig was ik er de 2x geweest. Dus dan weet je wta er gaat komen en ga je voor de grap es om je heen kijken. Na het 1e applaus waren er al busladingen mensen die niet wisten hoe gauw ze het theater uit moesten, die hebben gewoon nog een kwartier show gemist
Ik werk in een theater en heel veel mensen hadden na afloop nog steeds niet door dat het nep is, echt raar. En inderdaad komen er best wat mensen het theater uit, wanneer het klappen begint.

Wij stonden overigens met het voltallige personeel mee te kijken naar het einde. Het is extra grappig als je iemand in jouw blouse daar ziet staan.
Oud 08-01-2008, 23:08
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Ik werk in een theater en heel veel mensen hadden na afloop nog steeds niet door dat het nep is, echt raar. En inderdaad komen er best wat mensen het theater uit, wanneer het klappen begint.

Wij stonden overigens met het voltallige personeel mee te kijken naar het einde. Het is extra grappig als je iemand in jouw blouse daar ziet staan.
"Toevallig he Joop, dat daar een microfoon lag"

trouewns, de 1e van die 2x dat ik er was gooide ze de microfoon nog. Ving ze 'm niet
Oud 11-01-2008, 19:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
"Toevallig he Joop, dat daar een microfoon lag"

trouewns, de 1e van die 2x dat ik er was gooide ze de microfoon nog. Ving ze 'm niet
Lekker lullig, die dingen zijn enorm duur

En inderdaad heel dom dat mensen nog niet snappen dat er 'toevallig' een microfoon lag, dat Youp 'toevallig' een liedje had voor d'r en dat zei 'toevallig' ook kon zingen en dat ze 'toevallig' nog tekst op Youps liedje wist
Maar ik heb me kostelijk vermaakt om de reacties van dat soort mensen
Reageren

Regels voor berichten