Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik doe het al bijna 4 jaar en je bot wordt niet harder, maar je maakt je zenuwen dood. Als ik nu tegen iets hard trap voel ik niks. Ik weet niet of je daar later last van krijgt, maar ik hoop het niet. Ik trap altijd 2 minuten met mijn ene been en 2 minuten met mijn andere been tegen de lange bokszakken die we bij onze sportschool hebben. Ik doe verder niks speciaals om het te "harden". Wat je niet moet doen is hard tegen jijzer of tegen hout trappen, want dan sloop je je bot. Ik heb dat wel eens gedaan om stoer te doen dat ik niks voelde, maar toen brak ik mijn scheenbeen en dat is zeker niet prettig. Dus trap gewoon hoe hard je kan tegen bokszakken en dan worden ze wel gevoelloos.
|
inderdaad, opletten dat je je bot juist niks aandoet. Die zenuwen kunnen dood en je kan ook je kuitspieren flink steviger maken , wat weer gevolgen heeft voor een betere (stevigere/hardere/midner gevaarlijke (Voor jezelf)) trap.
Je probeert er trouwens wel alles aan te doen om jezelf te harden he? Waarom spar je niet gewoon, vragen aan je s(h?)ihan of je om te zoveel tijd zonder scheenbeschermer tegen iemand mag sparren en dan word je vanzelf hard plus je leert er ook nog extra van (odmat het sparren is). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
P.S. Ik had ergens op een site gelezen dat een prof. kickboxer vertelde dat als je je schenen hard ze niet alleen gevoelloos worden maar ook harder, omdat er dan meer kalk komt in de botten. Door het trappen tegen een bokszak met het scheenbeen gaan er cellen kapot in het bot, als er cellen teruggroeien groeien er weer een extra paar bij. Zo krijg je meer dichtheid in het bot. Meer kalk en zo word je scheen dus ook steviger. Maar het risico is, dat je schenen niet meer snel breken, maar als ze breken dan kan het bot helemaal versplinteren, of heb breekt in zijn geheel meteen door (vanwegen de hoeveelheid kalk). En ongeharde scheen deukt in, of geeft een kleine scheur en het bot splintert dan niet zo als bij een gehard bot. Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 22:37. |
![]() |
|
het kan wel, er zijn verhalen van vechters die zenuwen hebben laten doorsnijden en van vechters die tegen houten balken aan schoppen (ik weet ook niet of dit waar is, het lijkt me van niet, maar goed)
ik doe nu anderhalf jaar aan muay thai, schop indd ook tegen bokszakken aan, en vecht ook soms zonder scheenbescherming, dat lijken me wel 2 goeie manieren om 'harder'te worden...
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
straatvechten ![]() hmm ik dacht dat dit er ook een was, mja "welke is het beste" topics zuigen ;P Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 19:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
bij je schenen draait het erom dat je ze hard zodat er een soort kalklaag opkomt.
dit kun je doen door er met een deegroller of iets dat daar op lijkt over je schenen te rollen en steeds meer kracht te zetten, of door tegen ronde palen te trappen maar gebruik bij het trappen wel scheenbeschermers voor kickbox dit verzacht niet de klap maar voorkomt wel dat je je schenen kapot trapt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
die dude uit de grieksaai mythologie #1401 Verwijderd | 501 | 09-06-2011 13:37 | |
Films, TV & Radio |
"In a world"........The Filmtopic Strikes Back Dinalfos | 495 | 01-02-2010 16:22 |