Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop zelf dat het nog heel lang duurt. Ik denk ook dat kleuters er sowieso nog prima in kunnen geloven; die zie ik echt niet alleen achter een pc kruipen om op 'sinterklaas' te googelen en zo ineens te lezen dat hij niet bestaat; die zijn daar helemaal niet mee bezig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Mja, men neemt altijd maar aan dat het geloof in Sinterklaas van kinderen als er tegenbewijs geleverd wordt zo weg is, maar dat is helemaal niet zo. Kinderen herkennen regelmatig familieleden in zwarte Pieten of zien als ze op schoot zitten dat de baard van Sinterklaas met touwtjes achter zijn oren zit, en toch blijven ze geloven. Geloof verdwijnt heus niet zomaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En ook de Sint die bij mijn opa en oma kwam was altijd vreselijk; een losse baard met elastiekjes, een bezem als staf, echt overduidelijk de buurman ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik weet nog toen ik acht was en rondliep met de twijfel of Sinterklaas echt bestond (mijn ouders zeiden van wel). Ik wilde toen heel graag op internet zoeken om te zien of dat wel waar was. De steeds groter wordende informatiecultuur zal wel effect hebben op het 'geloven'. Maar tot 6/7 jaar gelooft een kind het wel.
Mwah, de commercie houd de Sinterklaasmythe sterk, maar er is meer aan sinterklaas dan alleen cadeautjes uit Bart Shit. Niet zoals die verdomde rip-off, de kerstman. Laatst gewijzigd op 07-12-2007 om 15:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb vroeger op een meisje gepast, toen ze 9 was merkte ik dat ze echt héél erg aan het twijfelen was een het bestaan van de Sint, ze leek telkens te willen horen dat hij gewoon niet bestond, maar haar ouders bedachten iedere keer weer iets nieuws om haar maar te laten geloven (ze had heel goed door dat haar ouders zelf de cadeautjes kochten, dus werd haar verteld dat Sinterklaas dat aan ouders vroeg en vervolgens geld naar ze overmaakten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|