Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 13:38
TefnachT
TefnachT is offline
Ik vind dat de Europa een autarkische staat moet worden. Eigenlijk wat Hitler ook probeerde te doen met het duitserijk. Maar nu voor heel Europa. We hebben ten slotte alle grondstoffen die we nodig hebben. Behalve een grote hoeveelheid aardolie. Zo hoeven we ons nergens meer mee te bemoeien en drijven de staten (die dan provincies zijn) handel met elkaar.
Ook moeten alle ongewenste objecten zoals asielzoekers en criminelen allochtonen moeten worden uitgezet.
Europa 1 leger 1 land en 1 regering. Een vuist tegen de VS en de Moslim wereld. Een maatschappij die zelfvoorzienend is is in mijn ogen bijna onkwetsbaar.

Wat vinden jullie en zou dit plan werkelijkheid kunnen worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 14:06
Desp
Desp is offline
Na wat er met Duitsland is gebeurd, zijn we hier nogal voorzichtig met dat soort plannen. Daarnaast vind ik het absoluut niet kunnen dat je asielzoekers en criminele allochtonen als 'ongewenste objecten' ziet, wat denk je dan van criminele autochtonen?

Eigenlijk vind ik dit heel plan niets.. ik hou niet van discriminatie..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:20
Nietzman
Nietzman is offline
Hard tegen hard spelen dus?

dom... heel erg dom....

Het enigste wat we van de geschiedenis hebben geleerd, is dat we er niets van leren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:26
PV
PV is offline
hoop dat er niet teveel mensen zijn die denken zoals jou. Een ongewenst object..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:26
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Hard tegen hard spelen dus?

dom... heel erg dom....

Het enigste wat we van de geschiedenis hebben geleerd, is dat we er niets van leren.
er valt niets te leren omdat de geschiedenis zich nog nooit heeft herhaald
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:27
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
PV schreef:
hoop dat er niet teveel mensen zijn die denken zoals jou. Een ongewenst object..
ok dus jij noemt moordenaars gewenst?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:31
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

jij noemt asielzoekers + allochtonen ongewenste objecten
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:37
Desp
Desp is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Je hebt ook autochtone moordenaars, engerd...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:45
Verwijderd
Hmm. Het enige nog een béétje levensvatbare plan zou inderdaad zijn een parlementair systeem op Europees niveau, met een Europese regering die verantwoording schuldig is aan een Europees parlement, wat rechtstreeks gekozen wordt. Het probleem is echter dat daarvoor teveel cultuurverschillen zijn. Dat werkt gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:59
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:

jij noemt asielzoekers + allochtonen ongewenste objecten
ja dat staat er toch?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 16:08
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hmm. Het enige nog een béétje levensvatbare plan zou inderdaad zijn een parlementair systeem op Europees niveau, met een Europese regering die verantwoording schuldig is aan een Europees parlement, wat rechtstreeks gekozen wordt. Het probleem is echter dat daarvoor teveel cultuurverschillen zijn. Dat werkt gewoon niet
Op lange termijn zal dat vast wel gebeuren.

Net zoals misschien - hopelijk - over honderd jaar het niet meer nodig is om een autarkie te zijn te hoeven wensen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 16:14
Nate
Nate is offline
Ik denk dat langzaam maar zeker europa steeds meer een autarkie wordt, maar wat jij wil maak je in jouw leven echt niet meer mee hoor. Overigens zijn mensen die bv. uit Bosnië naar Nederland komen dan geen allochtonen meer; ze wisselen immers alleen van provincie, right?

Een autarkie is in sommige vallen niet zo ontzettend slecht, maar je brengt het echt vrij klote.
Oud 30-07-2002, 16:22
Verwijderd
onmogelijk, te grote cultuurverschillen............Nederland is bijv. in de ogen van de Franse veels te liberaal, plus dat de Grote landen veels te veel te zeggen krijgen....dat blijft tog, dat is namelijk al jaren zow....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 16:40
Zeehondje
Zeehondje is offline
samenwerken met fransen of italienen, YUK!
Oud 30-07-2002, 17:18
Joostje
Joostje is offline
waarom maken we niet van de aarde een autarkische staat?

btw, Hitler ondervond dat hij ook ander gebied nodig had om een autarkische staat te stichten, vandaar optrekken richten olievelden in de kaukasus. liep niet al te goed af...

Maar terug naar de vraag, waarom wil je slechts een autarkische staat op het niveau van Europa?
Oud 30-07-2002, 17:55
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

er valt niets te leren omdat de geschiedenis zich nog nooit heeft herhaald
Gefeliciteerd

Dit is de domste opmerking van de week.... wil je meespelen voor de domste opmerking van de eeuw? meld het dan even, je kan een mooie slagroomtaart winnen!

KOE! Wake up and smell reality! De geschiedenis doet niets anders dan zichzelf herhalen!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 18:43
Balance
Balance is offline

je argument 'ok dus jij noemt moordenaars gewenst?' heeft helemaal niks te maken met het feit dat je asielzoekers ongewenste objecten noemt!
het slaat namelijk nergens op dat je asielzoekers bij voorbaat al crimineel noemt, laat staan moordenaars, aangezien maar een zeer klein percentage dat is!!

en wat bedoel je met 'een vuist tegen de VS en de Moslim wereld'?
wil je dan dat alle moslims die in europa wonen ook maar meteen vertrekken?

kzou als ik jou was ook maar gelijk beginnen te werken aan een douche waar heel de VS in past!
Oud 30-07-2002, 19:24
REIE
REIE is offline
Ik sluit me eerder aan bij Joostje, nietzman en al die andere forummers. Het is een nogal kortzichtig plan. Door samenwerking kom je immers verder, en kun je ook nog makkelijker andere landen beinvloeden(/manipuleren )

Verder is geschiedenis heeeeel leerzaam. Voorbeeldje, rond 1800 was er totaal geen groei in de Duitse staten omdat ze zich allemaal van elkaar afzonderden. Voornamelijk door importtariefen stagneerde de groei. Totdat in 1816 Pruisen haar grenzen opendeed. In 1834 ontstond de Zollverein (een verre voorloper van de EU?) en door onderlinge handel tussen de Duitse deelstaten floreerde de handel enorm. En door economische kracht verwierf Pruisen ook politieke kracht, en kon zodoende het hele Zollverein beinvloeden!
Stel je eens voor wat het voor Nederland had betekend als er geen EU was? Dan wouden Fransen niet zo graag Hollandse tulpen omdat ze te duur zouden zijn...

Tevens hebben we geleerd van de geschiedenis dat we Duitsland niet te zwaar moesten straffen na de WO2. Deze was namelijk ontstaan door enorme herstelbetalingen na de WO1.

Ik denk dat Europa maar lekker door moet gaan met het beinvloeden van handelspartners, samen staan we sterk.
In plaats van moslims naar buiten gooien kunnen we ze beter als bondgenoot houden, of als gezellige kebabwinkeluitbaters

REIE
Oud 30-07-2002, 21:22
Joostje
Joostje is offline
als de geschiedenis iets wel leert is dat men niets leert van de geschiedenis
Oud 30-07-2002, 22:41
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:
Gefeliciteerd

Dit is de domste opmerking van de week.... wil je meespelen voor de domste opmerking van de eeuw? meld het dan even, je kan een mooie slagroomtaart winnen!

KOE! Wake up and smell reality! De geschiedenis doet niets anders dan zichzelf herhalen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:16
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Gefeliciteerd

ok geef mij maar eens 1 voorbeeld van dat de geschiedenis zich herhaalt? Dat zou ik graag willen horen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:22
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
linda85 schreef:

je argument 'ok dus jij noemt moordenaars gewenst?' heeft helemaal niks te maken met het feit dat je asielzoekers ongewenste objecten noemt!
het slaat namelijk nergens op dat je asielzoekers bij voorbaat al crimineel noemt, laat staan moordenaars, aangezien maar een zeer klein percentage dat is!!

>>> Dat blijkt dus alles dan een klein percentage te zijn. En ik zeg niet dat allochtonen criminelen zijn. Ik zeg dat criminelen allochtonen niet gewenst zijn<<<

>>> De moslimwereld en de vs vormen een bedreiging voor europa. En daar moet europa iets aan doen bv om afhankelijker te worden van de vs en harder optreden tegen moslimstaten die terrorisme huisvesten etc.<<<

kzou als ik jou was ook maar gelijk beginnen te werken aan een douche waar heel de VS in past!

>>>blaat<<<
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:35
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

ok geef mij maar eens 1 voorbeeld van dat de geschiedenis zich herhaalt? Dat zou ik graag willen horen
Hallow?

Bij deze heb je de prijs voor de-persoon-die-het-minst-van-geschiedenis-opgestoken-heeft prijs gewonnen! w000h0000!!! je krijgt een gratis operatie om het bord voor je kop te verwijderen! (Met een hamer, dat dan weer wel)

Ik noem een genocide in Armenie in de tijd van de eerste wereldoorlog, die zich herhaalde bij de genocide in de tweede wereld oorlog, die ook nog eens herhaald werd door de etnische zuiveringen in combodia door de Rode Khmer, die ene Milosovic dunnetjes over probeerde te doen in 1995.... (Om maar eens een paar gevalletjes te noemen)
Voorbeeld genoeg?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:04
Gatara
Gatara is offline
Het herhalen van etnische zuivering is een herhaling van "etnische zuivering".
De reden waarom er etnisch gezuiverd wordt kan ook nog eens herhaald worden.
De precieze herhaling is echter nooit mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:24
REIE
REIE is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Landen met heel veel macht krijgen op een bepaald moment de neiging om andere landen over te nemen.

Evenzo worden er nog staads religieuze oorlogen gevochten. En al die religies prediken respect en tolerantie...

REIE
Oud 31-07-2002, 12:34
bam
bam is offline
Citaat:
Zeehondje schreef:
samenwerken met fransen of italienen, YUK!
yeaah Top kwaliteit pizza vers bezorgt vanuit italie!
Oud 31-07-2002, 12:41
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Hallow?

Bij deze heb je de prijs voor de-persoon-die-het-minst-van-geschiedenis-opgestoken-heeft prijs gewonnen! w000h0000!!! je krijgt een gratis operatie om het bord voor je kop te verwijderen! (Met een hamer, dat dan weer wel)

Ik noem een genocide in Armenie in de tijd van de eerste wereldoorlog, die zich herhaalde bij de genocide in de tweede wereld oorlog, die ook nog eens herhaald werd door de etnische zuiveringen in combodia door de Rode Khmer, die ene Milosovic dunnetjes over probeerde te doen in 1995.... (Om maar eens een paar gevalletjes te noemen)
Voorbeeld genoeg?
en wat valt daar van te leren? Helemaal niets!
Het gaat steeds over andere situaties andere mensen dus ook andere acties. Dus hoe kan je hier spreken over een herhaling van de geschiedenis dat is echt bullshit!

En probeer aub niet zo grappig te zijn want jouw grappen staan op niveau Bob Saget
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:46
TefnachT
TefnachT is offline
Je moet eens nagaan wat een enorme groei dit betekent voor de Europese economie. Als iedereen eigen merk en zal consumeren. gevolg is een grotere werkgelegenheid en een groei van de economie binnen europa. Ik begrijp ook wel dat het tijd kost om zo'n samenleving te krijgen. Je kan beginnen om nieuwe brandstoffen te gebruiken en om zo weinig mogelijk buiten europees voedsel aan te schaffen. Geen druiven meer uit Israel maar uit griekenland. Geen auto's meer uit japan maar uit Duitsland Frankrijk of Zweden. Geen Nike maar Adidas
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:47
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Het gaat steeds over andere situaties andere mensen dus ook andere acties.
Dat zeggen die anderen ook altijd... maar hoe je het beestje ook wil noemen, het komt allemaal op hetzelfde neer...

Een systeem gebazeerd op haat en gevoelens van suprioriteit is evil. Kijk de geschiedenisboekjes maar na hoe het met de andere maatschappijen is afgelopen.... blaten van 'deze keer gaat het anders' is volkomen zinloos.... een Mao, Pell, Salin of millosovic hadden ook geen genocide in hun partijprogramma staan....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:55
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Een systeem gebazeerd op haat en gevoelens van suprioriteit is evil. Kijk de geschiedenisboekjes maar na hoe het met de andere maatschappijen is afgelopen.... blaten van 'deze keer gaat het anders' is volkomen zinloos.... een Mao, Pell, Salin of millosovic hadden ook geen genocide in hun partijprogramma staan....
mag ik je wijze op de VS die nog steeds in zijn volle glorie bestaat?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Je moet eens nagaan wat een enorme groei dit betekent voor de Europese economie. Als iedereen eigen merk en zal consumeren. gevolg is een grotere werkgelegenheid en een groei van de economie binnen europa. Ik begrijp ook wel dat het tijd kost om zo'n samenleving te krijgen. Je kan beginnen om nieuwe brandstoffen te gebruiken en om zo weinig mogelijk buiten europees voedsel aan te schaffen. Geen druiven meer uit Israel maar uit griekenland. Geen auto's meer uit japan maar uit Duitsland Frankrijk of Zweden. Geen Nike maar Adidas
wat een groei indeed! Al die amerikanen kopen geen europese auto's, vlees, high tech spul

geen export meer!
om de prijzenkast te volmaken krijg je ook nog de Dan Quale prijs voor economie
Oud 31-07-2002, 13:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

alshet je nog niet opgevallen is, sinds de VS zich naar het buitenland toe steeds autarkischer is gaan gedragen, neemt de goodwill tegenover de VS steeds verder af. -> leid uiteindelijk tot afname macht VS. owja, 11 september en de mede daaruit voortkomende economische crisis kan ook gezien worden als reactie op de buitenlandse politiek van de laatste jaren.
Oud 31-07-2002, 13:24
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

wat een groei indeed! Al die amerikanen kopen geen europese auto's, vlees, high tech spul

geen export meer!
om de prijzenkast te volmaken krijg je ook nog de Dan Quale prijs voor economie
Die producten worden dan verkocht binnen europa. De handel met amerika is nu al klein vergeleken de handel binnen de europese unie. Dus als een bedrijf als Volvo minder buitenlandse concurrentie heeft zal ook in een autarkie het aantal afnemers sterk toenemen. In de handel heeft Europa ade vs niet nodig (alleen wapenhandel) Het is juist de bedoeling om alles op eigen houtje te doen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:26
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

alshet je nog niet opgevallen is, sinds de VS zich naar het buitenland toe steeds autarkischer is gaan gedragen, neemt de goodwill tegenover de VS steeds verder af. -> leid uiteindelijk tot afname macht VS. owja, 11 september en de mede daaruit voortkomende economische crisis kan ook gezien worden als reactie op de buitenlandse politiek van de laatste jaren.
je spreekt jezelf tegen. eerst zeg je dat de VS zich autarkisch opstelt en vervolgens zeg je dat ze 11 september te danken heeft aan haar buitenlandse politie?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:45
REIE
REIE is offline
TefnachT wil gewoon de Europese economie vergroten voor een grotere welvaart, dan is export niet nodig! Toch wil ik er ff op wijze dat we met z'n allen in europa flink moeten gaan consumeren, en consumeren past meer bij de Amerikaanse kortzichtigheid. Geen duurzaam beleid dus in de autarkie Europa. En dan komt er de decadentie, en wordt Europa van binnenuit opgegeten, net zoals het machtige Rome, 2 millenia terug.

REIE
Oud 31-07-2002, 13:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

je spreekt jezelf tegen. eerst zeg je dat de VS zich autarkisch opstelt en vervolgens zeg je dat ze 11 september te danken heeft aan haar buitenlandse politie?
ik spreek mezelf helemaal niet tegen. De buitenlandse politiek die de VS bedrijft is geheel eenzijdig bepaalt zonder inmenging van andere staten, en bedoelt om het eigen volk tevreden en de eigen economie draaiende te houden. Autarkische buitenlandse politiek.
Oud 31-07-2002, 13:49
REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:

De buitenlandse politiek die de VS bedrijft is geheel eenzijdig bepaalt zonder inmenging van andere staten, en bedoelt om het eigen volk tevreden en de eigen economie draaiende te houden. Autarkische buitenlandse politiek.
Om treurig van te worden... Jezelf krampachtig isoleren, op een dag krijg je daar de rekening van.

REIE
Oud 31-07-2002, 13:51
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
REIE schreef:

Om treurig van te worden... Jezelf krampachtig isoleren, op een dag krijg je daar de rekening van.

REIE
Iedere samenleving krijgt ooit de rekening wel. Maar dat is dan nog geen herhaling van de geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Die producten worden dan verkocht binnen europa. De handel met amerika is nu al klein vergeleken de handel binnen de europese unie. Dus als een bedrijf als Volvo minder buitenlandse concurrentie heeft zal ook in een autarkie het aantal afnemers sterk toenemen. In de handel heeft Europa ade vs niet nodig (alleen wapenhandel) Het is juist de bedoeling om alles op eigen houtje te doen.
worden die autos niet al meer dan grotendeels in Europa gebouwd? Meeste aziatische fabrikanten hebben hie rin Europa fabrieken enz. Geen export = afname vraag.

Als in tegenstelling tot het autarkische systeem de wereld op handelsniveau zal samenwerken, zoals ze nu doet, kan elk land zich specialiseren in de producten en diensten waar zij goed in is. Dit betekent dus dat de producten goedkoper worden, en de consument beter af is. Efficientie. Daarnaats zullen grote handelsverbanden ervboor zorgen dat conflicten minder snel zullen ontstaan, omdat beide landen er geen baat bij hebben ( ze molesteren anders elkaars afzetmarkt en bron van goederen)
Oud 31-07-2002, 13:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef:

REIE
onderbouw je stelling?
Oud 31-07-2002, 14:45
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

lees jij nooit kranten?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:56
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Jantje het Zonnekind schreef:

lees jij nooit kranten?
nee
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:08
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Europa 1 leger 1 land en 1 regering. Een vuist tegen de VS en de Moslim wereld.

Er is maar 1 wereld! Laat iedereen die zonodig een vuist wil vormen naar Mars emigreren aub...
Oud 31-07-2002, 15:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

>>> Dat blijkt dus alles dan een klein percentage te zijn. En ik zeg niet dat allochtonen criminelen zijn. Ik zeg dat criminelen allochtonen niet gewenst zijn<<<
Nee, maar je zegt wel dat asielzoekers ongewenst zijn (ik quote: Ook moeten alle ongewenste objecten zoals asielzoekers en criminelen allochtonen moeten worden uitgezet. )
Vervolgens wordt daarop gezegd dat asielzoekers ongewenste objecten noemen, nogal ongepast is en jou reactie daarop is 'ok dus jij noemt moordenaars gewenst?'
Ik zei dus dat dat nergens op slaat! Je maakt hiermee namelijk de indruk dat alle asielzoekers moordenaars zijn en NEE, dat is niet zo!
En over die criminele allochtonen die niet gewenst zijn (waarom de criminele autochtonen wel ): hoe denk je die te weren? Jij denkt een fantastisch rijk te kunnen maken van Europa met een goede welvaart, goede economie enz. Denk je dat daar geen criminelen op af komen? En sowieso zijn criminelen toch nooit gewenst geweest? Nu ook niet, maar toch zijn ze d'r... Hoe zou jij die in zo'n goed draaiend rijk dan willen voorkomen?

Citaat:

>>> De moslimwereld en de vs vormen een bedreiging voor europa. En daar moet europa iets aan doen bv om afhankelijker te worden van de vs en harder optreden tegen moslimstaten die terrorisme huisvesten etc.<<<
Je vergeet dat er heel veel moslims in Europa wonen! En ik vroeg dus wat je dan met hen wilt gaan doen?

En ik zie btw die bedreiging van de 'moslimwereld' en de vs niet zo voor Europa. Ik bedoel, het terrorisme waar jij op doelt is gericht op de VS, niet op Europa. Dus in die zin lopen wij geen gevaar. En de VS? Waarom is dat dan zo'n bedreiging?
Oud 01-08-2002, 10:03
REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:

onderbouw je stelling?
Mijn opmerking was niet tegen jou gericht, Joostje Het sloot aan op het stukje dat je schreef Kennen jullie nou dat stuk van het Zollverein? Ik legde toen uit dat isolatie lijdde tot economische stagnatie, dus geen veruitgang. Toch moet ik hier wel bij zeggen dat het om kleine prinsdommen ging van nog geen miljoen mensen. Dit is dus geen Europa met grofweg 375 miljoen mensen... De autarkie kan haalbaar zijn, en groeien in vele opzichten. Toch isoleer je jezelf flink. De handel tussen Europa en de rest van de wereld wordt minimaal, dus heb je een sterke en grote Europese economie nodig. En de europeanen zijn nou niet big spenders, eerder wat zuiniger en traditioneler dan de Amerikanen. De Amerikanen consumeren lekker al hun bronnen, ze leven op een rijk continent, maar dit is niet bepaald duurzaam. Wij kunnen ook wel de Noordzeegas en -olie wegpompen, dan hebben we nu een fikse energie-boost, maar straks is-ie leeg (Broeikaseffect vergeten?).
Trouwens, zeg je niet héél letterlijk in een autarkie "Eigen volk eerst"? De rest van de wereld kan je dan niets meer schelen!

Citaat:
PimpDude86 schreef:

Er is maar 1 wereld! Laat iedereen die zonodig een vuist wil vormen naar Mars emigreren aub...

Met de autarkie maak je alleen maar onderscheid tussen continenten. Onnodig. Ik heb geen zin in nog een Koude Oorlog

REIE
Oud 01-08-2002, 13:42
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:

Omhels je moslim broeders dan maar...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:49
REIE
REIE is offline
Zal ik doen!

REIE
Oud 01-08-2002, 15:34
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Gefeliciteerd

Go Nietzman! Dit was zo ongeveer ook mijn reactie op de opmerking dat de geschiedenis nog nooit herhaald is.....

Verder, belachelijk idee --> Ben het met Desp eens.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Wat vinden jullie en zou dit plan werkelijkheid kunnen worden?
Ik vind het belachelijk. Nederland zou geen enkele macht of inspraak meer hebben (wat imo sowieso zal gaan gebeuren als Frankrijk, Duitsland en Italië machtiger worden in de EU).
Op tv zei voorspelde laatst een Amerikaan dat de wereld zich in blokken op zou gaan delen (VS+Canada+Mexico, Europa+evt. Rusland, Azië en Afrika) en dat dit uiterst gevaarlijk was.
Zo'n idee is imo alleen maar bedoeld om oorlog te voeren... en dat is toch echt niet iets waar ik op zit te wachten.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Omhels je moslim broeders dan maar...
Tefnach, is Waldo toevallig een vriendje van je? http://kafka.antifa.net/doerga.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten