Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen bij die groepen spelen andere redenen een rol geloof ik...
|
![]() |
Links & rechts, of progressief en conservatief
Soms is er niets mis met conservatief. Ofschoon ik een ruimdenkend mens ben als het om heel veel dingen gaat (legalisering softdrugs, verbetering van de democratie, verbetering van rechten van kinderen & jongeren) denk ik soms ook: wat is er gebeurd met normen en waarden als respect voor elkaar en je troep niet laten slingeren. Je ziet vaak dat "linkse" en "rechtse" mensen met betrokkenheid bij de samenleving elkaar vinden als het gaat om de LEEFBAARHEID van de samenleving. Misschien dat je tegenwoordig het onderscheid moet maken tussen "betrokken bij de samenleving" en "asociaal". Die laatste groep zijn mensen die zich te buiten gaan aan: vuilnis laten slingeren op straat, met teveel alcohol op gaan autirijden, zinloos geweld toepassen als een persoon of situatie ze niet aanstaan, de kinderen opvoeden met slechte TV, etc.
|
![]() |
Ik ben 't vrij vaak met NNP eens, terwijl ik zelf marxist ben.
Vooral vanwege het milieu. Ik ben altijd van mening geweest dat onze wereld meer waard is dan geld, en dat de natuur moet worden beschermd. En tegenlijk ben ik pro-Amerika (hoewel Bush wel eens irritant is, zoals met het niet nakomen van verdragen; Kyoto, ABM, e.d.). Geloof niet in de verhalen over oorlogsmisdaden begaan door Amerikanen. Meestal ben ik links, marxist-leninist, maar soms ben ik wat rechtser. Ben ook o.a. anti-drugs en abortus. (Hoewel er bij dat laatste onderwerp, bv. zwangerschap door verkrachting, natuurlijk uitzonderingen moeten gelden!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik verbaas me er ook over.
||
![]() |
Citaat:
Heb nu ff geen zin en tijd om hier op in te gaan. Kan je wel vertellen dat ik lid ben van Offensief. www.offensief.nl Links genoeg? |
![]() |
||
Citaat:
Lijt haast of je het niet helemaal begrepen hebt, wat me weer sterk lijkt. [Dit bericht is aangepast door drama (19-01-2002).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hangt er van af hoe links de linkse persoon en hoe recht de rechtse persoon is.
Ik zelf ben links en SP-lid, maar ik ben niet onrealistisch links de SP heeft een hoop goede ideeën maar ook een aantal absoluut onuitvoerbaare. Maar het feit dat ik een links gedachtegoed aanhang wil niet zeggen dat ik het nooit met rechts eens ben. als voorbeeld 'n stelling: Grijze Wolven (nationalistische turken) die in nederland wonen en zich hier negatief uitlaten over nederlanders en zich soms gewoon weg suprieur vinden aan nederlanders moeten het land uit worden gezet zodat, er meer ruimte is voor echte politieke vluchtelingen die het wel kunnen waarderen dat nederland ze helpt en een betere toekomst bied. ik zelf ben het hier mee eens, en ik denk dat er zowel mensen van de linker als de rechter vleugel zich hier wel in zullen kunnen vinden.
||
Citaat:
dan hebben we hier ruimte voor de onschuldige asielzoekers. en dat is dus een van mijn rechtse ideeen. ik heb zoals de meeste hier zowel linkse als rechtse ideeen. links als 't gaat over milieu en het helpen van de zwakkeren,uitkeringen etc. en natuurlijk drugs, daar ben ik erg links in. rechts als het gaat over abortus en criminele asielzoekers.(maar dan bedoel ik ook echt crimineel en niet diefstal of belastingfraude) vind ook dat er tegenwoordig erg weinig normen en waarden zijn, dat moet weer aangeleerd worden, dat is meer conservatief dus. weg met ultra-feministen en weg met mensen die per se willen dat de hoeveelheid vrouwen aan de top van het bedrijfsleven net zo groot word als mannen, waarom accepteren die mensen niet dat mannen en verouwen verschillend zijn? o, en weg met tweeverdieners. |
![]() |
|
Ik ben links noch rechts.Ik ben eerder een meninghopper. Op sommige punten kan ik mij goed in de linkse en in andere standpunten in de rechtse partijen vinden. Het raakvlak wat alle partijen hebben is dat zij willen wat zij denken dat het beste is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik overweeg om lid te worden, maar er komen bij mij zo 1-2-3 geen onrealistische SP-standpunten opborrelen.) [Dit bericht is aangepast door Pash Cracken (20-01-2002).] [Dit bericht is aangepast door Pash Cracken (20-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
On Topic: ben ultra links en kan het meestal niet met de rechtse ideologie vinden, een enkele keer wel. Vooral de hoofdpunten zijn uitersten.
||
Citaat:
Veel tekst is in het ROOD geschreven, dus het zal wel. |
![]() |
||
Citaat:
Zie maar op hun site www.sp.nl Ze hebben gisteren hun verkiezingsprogramma en -lijst en -slogan bekend gemaakt, dus het zal ook wel op hun site staan. Ze willen bijvoorbeeld: - minder geld in defensie steken; - meer geld in gezondheidszorg, onderwijs; - geld wegroven bij de hogere inkomens. Die eerste 2 standpunten ben ik het mee eens, dat laatste niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar goed ik ben noch links noch rechts noch PvdA'er. Ik heb wel linkse ideeen, ben behoorlijk anti-VS maar ben wel altijd realistisch (teminste dat probeer ik) en dat is wel iets wat ik soms bij (xtreem)linksen mis. Ik ben voor een gemenge economie (zo heet dat toch ?? dat het noch sterk kapitalistisch is noch sterk communistisch, beetje ertussen met neiging naar kapitalisme) en gedogen softdrugs enz enz In sommige dingen ben ik wel in 2strijd, zoals het vluchtelingen beleid, we kunnen niet iedereen toelaten maar we zijn wel wereldburgers en als ik het arm had zou ik ook weggaan, als ik in china woonde zou ik ook weg willen en het fijn vinden als iemand mij opving terwijl ik niet onder politieke of oorlogsvluchtelingen val. Ooit heeft iemand gezegd dat als je de welvaart daar niet heen brengt ze het hier komen halen. En dat is logisch natuurlijk.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ligt eraan wat je onder globalisering verstaat: ik versta samenwerking en dat vind ik goed. |
![]() |
||
Citaat:
De zogenaamde antiglobalisten in Genua, Gotenburg, Brussel e.d. zijn ook niet per definitie tegen globalisatie maar wel tegen de manier van globalisatie op dit moment.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben realist, dus voornamelijk rechts. mensen met linkse ideologien betrap ik te vaak op tegenstrijdige meningen (vb: verbranding vervuilende fossiele brandstoffen moet stoppen, maar schone kernenergie gebruiken, ho maar)kweet er nog wel wat te bedenken. maargoed, soms kan ik me wel ergens in vinden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kernenergie is NIET schoon.. bij het splijten van de atomen blijven er radio-actieve isotopen over die ECHT niet goed zijn |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederland is leeg. En een paar duizend asielzoekers meer of minder zullen daar heus geen verandering in veroorzaken. btw, links en rechts zijn het toch eens over "persoonlijke vrijheid"? |
![]() |
||
Citaat:
En jij wilt dus de Veluwe vol met asielzoekers gooien. Dat betekent dus dat je de bomen daar wilt omzagen. Want die lui moeten ook ergens wonen, toch? |
![]() |
||
Citaat:
Ach. Ik ben links noch rechts. Ik vind dat beide zijden handelen vanuit ongefundeerde onzinnige basisbeginselen (trots op je afkomst, de ultieme gelijkheid van ieder mens). Niemand is volkomen links, niemand is volkomen rechts. Ieder mens heeft een andere mening, niemand is het 100% met iemand anders eens, maar niemand is het ook 100% met iemand anders oneens.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 |