Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het voordeel van de duale/BBL variant is dat je geen last hebt van het stageplekkentekort en dat je meer praktijkervaring opdoet in dezelfde 4 jaar als de voltijder/BOL'er. - Meer kennis > Dit is een beetje vaag. Qua anatomie heb ik het idee dat de MBO'er meer krijgt, de HBO'er moet het allemaal maar zelf uitzoeken. Heel fijn als je een maatschappij-profiel hebt gedaan en al 4 jaar niet naar school bent geweest ![]() - Uiteindelijk hoger loon > Tja, was het maar waar. Als jij uiteindelijk afgestudeerd bent en je loopt als gediplomeerde rond op een afdeling, is er geen onderscheid tussen MBO-V'er of HBO-V'er. Ook in salaris is er geen verschil/onderzoek (dus niet alleen in de psych, maar dus ook in het ziekenhuis!). Je kan wel makkelijker vervolgopleidingen gaan doen. Bij mij werd overigens in het eerste jaar gezegd dat je makkelijker naar leidersfuncties kon doorgroeien als HBO'er. Bij mijn sollicitatiegesprek werd dit eigenlijk weer heel hard ontkracht. Ook voor de Senior-vpk maakt het volgens mij niet zo heel veel uit of je nou HBO-V hebt gedaan of MBO-V. Het is een beetje een uitgebreid verhaaltje geworden, maar hoop wel dat het duidelijk is. Ik doe dus zelf HBO-V, duaal en ben derdejaars. Werk in het ziekenhuis. Als je evt. nog meer vragen hebt, kan je ze hier stellen of je mag me ook pm'en. ~SKIP |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Verpleegkunde - hbo vs. mbo Verwijderd | 2 | 23-03-2011 12:17 | |
Studeren |
van havo 4 naar mbo appiej | 18 | 31-12-2009 10:36 | |
Studeren |
Terug naar school, ben wel "wat" ouder LaEscargot | 38 | 17-10-2008 18:31 | |
Algemene schoolzaken |
verpleekunde nursexx | 16 | 11-03-2005 19:47 | |
Algemene schoolzaken |
Is er een rol weggelegd voor HBO-Verpleegkundigen? Rabbi Daniel | 19 | 20-01-2004 15:44 | |
Algemene schoolzaken |
klas(sen) overslaan Verwijderd | 58 | 21-08-2003 10:55 |