Je kan beter wel een diploma hebben, doe dan even snel een examen op het VMBO oid. Havo 3 staat gelijk aan VMBO 4. Het is wel zo dat het verschil tussen MBO en HBO(havo) verschrikkelijk groot is. Zowel qua personen (houding) als stof (mbo veel eenvoudiger)
Citaat:
Nou,
dat ik nu halverwege de 4e zit en dus nog maar driekwart jaar hoef..
en ik geen diploma heb als ik van school af ga..
|
Dan duurt het nog 1.5 jaar, niet die kwart.
Citaat:
Ik heb ook ong. zo'n probleem ik zit op 4 havo en ik heb E&M maar ik wil pabo gaan doen alleen via mbo want havo is echt gewoon te moeilijk geworden voor mij, plus ik kan via mbo ook beginnen met een soortvan leraren opleiding. Ik heb nu helemaal niks aan die wiskunde want op pabo gaan ze het over rekenen hebben en het is niet alleen wiskunde waar ik moeite mee heb hoor, gewoon havo zelf is beetje moeilijk ik heb wel goede cijfers maar 1 vijfje maar ik haal verder met moeite een 6 en 7 en 8 is een wonder. Zou ik dan ook kunnen stoppen met 4 havo en verder gaan met Mbo niveau 4?
Dankjewel 
|
Met 1 onvoldoende zou ik je havo gewoon afmaken. Vaak zijn het mensen die zeggen dat ze het moeilijk vinden ook diegene met best redelijke cijfers. En diegene die er lol van maken en het wel OK vinden die het niet halen. Vergelijk jou cijfers eens met de rest vd klas, denk ik dat er echt wel slechteren tussen zitten.
Wiskunde verbeterd het algemeen denkvermogen, welke ook nodig is bij gewoon hoofdrekenen, dus daar heb je in direct wel iets aan. Je hebt een MBO diploma nodig, dus het duurt dan wel 4 jaar voordat je aan de pabo kan beginnen.
Citaat:
ohww en nog 1 vraagje is het zo erg als je geen havo diploma want als je je mbo diploma haalt kan je toch ook gaan werken? Wat ik wou was dus stoppen met havo en dan met mbo beginnen na mbo wou ik verder studeren naar pabo?
|
Ja met MBO kan je ook werken. Al zou ik als baas het raar vinden als iemand zijn middelbare school niet heeft afgemaakt zonder echt goede reden. Enkel mensen die goed overtuigend zijn lullen zich daar fatsoenlijk uit denk ik.