Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2009, 23:03
Briseïs
Briseïs is offline
Ooit wel eens wat gelezen over halloumi en het leek me leuk om wel eens te proberen, maar aangezien het in Nederland niet zo heel makkelijk te krijgen is heb ik dat nooit gedaan. Nu woon ik in Zweden en heb je in elke supermarkt tenminste vijf verschillende soorten liggen, en ik heb het geprobeerd en ik vond het erg lekker! Nu ben ik dus op zoek naar hoe je het lekker in je eten kunt verwerken. Ik heb het eerst gewoon erbij gegeten omdat ik een eten opmaak dag had (gewoon gebakken dus) en dat was wel lekker maar een beetje saai. Ook heb ik het geprobeerd in een pitabroodje met tomaat, ook wel lekker maar niet echt een hele maaltijd.
Heeft iemand dus leuke recepten of tips wat je met halloumi kunt doen?
Oud 11-03-2009, 13:10
Calyx
Calyx is offline
In Nederland ligt het gewoon bij de Jumbo en Super de boer hoor (verder nooit opgelet).
Maar ik heb halloumi wel eens gegrild. Dus snijd de halloumi in plakken en gril deze, je kunt ook courgette meegrillen. Dan doe je dit in laagjes in een ovenschotel, bijvoorbeeld met aardappelschijfjes en daarna even in de oven. Eventueel met andere kaas bovenop zodat het smelt (halloumi smelt zelf niet echt).
Oh en in zo'n kookprogamma gingen ze het bakken en vervolgens in een salade doen met sla, avocado(, kip) en een honingmosterd dressing. Dat is vast ook wel lekker.
Oud 12-03-2009, 13:01
Kommunist
Kommunist is offline
voor de leken onder ons ( ik)

wat is het?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:05
sicilion
sicilion is offline
Hoe ziet het er uit?
Halloumi is een witte verse kaas, vergelijkbaar met feta. Het wordt verkocht als kleine rechthoekjes.

Hoe smaakt het?
De kaas is romig, wat rubberachtig en over het algemeen steviger en minder broos dan feta. Halloumi is doorgaans ook een stuk minder zout, ondanks de pekelbehandeling die het krijgt tijdens de bereiding.

bron
Oud 12-03-2009, 18:42
flupkeflup
flupkeflup is offline
Het klinkt iig erg lekker!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 23:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
In Nederland ligt het gewoon bij de Jumbo en Super de boer hoor (verder nooit opgelet).
Maar ik heb halloumi wel eens gegrild. Dus snijd de halloumi in plakken en gril deze, je kunt ook courgette meegrillen. Dan doe je dit in laagjes in een ovenschotel, bijvoorbeeld met aardappelschijfjes en daarna even in de oven. Eventueel met andere kaas bovenop zodat het smelt (halloumi smelt zelf niet echt).
Oh en in zo'n kookprogamma gingen ze het bakken en vervolgens in een salade doen met sla, avocado(, kip) en een honingmosterd dressing. Dat is vast ook wel lekker.
Dat zijn dan ook twee supermarkten waar ik nooit kwam
Die salade klinkt wel goed, denk dat ik die eens ga proberen!

Overigens vind ik het echt totaal niet te vergelijken met feta.
Oud 16-03-2009, 12:11
palindrome
palindrome is offline
Meer met mozzarella te vergelijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten