Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2007, 09:44
Verwijderd
Hoi ik ben heel vergeetachtig weet soms niet meer dat ik mijn handen heb gewassen enkele minuten later. Ik ben ook heel vermoeid en heb hoofdpijn. Dit is zo gekomen na een proefwerkweek. Weten jullie misschien wat dit kan zijn of eventueel tips om dit te kunenn onthouden. Ervaringen ook graag!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 10:49
Verwijderd
ben ook snel duizelig eet weinig groente geen fruit en slaap slecht. veel nachtmerries ben dromerig kan slecht concentreren heb soms drinknijgeingen en plas 10x per dag
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 11:17
Verwijderd
kan plz. effe iemand antwoorden
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 11:37
Verwijderd
Misschien moet je even wat meer geduld hebben, het duurt soms wel een dag voordat iemand reageert.

Wat het is: ik heb geen flauw idee, maar ongezond eten en slecht slapen zijn iig niet echt handig. Ongezond eten kun je zelf veranderen en wie weet zijn er ook aan je slapen wel dingen te veranderen (er staan genoeg topics met tips daarover op dit forum). Als die twee dingen niet helpen, dan zou ik eens langs gaan bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 11:58
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik weet niet of iemand hier meer vanaf weet, maar ik moet bij dat drinken en vaak plassen denken aan suikerziekte?

Voor de rest zou ik rustig aan doen, ik heb ook van die periodes na drukke schoolweken. Beter eten en op tijd naar bed? Iig, regelmaat.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 12:04
Verwijderd
enuh dementie ofzo ik ben 13 en doe gymnasium. Maar ik heb geen moeite met de tijd zit er meestal als ik moet schatten 2 a 3 minuten naast
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 15:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik weet niet of iemand hier meer vanaf weet, maar ik moet bij dat drinken en vaak plassen denken aan suikerziekte?
Je bent niet de enige. Vergeetachtigheid en slecht kunnen concentereren kan heel goed bij een te hoge bloedsuiker horen, zeker als het erger is als je net gegeten hebt (dus je bloedsuikerspiegel behoorlijk stijgt)
Als ik de TS was zou ik even een afspraak maken bij de huisarts.

Verder, rust, regelmaat en beter eten. Dat is altijd goed.
Oud 30-12-2007, 18:20
Verwijderd
iemand anders ook van dit soort dingen of tips graag!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:21
Verwijderd
ik ben trouwns ook een heel heel erg gaotisch persoon en misschien omdat ik er nu op ga letten dat het me opvalt mis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:28
Verwijderd
Zou goed een angststoornis kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:28
Verwijderd
kun je dat mischien een beetje uitleggen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:32
Verwijderd
Nou het is na je toetsweek begonnen, ik weet niet hoe je toetsweek is gegaan, maar misschien heb je dat niet zo goed gedaan of moet je bepaalde verwachtingen inlossen. Angststoornissen gaan vaak gepaard met verminderde concentratie, slaapstoornissen ( en nachtmerries), hoofdpijn, vaak moeten plassen, duizeligheid, buikkrampen, zweten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:15
Verwijderd
en de vergeet achtigheid dan
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:34
Ieke
Ieke is offline
Echt, ga gewoon naar de huisarts.
Oud 30-12-2007, 20:35
Verwijderd
maar wat kan het eventueel zijn? dementie? Met 13 jaar al
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:46
Ieke
Ieke is offline
Dementie is een verzamelnaam voor een hele hoop aandoeningen. Dat jij zoiets hebt als oude mensen hebben is zeer onwaarscheinlijk. Er kunnen voor je verhaal meerdere verklaringen zijn, van niks bijzonders aan de hand (slaap wat beter etc) tot allerlei andere medische dingen. Maar hier het rijtje oorzaken van dementie gaan opnoemen is compleet zinloos.
Oud 30-12-2007, 20:47
jeroentje144
jeroentje144 is offline
maar hij is 13 dat kan dan toch niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:51
jeroentje144
jeroentje144 is offline
dement zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:58
jeroentje144
jeroentje144 is offline
misschien omdat je je eigen te veel zorgen maakt kan je niet goed slapen en omdat je niet goed kan slapen kan je je eigen niet goed concentreren en daardoor vergeetachtig zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:58
jeroentje144
jeroentje144 is offline
kan toch??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:04
Verwijderd
ja de vergeetachtigheid is nou niet heel ernstig. Dementie komt in het algemeen voor bij oude mensen. De kans dat kinderen van 13 dementie hebben is uitzonderlijk klein. Of hij moet z'n bewegingsstoornissen, tintelingen gepaard met bleke/gele huid of alcoholmisbruik verzwijgen
Ga naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 22:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
maar hij is 13 dat kan dan toch niet
Het kan wel, maar de kans is heel klein. Niet alleen oude mensen worden dement, het is wel waar iedereen het van kent, maar er is meer. (Het is een verzamelnaam van ziektebeelden, hoewel de meeste mensen een oud iemand met altzheimer voor zich zien als je het over dementie hebt en dat is wel dementie, maar dementie is niet per definitie altzheimer)
Oud 30-12-2007, 22:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als ik heel zenuwachtig ben moet ik ook vaak plassen.

Maar echt jongen. Ga hup naar die huisarts (en opticien). Misschien is er wel niets met je aan de hand en ben je gewoon wat oververmoeid en leef je ongezond. Ga sowieso op tijd naar bed (vaste tijden), eet fruit en zorg dat je voldoende binnen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 13:35
Verwijderd
Ik heb het ook als ik het erg druk heb. Rustiger doen, goed voor jezelf zorgen helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 19:48
xxChange
xxChange is offline
ik zeg: stress. Rust lekker uit deze vakantie en probeer gezond te eten, dan zal het allemaal wel beter gaan denk ik, herken de klachten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Het kan wel, maar de kans is heel klein. Niet alleen oude mensen worden dement, het is wel waar iedereen het van kent, maar er is meer. (Het is een verzamelnaam van ziektebeelden, hoewel de meeste mensen een oud iemand met altzheimer voor zich zien als je het over dementie hebt en dat is wel dementie, maar dementie is niet per definitie altzheimer)
ja als je 22 bent maar nog niet als je 13 bent maar zou het alzheimer kunennen zijn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 18:41
Bloem
Bloem is offline
Dat kan je huisarts voor je (laten) uitzoeken dus het lijkt me handig dat je daar eens verder gaat vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 18:51
Verwijderd
eerst was hij op vakantie en nu is hij ziek dus kan het niet vragen maar wat denken jullie
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wij denken (oké, ik denk) dat je zit te stressen om niets. Hoe meer je focust op wat je allemaal vergeet, hoe meer je gaat vergeten. Probeer eerst maar eens wat meer fruit te eten en op tijd naar bed te gaan, als je dokter beter is en je vertrouwt het nog steeds niet, kan je dan naar hem toe gaan.
Oud 14-01-2008, 19:04
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Als je huisarts op vakantie of ziek is, is er zeker een vervanger aanwezig..
Oud 14-01-2008, 19:06
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat je niet met twee verschillende namen in één topic moet posten en dan ook nog doen alsof je iemand anders bent, en ik denk dat als je je echt zorgen maakt je naar een vervanger van je huisarts moet gaan. Verder denk ik dat het wel meevalt en eigenlijk denk ik, gezien je topic over slechte ogen, dat je of faket, of paniekt om niks.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:32
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Ik denk dat je niet met twee verschillende namen in één topic moet posten en dan ook nog doen alsof je iemand anders bent, en ik denk dat als je je echt zorgen maakt je naar een vervanger van je huisarts moet gaan. Verder denk ik dat het wel meevalt en eigenlijk denk ik, gezien je topic over slechte ogen, dat je of faket, of paniekt om niks.
Hij was zijn andere account waarschijnlijk gewoon vergeten.
Oud 14-01-2008, 19:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ja als je 22 bent
Dementie kan wel, maar dementie is een verzamelnaam. Dementie is niet per definitie altzheimer. Dementie betekent simpel gezegd een probleem in je geheugen.

Citaat:
maar nog niet als je 13 bent maar zou het alzheimer kunennen zijn
Nee.
Oud 14-01-2008, 19:39
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hij was zijn andere account waarschijnlijk gewoon vergeten.
Dat wilde ik ook nog typen maar ik vond het te makkelijk
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 06:10
Verwijderd
Citaat:
Dementie kan wel, maar dementie is een verzamelnaam. Dementie is niet per definitie altzheimer. Dementie betekent simpel gezegd een probleem in je geheugen.

Nee.

dus alzheimer kan wel als je 13 bent?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 08:32
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dus alzheimer kan wel als je 13 bent?
Altzheimer kan niet, komt voor het 50ste levensjaar eigenlijk niet voor.
Dementie wel, maar dementie is een verzamelnaam voor een hoop aandoeningen en zegt meer dat er een geheugenstorenis is. Snap je het verschil?
Oud 15-01-2008, 13:46
Verwijderd
ja zeker hardstikke bedankt ga naar de dokter dankje
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 16:41
Verwijderd
maar meestal als ik iets vergeet zeg ik geen ohja dan is het weg kan dat ook zijn door geen goede concentratie dat ik niet goed oplet of door de vermoeidheid of wat??
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:27
Verwijderd
OMG... Ga gewoon naar een dokter als je je zo zorgen maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:36
Verwijderd
de vervangenede dokter wil alleen spoedgevallen aannemen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 07:04
Verwijderd
Ga eerst eens gezond eten en goed slapen. Als het daarmee over een tijdje nog niet over is, is je dokter vast wel terug.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 16:07
ekki
ekki is offline
Het is geloof ik al eens gezegd, maar: hoe meer je je druk maakt, hoe erger dit soort dingen worden. Relax, ok? En volg de rest van de tips op.
Oud 19-01-2008, 13:50
Ceespop
Ceespop is offline
Je kan ook met punten en komma's werken, ik krijg bijna hetzelfde als jij hebt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten