Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 19:19
Björn van Bodegom
Björn van Bodegom is offline
Kan iemand mij voorargumten geven bij de volgende stelling? Echtparen in Nederland mogen de eerste tien jaar max. maar een kind krijgen.

alvast bedank Björn

[Dit bericht is aangepast door Björn van Bodegom (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 19:24
butthead136
butthead136 is offline
ik ga jouw niet helpen want jij bent bij dat debat mijn vijand
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:41
In_flames
In_flames is offline
Argument 1: Nederland is al erg vol, als we de bevolking zo hard door laten groeien is er over een aantal jaar te weinig ruimte voor iedereen.
Argument 2: Dat scheelt de overheid heel wat geld in kinderbijslag (beetje zwak maar het kan).

Verder wel erg moeilijk
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 09:58
Björn van Bodegom
Björn van Bodegom is offline
mag ik misschien nog meer argumenten?

alvast bedankt Björn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:39
Balance
Balance is offline
argument 3: zo krijg je stabiliteit wat betreft bevolkingsaantal. je krijg niet meer pieken en dalen wat betreft werkloosheid, bejaarden enz.

argument 4: Op dit moment is het in Nederland niet raar als je na twee jaar weer gaat scheiden en je als echtpaar wel al kinderen hebt. Om kinderen deze situatie te besparen zou een echtpaar eerst tien jaar samen moeten zijn om vervolgens een tweede kind te nemen. Helemaal geen kinderen kan men natuurlijk niet zeggen, daardoor de grens op 1, de komende 10 jaar.

Argument 5: Voor één kind is nog best te zorgen terwijl men werkt, maar voor twee of meer kinderen wordt dat al vrij lastig. Op dit moment zijn er in Nederland veel te veel vrije plekken wat betreft werk en kan Nederland het dus niet hebben dat nog meer mensen thuis blijven voor hun kinderen en nog meer plekken op de arbeidsmarkt onvervuld blijven.

sorry, dat is het enige wat ik nog kon verzinnen... ben namelijk tegen de stelling
niet slim om de argumenten op het forum te laten zetten btw... nou kan die vijand (butthead136) alvast bedenken hoe hij deze argumenten onder uit gaat halen!
Reageren

Regels voor berichten