Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 11:31
hekje
hekje is offline
Ik vind het echt belachelijk dat Cohen niet in debat met Balkenende wil of mag. Half nederland weet niet goed wie deze man is en denkt en of hij zich wel goed staande kan houden in een debat.
Ik vind dat hij als mogelijk toekomstige premier zich wel eens aan het volk moet laten zien wat hij in zijn mars heeft ,zodat mensen hun stem daarop kunnen aanpassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 11:41
faith666
faith666 is offline
Ik ben het met ej eens dat hij in debat moet....maar dat half nederland niet weet wie hij is???
Dat was dan zeker de helft die onder paars nog niet geboren was....???....
Oud 20-01-2003, 12:29
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind niet dat hij hoeft te debatteren hij is nog steeds de burgermeester van Amsterdam en daar is hij nog vol op mee bezig. Wouter kan ook goed verwoorden wat de plannen zijn, want het is een partij en ik denk niet dat ze allemaal verschillende meningen hebben.
Oud 20-01-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik vind niet dat hij hoeft te debatteren hij is nog steeds de burgermeester van Amsterdam en daar is hij nog vol op mee bezig. Wouter kan ook goed verwoorden wat de plannen zijn, want het is een partij en ik denk niet dat ze allemaal verschillende meningen hebben.
Het hangt niet alleen af van het verwoorden van de plannen, het hangt ook af van de woordkracht van iemand in een debat. Wouter kan wel heel erg leuk debatteren misschien, maar het Nederlandse volk wil volgens mij Cohen ook zelf willen horen debatteren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:04
Big Brother
Big Brother is offline
cohen is burgemeester van amsterdam, en al heel lang, en
heel geliefd, en hij is vroeger minister geweest!
ik bedoel denk je nou echt dat die man niet kan regeren?

hij is ons niets verschuldigd om te vertellen wat hij gaat doen, wat hij gaat doen kan je zo lezen in het partijprogramma van de pvda, of je kijkt eens naar de tv met een debat van wouter bos

en al gaat hij in debat met balkenende of wie dan ook dan wordt het hetzelfde als alle andere debatten; cda vind het pvda niet goed blabla

ik vind het een erg goede keus van zowel bos als cohen om geen onnodige debatten meer aan te gaan en zich nu gewoon eens voorbereiden op de uitkomst van woensdag

en als je nog nooit van cohen hebt gehoord, is dat je eigen schuld, niet meteen half nederland erbij betrekken
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:08
Joostje
Joostje is offline
En waarom zou een premier goed moeten kunnen debateren?
Oud 20-01-2003, 13:14
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Lijkt mij logisch. Bij internationale betrekkingen wordt vaak de MP op pad gestuurd
Hij is de stem van ALLE Nederlanders, en ik zou graag willen weten hoe die stem is en of ik dat wel goed genoeg vind.
Oud 20-01-2003, 13:15
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dat vraag ik me ook af (en al helemaal in de stijl van die televisiedebatten)
Oud 20-01-2003, 13:51
hekje
hekje is offline
die man moet straks nederland vertegenwoordigen en ik wil dus graag zien of hij zich staande kan houden als hij wordt aangevallen op zijn standpunten. Hij zal namelijk ook bij bijv. een europese top goed moeten kunnen debatteren om de belangen van nederland te kunnen verdedigen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:54
MissCzechMeOut
Citaat:
Unexplained schreef:
Lijkt mij logisch. Bij internationale betrekkingen wordt vaak de MP op pad gestuurd
Hij is de stem van ALLE Nederlanders, en ik zou graag willen weten hoe die stem is en of ik dat wel goed genoeg vind.
Ook al vind jij het niet goed genoeg, als de PvdA de grootste partij wordt, wordt Cohen MP met of zonder debatten.
Ik denk dat het allemaal wel duidelijk wordt als hij eenmaal MP is.
Oud 20-01-2003, 14:12
dystopia
dystopia is offline
Cohen moet niks. Zalm moet niks. Bos moet niks.
Oud 20-01-2003, 14:13
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
hekje schreef:
die man moet straks nederland vertegenwoordigen en ik wil dus graag zien of hij zich staande kan houden als hij wordt aangevallen op zijn standpunten. Hij zal namelijk ook bij bijv. een europese top goed moeten kunnen debatteren om de belangen van nederland te kunnen verdedigen
Dat is totaal wat anders als die debatten op tv hoor
Oud 20-01-2003, 14:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Cohen moet niks. Zalm moet niks. Bos moet niks.
Oud 20-01-2003, 14:32
hekje
hekje is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Dat is totaal wat anders als die debatten op tv hoor
maar dan kun je wel zien of hij goed gebekt is en of hij leiderschap heeft voor jou. nu heb ik helemaal geen beeld van de man die mischien mijn land moet vertegenwoordigen en moet leiden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 14:34
Joostje
Joostje is offline
tja, het zijn slechts een paar bijzondere gevallen waar de premier eropuit gestuurd wordt. De minister van buitenlandse zaken en diplomaten zijn veel meer op deze taken ingesteld. En die kiezen we ook niet direct.
Oud 20-01-2003, 15:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
maar dan kun je wel zien of hij goed gebekt is en of hij leiderschap heeft voor jou. nu heb ik helemaal geen beeld van de man die mischien mijn land moet vertegenwoordigen en moet leiden.

Die man heeft zoveel gedaan en bereikt, dat daar geen twijfel over KAN zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:29
Atje85
Atje85 is offline
Verder hoeft hij helemaal niet te debatteren.
Hij is burgemeester van A'dam en heeft nu genoeg werk te doen. Bovendien bepaalt Bos de koers van de partij en aanegzien ze in dezelfde partij zitten, maakt t dus niet uit wie er debatteert.
Hij zal zich heus wel staande kunnen houden in een debat ofzo, die man is zó ervaren.
Bovendien heeft hij in zn eentje de Vreemdelingenwet door de Kamer geloodst, terwijl TOEN de pvda er niet zo voor was.
Hij is minister geweest verder, docent op Uni, heeft in de 1e Kamer gezeten, burgermeester van A'dam etc....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
henri schreef:
Wouter kan wel heel erg leuk debatteren misschien, maar het Nederlandse volk wil volgens mij Cohen ook zelf willen horen debatteren.
Erg knap dat je voor het Nederlandse volk kan praten, maar ik hoef hem dus niet te horen hoor.
Het gaat om de partijpunten en daarin vertegenwoordigt hij hetzelfde als Bos.

En dat Cohen zichzelf staande kan houden in de politiek, dat heeft hij toch allang bewezen volgens mij...
Oud 20-01-2003, 15:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
henri schreef:
Het hangt niet alleen af van het verwoorden van de plannen, het hangt ook af van de woordkracht van iemand in een debat. Wouter kan wel heel erg leuk debatteren misschien, maar het Nederlandse volk wil volgens mij Cohen ook zelf willen horen debatteren.

Hoe weet jij dat t NLse volk dat wilt?

Het gaat om de INHOUD, en die is hetzelfde.
Dat Cohen stevig in zn schoenen stata in de politiek heeft ie allang bewezen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:41
Atje85
Atje85 is offline
''Bos ontkende in het Radio 1 Journaal dat hij aan woordbreuk heeft gedaan door Job Cohen naar voren te schuiven als premierkandidaat. "Ik heb gezegd: er komt een nieuwe ploeg. Maar ik heb nooit gezegd: het wordt niemand uit de oude ploeg."

"Balkenende heeft zijn kabinet ook volgestopt met mensen met een paars verleden: Hoogervorst, Remkes enzovoorts. Toen heb ik al die mensen ook niet zo hard horen schreeuwen over Paars. Je moet gewoon kijken naar mensen die in staat zijn het land goed te besturen."

''Overigens is Bos de kritiek op de PvdA-premierskandidaat en of die wel of niet in debat moet gaan met de lijsttrekkers van CDA en VVD flink zat. "Het is een kwestie van de pot verwijt de ketel. Want als Balkenende wordt gekozen, weten we niet wie de CDA-fractie in de Tweede Kamer gaat leiden."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:06
Verwijderd
Ik zou hem wel in debat sturen.
Hoeft niet per se, maar is wel wat beter voor de kiezer, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:15
John Simon
John Simon is offline
ik vind het zo'n onzin dat die mannen met cohen in debat willen, en dat ze dan als reden geven dat ze willen horen of hij wel beslissingen kan nemen in europa en wel hard genoeg vergadert.
Mr. Cohen heeft een keer of 10 meer ervaring en uitstraling in Europa dan bijv. mr. Balkende. Hier hoor ik Zalm en de zijnen niet over...
Voor de standpunten van Cohen moet je gewoon bij Bos zijn, Bos is leider van de partij, hij bepaalt de koers en Cohen zal zich hierbij moeten schikken... Ze staan allebei voor hetzelfde, namelijk het partijprogramma van de PvdA.

btw: hebben jullie je ook zo geergerd aan de supportersaanhang van de vvd, tijdens het netwerkdebat van zondag... zalm zei wat en er kwam me toch een geloei, de arena zou er trots op zijn...
Oud 20-01-2003, 16:53
hekje
hekje is offline
volgens mij is de PvdA bang dat Bos naar de achtergrond wordt gedrukt en dat dat tot zetelverlies zal lijden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:56
hekje
hekje is offline
wat is er eigelijk op tegen dat het nederlands volk kan kennismaken met hem?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
volgens mij is de PvdA bang dat Bos naar de achtergrond wordt gedrukt en dat dat tot zetelverlies zal lijden.

heeft er nix mee te maken.

je zit echt alleen maar te zeiken met: volgens mij dit, volgens mij dat, etc.

Cohen is de kandidaat-premier. WIl je zijn standpunten weten als CDA en VVD dan kan je bij Bos zijn, want die bepaalt de koers. Ze staan allebei voor dezelfde dingen, namelijk datgene wat er in t partijprogramma staat van de PvdA.

Het is gewoon zo dat Balkenende en Zalm denken dat ze t debat van Cohen wel kunnen winnen, wat ze met Bos niet echt lukt. Zo denken ze dan weer samen een meerderheid te kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 17:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
wat is er eigelijk op tegen dat het nederlands volk kan kennismaken met hem?

Sorry, maar je bent best wel 'dom' als je als Nederlander niet weet wie Cohen is.
En wil je wat over m weten, is er nog altijd zoiets als INTERNET.

Pff, nogmaals, het gaat NIET om de personen, maar om de INHOUD en die is bij Bos en Cohen tzelfde!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:20
hekje
hekje is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Sorry, maar je bent best wel 'dom' als je als Nederlander niet weet wie Cohen is.
En wil je wat over m weten, is er nog altijd zoiets als INTERNET.

Pff, nogmaals, het gaat NIET om de personen, maar om de INHOUD en die is bij Bos en Cohen tzelfde!!
ok ik ben dom, maar dan heb ik het recht toch wel om te zien hoe mijn mogelijke toekomstige MP zich presenteerd.

idd het gaat niet om de personen, maar feit is wel dat veel mensen PvdA stemmen, omdat wouter bos het zo leuk doet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
ok ik ben dom, maar dan heb ik het recht toch wel om te zien hoe mijn mogelijke toekomstige MP zich presenteerd.

idd het gaat niet om de personen, maar feit is wel dat veel mensen PvdA stemmen, omdat wouter bos het zo leuk doet

er stond 'dom', daarmee bedoel ik dat t niet zo vaak voorkomt als dat jij beweert.
waarom? het gaat om de discussie en om de inhoud, niet om hoe de uitstraling van hem is in een debat.

hoezo? kom maar es op met die zogenaamde BRONNEN van je... waar basseer je dat? ik ontken niet dat die mensen er zijn, maar t is echt niet zo dat t alleen maar door Bos komt. hoe zat t dan met paars?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:11
Verwijderd
ik vind dat hij wel in debat moet gaan met die anderen.
zijn standpunten moeten toch ook bekend worden.
en hij wordt misschien wel de nieuwe premier.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:25
Big Brother
Big Brother is offline
"heb ik vorig jaar balkenende een speciaal debat zien doen? nee.. nou dan
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
morgan1986 schreef:
ik vind dat hij wel in debat moet gaan met die anderen.
zijn standpunten moeten toch ook bekend worden.
en hij wordt misschien wel de nieuwe premier.

NOG MAAR EEN X DAN:

STANDPUNTEN VAN COHEN=STANDPUNTEN BOS=STANDPUNTEN PVDA

"Het is een kwestie van de pot verwijt de ketel. Want als Balkenende wordt gekozen, weten we niet wie de CDA-fractie in de Tweede Kamer gaat leiden."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:34
Atje85
Atje85 is offline
Peiling:

51% zegt: Cohen zou in debat moeten gaan.
49% zegt: Cohen hoeft niet in debat/maakt me niet uit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Peiling:

51% zegt: Cohen zou in debat moeten gaan.
49% zegt: Cohen hoeft niet in debat/maakt me niet uit.
60 op 40 op 2K deelnemers @ www.volkskrant.nl
Oud 20-01-2003, 18:55
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik vind van niet. premier worden heeft niks te maken met in debat gaan. waarom zou hij
Oud 20-01-2003, 19:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik vind van niet. premier worden heeft niks te maken met in debat gaan. waarom zou hij
Idd, zal ie later toch doen, als ie premier wordt tenmisnte.

Nu in debat gaan, zit geen ene verschil in met Bos.(inhoudelijk, maar daar gaat t ook om!)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
60 op 40 op 2K deelnemers @ www.volkskrant.nl
Dat gaat over of hij premier zal worden of niet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:43
Verwijderd
Ik heb vorig jaar ook geen debat over het premierschap gezien tussen Pim Fortuyn (toen ie nog leefde d0h), die het openlijk ambieerde en Balkenende gezien.. dus.. en zo bekend vondik JP toen niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 23:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Milk schreef:
en zo bekend vondik JP toen niet hoor.
minder dan Cohen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 02:03
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ik vind van niet, als t goed is draagt ie t zelfde uit als bos, dus k zie geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 11:44
NN
NN is offline
Cohen hoeft niet in debat. Wouter Bos is de fractieleider en lijsttrekker en die draagt de standpunten uit. Aangezien Cohen van dezelfde partij is zal hij dezelfde standpunten hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:04
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
hekje schreef:

Het gaat toch ook niet om wie het gaat erom wat die persoon vind en of hij capabel is. Je moet echt wel wat in je hebben anders kun je nooit burgemeester van Amsterdam worden.
Oud 21-01-2003, 12:09
MissCzechMeOut
Mensen, het gaat er toch niet om, of hij wel of niet goed kan debatteren, maar het gaat er toch om dat hij zijn werk goed doet, of ligt dat aan mij, en of hij dan een grote mond of niet heeft doet er voor mij verder niet toe.
Oud 21-01-2003, 12:51
hekje
hekje is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ik vind van niet, als t goed is draagt ie t zelfde uit als bos, dus k zie geen probleem.
je zegt het al "als het goed is draagt ie t zelfde uit als bos", maar dat weten we dus niet, aangezien hij nog niet op tv is geweest
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:53
hekje
hekje is offline
Citaat:
Milk schreef:
Ik heb vorig jaar ook geen debat over het premierschap gezien tussen Pim Fortuyn (toen ie nog leefde d0h), die het openlijk ambieerde en Balkenende gezien.. dus.. en zo bekend vondik JP toen niet hoor.
JP en Pim waren toen allebei lijsttrekker dus ze waren in de campagne vaak genoeg met elkaar in debat. cohen heb ik nog niet gezien deze campagne

P.S. 2vandaag gisteren: 11% weet niet wie cohen is
22% kent hem alleen van naam
Dus éénderde van de nederlanders weet niet wat zijn capaciteiten zijn. Dat kan hij in een debat toch duidelijk maken??

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
hekje schreef:
JP en Pim waren toen allebei lijsttrekker dus ze waren in de campagne vaak genoeg met elkaar in debat. cohen heb ik nog niet gezien deze campagne
Als lijsttrekker ja, maar er was geen ''speciaal premierdebat'' (als ik het me goed herinner).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 13:01
hekje
hekje is offline
Citaat:
Milk schreef:
Als lijsttrekker ja, maar er was geen ''speciaal premierdebat'' (als ik het me goed herinner).
maar je zag dus of ze goed konden debatteren en van cohen heb ik nog niks gezien. als hij lijsttrekker was geweest en vaak op tv was geweest had ik een beeld van hem kunnen krijgen, maar dat is hij dus niet dus noemen ze het maar een premierdebat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:

P.S. 2vandaag gisteren: 11% weet niet wie cohen is
22% kent hem alleen van naam
Dus éénderde van de nederlanders weet niet wat zijn capaciteiten zijn. Dat kan hij in een debat toch duidelijk maken??

Van naam kennen is genoeg, watn de inhoud is hetzelfde als die van Bos, dus die van de PvdA.
11% kent m dus niet, 66% kent m goed, en 22% redelijk.
Dus debat is onnodig.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
je zegt het al "als het goed is draagt ie t zelfde uit als bos", maar dat weten we dus niet, aangezien hij nog niet op tv is geweest

Zou een beetje vreemd zijn als ie dat niet zou doen he
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
hekje schreef:
maar je zag dus of ze goed konden debatteren en van cohen heb ik nog niks gezien. als hij lijsttrekker was geweest en vaak op tv was geweest had ik een beeld van hem kunnen krijgen, maar dat is hij dus niet dus noemen ze het maar een premierdebat.

Hij kan best goed debatteren. Die man heeft zoveel ervaring en kennis. Bovendien debatteert hij ook in de gemeenteraad ( ) en aangezien hij best wel populair is enzo, zal ie t wel goed kunnen. Bovendien bestaat politiek niet alleen uit debatjes!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
John Simon schreef:

btw: hebben jullie je ook zo geergerd aan de supportersaanhang van de vvd, tijdens het netwerkdebat van zondag... zalm zei wat en er kwam me toch een geloei, de arena zou er trots op zijn...
Mwah, de aanhang van de PvdA was niet veel minder erg. Sowieso irritant, publiek bij die debatten.

1. De premier wordt in ons land niet gekozen.
2.Balkendende gaf een paar weken terug geen tijd te hebben voor een debat met Bos. Blijkbaar dient Cohen ineens wel tijd vrij te moeten maken.
3.Balkenende wil zelf niet eens zeggen wie de vice-premier gaat worden mocht Cohen premier worden.
4.Cohen heeft een stuk meer bestuurlijke ervaring dan Balkenende. Zo'n debat staat daar los van.
5.De standpunten zijn nu wel duidelijk. TV debatten zijn toch alleen maar schoonheidswedstrijden. Lees eens een programma.
6.De LPF kwam met ministers die niet eens lid van de partij waren, maar als de PvdA een bekend lid voordraagt is dat ineens een probleem.
Reageren

Regels voor berichten