Citaat:
Tuurlijk kan dat  Is zelfs aan te raden, XP 64-bit biedt geen voordelen behalve dat het > 4GB RAM kan aanspreken en verder alleen maar nadelen (slechte compatibiliteit met oudere programma's, voor veel (oudere) apparaten zijn er gewoon geen drivers en 32-bit drivers werken niet).
|
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, behalve dat Winxp x64 meer als 4Gb ram kan aanspreken is de reactie tijd en opstarttijd van je programma's veel sneller (lees: er kan 2x zoveel door je adres/databus heen als x32 bit systemen), en dan spreek ik uit ervaring, want ik gebruik Windows XP x64 nu ruim een jaar, met een shitload aan programma's en software die ik getest heb en gebruik. Slechte compatibileit met andere programma's is onzin. Een jaar geleden gaf ik je gelijk, maar nu toch niet meer? Enigste programma's die er mss nog niet voor x64 zijn is winRar en zoals je zegt de drivers. Maar zelfs voor een Asus Mobo heb je al een jaar x64 drivers voor zowel je chipset als andere onderdelen op je mobo. En ik ben nog geen 1 programma tegengekomen in x32 bits die niet op een x64 bit systeem lopen, zelfs spellen doen het gewoon op x64 hoor!
Enigste bottleneck zijn moeilijk te vinden randapparatuur drivers in x64. Maar dat valt zelfs nog mee, er komen namelijk steeds meer x64 drivers. Een webcam met x64 drivers b.v heb je al snel gevonden. x64 Vista is ander verhaal, zou zowieso niet aan vista beginnen maar dat is mijn mening