Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2008, 16:49
drukknoopje
drukknoopje is offline

En niet eens mijn schuld.
Oud 18-01-2008, 17:34
Verwijderd
OMG!!!! Zo zonde!!!

Wat is er precies gebeurd??

En gecondoleerd...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 20:00
coopergirl
coopergirl is offline
ohhh wat zonde!! Hoe, wat, waar? Het is niet echt fixeble
Oud 18-01-2008, 22:48
Tiño
Tiño is offline
geld vangen van de verzekering.
vooral goed duidelijk maken aan de schade expert hoe bijzonder uniek en gewild dit exemplaar is en je niet aflaten schepen met een minimale vergoeding.
sterkte
Oud 19-01-2008, 12:09
nps
nps is offline
Aiaiai! Wat zonde zeg... zoveel mogelijk geld lospeuteren en dan repareren als dat kan....
Oud 19-01-2008, 17:14
drukknoopje
drukknoopje is offline
Repareren kan niet meer. Mijn achterbank staat bol omdat de auto smaller is geworden, mijn schokbreker is doormidden en mijn uitlaatrubber lag op straat. Hij is echt dood. Als je goed kijkt kun je bij de middelste foto al een stang op straat zien liggen. De veer lag daar ook.
Ik ga op zoek naar een andere, zal wel moeten. Zonde, want ik was hartstikke blij met mijn kadettje!
Oud 19-01-2008, 18:17
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Maar nu weten we nog niet wat er gebeurd is, antwoord gaarne! Wat is er exact gebeurd?

Overigens erg zonde van zo'n, best leuk, auto'tje.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 19:02
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik reed op een 80 km weg, gewoon rechtdoor richting huis. Een tegenligger in een werkverkeer-vrachtauto-ding wilde linksaf slaan en stond voorgesorteerd in de voorsorteerstrook. Hij had mij niet gezien en ging vlak voor mn neus opeens linksaf, reed mijn weghelft op.
Ik zag hem aankomen en schrok me helemaal kapot, het voelde net als zo'n film waar je de koplampen van een vrachtauto zo op je af ziet komen. Dus ik stuurde naar rechts om uit te wijken. Helaas moest ik zo ver naar rechts dat een lantaarnpaal niet meer te ontwijken was.
Alle schade die je ziet komt dus van de paal, want de vrachtauto heb ik niet geraakt. Daarna kwam ik in een slip want het regende een beetje, en uit reflex was ik tegelijk aan het remmen, sturen en koppelen. Ik draaide helemaal rond en stond met mijn neus weer in de richting waar ik vandaan kwam.
Echt zó jammer! Het enige wat ik de eerste paar minuten zei was: oh kut, mijn auto! shit kut kut kut shit!

Meer schadefoto's voor de techneuten onder ons:

Laatst gewijzigd op 19-01-2008 om 19:52. Reden: foto's erbij
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 20:18
Tiño
Tiño is offline
pfff, ja das echt zonde.
maare, hoe zit dit verzekeringstechnisch dan als je die vrachtwagen niet eens geraakt hebt? ga je em wel aansprakelijk stellen?
Oud 19-01-2008, 20:45
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ja dat is een probleem. Die man heeft wel bij de politie aangegeven dat hij mij te laat gezien heeft en te ver op mijn weghelft zat, maar hoe dat verder moet weet ik niet. Ik hoop maar dat hij gewoon aansprakelijk wordt gesteld en dat we een lieve taxateur krijgen want ik was echt gek met deze auto.
Oud 20-01-2008, 13:15
Verwijderd
Dat is érg zuur idd. Zoals gezegd gewoon praten als Brugman om een fatsoenlijke waarde terug te krijgen voor jouw auto ((semi-)klassieker, gewild, altijd goed onderhouden, in prima staat etc etc).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 16:53
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Heb je wel een taxatierapport van deze auto? Als je dat niet hebt, wordt het denk ik wel erg lastig om geld van de verzekering te krijgen omdat de dagwaarde van zo'n Kadett erg laag is (hooguit paar honderd euro).

Wel erg jammer voor je trouwens! Tis echt een auto waar je wat mee kunt hebben...
Oud 20-01-2008, 18:34
Ivo
Ivo is offline
De waarde van de auto zoals die vlak voor het ongeluk was, is nog prima vast te stellen door een goede taxateur. Daarvoor is in het geval van zo'n schade geen taxatierapport voor noodzakelijk. Dat is pas het geval als helemaal niet meer te zien is in wat voor staat de auto was (boijvoorbeeld als ie echt gesandwiched is door een vrachtwagen of als ie gejat of uitgefikt is).

Wat lastiger zal worden, is om überhaupt een officiële schulderkenning te krijgen van de (verzekeraar van de) tegenpartij, omdat je de vrachtwagen niet geraakt hebt.

Een tip die ik op het forum van de Mini-club vaak lees, is dat je zo veel mogelijk advertenties moet verzamelen van vergelijkbare auto's als je geen taxatierapport hebt. Denk hierbij onder andere aan marktplaats. Ook moet je vragen om zowel het bedrag wat je zou krijgen als je de auto afstaat aan de verzekeringsmaatschappij als om het bedrag wat je krijgt als je de auto toch houdt. De meeste verzekeraars zijn daar niet blij mee, maar daar heb je gewoon recht op! Afhankelijk van het verschil tussen die 2 bedragen kan het de moeite waard zijn om het 'wrak' te houden, om weer op te knappen of voor de onderdelen als je van plan bent om weer een kadettje te kopen. Zeker als een aantal moeilijk verkrijgbare/ dure onderdelen nu nog goed zijn kan het aantrekkelijk zijn om deze wagen te houden.

In elk geval heel veel sterkte. Ik heb zelf vorig jaar een kleine schade gehad aan m'n Mini, en dat deed al pijn ondanks dat het goed te repareren viel. Ik moet er niet aan denken dat ik 1 van m'n Mini's op zo'n manier moet kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 19:01
drukknoopje
drukknoopje is offline
We hebben inderdaad geen taxatierapport, dat waren we wel van plan maar nog niet aan toe gekomen, helaas. Vriendje heeft er wel veel verstand van en we krijgen een speciale oldtimer-taxateur, hopelijk helpt dat nog wat.
We zijn alweer volop op zoek naar een andere auto, want ik moet toch wat. Nu een kadett city ofzo...
Oud 20-01-2008, 20:00
Verwijderd
Citaat:
geld vangen van de verzekering.
vooral goed duidelijk maken aan de schade expert hoe bijzonder uniek en gewild dit exemplaar is en je niet aflaten schepen met een minimale vergoeding.
sterkte
Voor de verzekering is het gewoon een Opel Kadett, aan emotionele waarde doen ze daar helaas niet...
het lullige is dat de lantaarnpaal gevolgschade is en niet directe schade...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 01:27
KIET
KIET is offline
Citaat:
We zijn alweer volop op zoek naar een andere auto, want ik moet toch wat. Nu een kadett city ofzo...
Of een 121

Maar wat vreselijk zonde. Ik hoop voor je dat je nog niets van de verzekering terug krijgt, al betwijfel ik het of er duidelijk sprake is van een tegenpartij. Ik heb geen idee hoe dat soort situaties worden afgewerkt. Op zich lijkt me de Kadett nog niet volledig afgeschreven, maar je moet er wel het geld voor hebben - wat het grootste probleem is. Hoe dan ook, ik vind het heel vervelend voor je.
Oud 21-01-2008, 07:26
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Aw..zo zielig Heel veel sterkte..
Oud 21-01-2008, 09:10
Verwijderd
jeetje. een overleden oldtimer is altijd pijnlijk om te zien.

sterkte.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 11:09
Verwijderd
Zo op de foto's te zien heb je die paal echt hard geraakt. Flinke schade. Super zonde van je mooie kadettje. Gelukkig ben je zelf ongedeerd gebleven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Bedankt allemaal.

Citaat:
Voor de verzekering is het gewoon een Opel Kadett, aan emotionele waarde doen ze daar helaas niet...
Nee, maar dit was een eerste type c kadett, die zijn er niet veel meer, hopelijk ziet de oldtimer-taxateur dat er niet veel meer van die auto's in die staat zijn. Het is sowieso een risico van dagelijks gebruik dat je er een keer wat mee krijgt, anders moet je hem in de schuur laten staan en daar heb ik geen auto voor. Neemt niet weg dat ik het echt ontzettend jammer vind en er erg van baal. Ik wil helemaal geen andere auto.
Als we toch hem willen opknappen, moet er een hele nieuwe rechterzijkant in, en vind bijvoorbeeld maar eens nieuwe ramen. Een nieuwe achteras en verder is echt alles krom aan de onderkant. Niet meer te redden helaas.
Oud 22-01-2008, 15:03
remy476
remy476 is offline
sjit hij....dit zijn dus geen grapjes he. Gewoon té fucking zonde
Oud 22-01-2008, 19:14
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Wat zonde! Stomme aansprakelijkheidskwesties altijd, had je anders tegen die man op moeten rossen om je geld te krijgen?)
Schop het systeem! )
Oud 22-01-2008, 19:42
TopDrop
TopDrop is offline
De verzekeringsmaatschappij van de lantaarnpaal moet betalen!
Oud 23-01-2008, 10:34
Krynn
Krynn is offline
Ik wou idd net posten...je had dus gewoon die vrachtwagen moeten rammen om je geld te krijgen als ik het zo lees? Wtf? Echt zonde ook...maar um...de goeie kant is dat je zelf niets hebt? Ofzo.
Oud 24-01-2008, 09:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
Tja daar lijkt het wel op, maar laat ik niet te hard mopperen. Het is nog niet zeker welke verzekering gaat betalen, eerst moet de taxateur komen en die gaat een rapport uitbrengen en dan gaan de verzekeringen onderling ruzie maken denk ik. Als we meer weten, zal ik het wel ff melden.
Oud 24-01-2008, 10:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik wou idd net posten...je had dus gewoon die vrachtwagen moeten rammen om je geld te krijgen als ik het zo lees?
Uhm, nee. De vrachtwagen veroorzaakte een gevaarlijke situatie met een botsing als gevolg. Botsing met vrachtwagen of met lantaarnpaal doet niet ter zake, aangezien de vrachtwagenchauffeur in beide gevallen de fout maakte die de oorzaak was van het ongeluk.

Nee, dat zou grappig worden anders, dan zou je iemand van de weg kunnen drukken zonder schuldig te zijn als hij maar niet tegen je eigen auto opknalde.
Reageren

Regels voor berichten