Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Taylor rond y=(-(1-2*x)^2/(2*x))=0 wat jij voorstelt geeft bij mij rotzooi. edit: Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-01-2008 om 17:55. |
![]() |
|
Ah, ik zie het al: ik ben ergens op mijn rekenmachine haakjes vergeten, dan komt hij ook uit op 0.
Volgens mij moet je er echter wel komen door: lim X = e^(lim ln X) lim ln(X) = lim Ln(.../...) + A^2/B Daarin gaat die Ln(.../...) geen problemen leveren als je die limiet zo uitrekent; die tweede term moet je zelf misschien maar eens nagaan (om uit te komen moet die - oneindig geven).
||
Citaat:
lim Ln ( D / E ) = Ln ( lim ( D / E ) ) daarop de l 'hôpital en dan kom je iets met een wortel in uit wortel van 0+, geeft ook gewoon 0+ en Ln(0+) = - oneindig - oneindig - oneindig = - oneindig e^(-oneindig) = 0+ = 0 Maar hiervan heb ik dus het narekenwerk niet gedaan allemaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: Hmm, nu ik er nog eens naar kijk zou dat wel eens wat convergentieproblemen op kunnen leveren vanwege de breuk in de e-macht... |
![]() |
|
Oke dan mijn methode maar uitgewerkt, want het moet ook zonder l'Hôpital kunnen. Ik doe het even met een screenshot uit Word, aangezien het forum denk ik een andere versie van Latex gebruikt dan mathtype (en ik het dus niet kan copy pasten).
Als het fout is moet iemand het hier maar zeggen, maar ik zie niet veel wat er mis gaat.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ja ik durf niet te zeggen waarom dat zo is. In ieder Calculus boek zal het bewijs wel staan.
Na wat googlen kwam ik op deze site uit: http://www.win.tue.nl/~sjoerdr/2DT01...dlimintser.pdf . Dit is een blad met standaardlimieten van de faculteit wiskunde van de Technische Universiteit Eindhoven. Je kan er dus wel vanuitgaan dat dit blad wat dit betreft klopt. Het is regel 11.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] limieten elketew | 7 | 27-11-2012 12:08 | |
[WI] Wiskunde - Limieten streerd | 1 | 20-12-2010 19:38 | |
[WI] limieten limietboi | 3 | 10-08-2010 09:42 | |