Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 19:14
REIE
REIE is offline
Sinds enige tijd ben ik de ongelukkige eigenaar van een laptop met Vista. Ik raak niet wegwijs uit de zogezegd intuitieve software. Gelukkig heb ik gehoord dat je Vista eruit kan laten zien als XP. Hoe weet ik; internet noch Help boden mij uitkomst. Weet één van jullie hoe ik dit moet daan? Daarnaast wilde ik graag weten of Vista wel zo'n fantastisch systeem is als Microsoft mij doet geloven en ik niet beter met een Apple moet werken. Immers, zowel XP als de Macs komen mij als duidelijk gestructureerde systemen over, van Vista heb ik voorlopig slechts last.
Bij voorbaat dank.
Oud 08-01-2008, 19:37
Verwijderd
Rechtermuisknop op je beeldscherm > 'Aan Persoonlijke voorkeur aanpassen' > Thema > Windows Klassiek

et voila
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:11
REIE
REIE is offline
Ha, hiermee pas je enkel de vorm aan. Ik wil juist de daadwerkelijke opbouw; namelijk vensters met menu'tjes Bestand, Opties en Help of dat wanneer ik iets opsla, ik dan in zo'n schermpje boven kan kiezen voor de C-schijf, het bureaublad etc. Is zoiets ook mogelijk?
Oud 08-01-2008, 22:51
Verwijderd
Dan moet je op dat pijltje drukken als je iets opslaat, daarmee komt het 'oude' venster zoals je gewend bent van XP weer naar voren. Moet bekennen dat ik nog niet heb gekeken of dat ook standaard op de ouderwetste XP manier kan, dus dat kan ik je helaas ook niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:37
TopDrop
TopDrop is offline
Je moet wel ergens in kunnen stellen dat je standaard schermpjes krijgt met een balkje met 'Bestand, Bewerken, Help' etc. Ik weet alleen niet waar, want ik heb geen vista.

Als je op ALT drukt, komt ie volgens mij vanzelf tevoorschijn, maar dit is niet permanent.
Oud 09-01-2008, 17:58
Verwijderd
Kan je Vista eigenlijk ook laten uitzien als Windows 9x en 2000? Dus met gewoon een grijze startbalk en rechthoekige vensters in plaats van dat hyperactieve blauw en die afgeronde hoeken? Of is 'Windows klassiek' bij Vista meer een soort Windows XP?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 18:09
Verwijderd
Windows Klassiek is inderdaad gewoon "oldskool" Win2k.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 14:22
REIE
REIE is offline
Citaat:
Als je op ALT drukt, komt ie volgens mij vanzelf tevoorschijn, maar dit is niet permanent.
Ha, dat werkt! Dankjewel. De alt-knop neemt een deel van het gevoel weg dat Vista wil bepalen hoe ik de computer gebruik, in plaats van dat ik mag bepalen wat ik met het apparaat wil. Top!
Oud 25-01-2008, 17:26
sainty
sainty is offline
Citaat:
Ha, dat werkt! Dankjewel. De alt-knop neemt een deel van het gevoel weg dat Vista wil bepalen hoe ik de computer gebruik, in plaats van dat ik mag bepalen wat ik met het apparaat wil. Top!
Je kan ze trouwens permanent aan laten in Mapopties->Weergave->Altijd Menu's weergeven aanvinken.

Bij het opslaan kan je toch gewoon kiezen waar je het opslaat uit zo'n dropdown menu?
Oud 26-01-2008, 19:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Je kan ze trouwens permanent aan laten in Mapopties->Weergave->Altijd Menu's weergeven aanvinken.

Bij het opslaan kan je toch gewoon kiezen waar je het opslaat uit zo'n dropdown menu?
Ik wist dat dat permanent kon ja, maar aangezien ik hier geen vista of IE heb kon ik niet kijken hoe dat precies moest
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten