Citaat:
Hey allemaal, weer een snel vraagje van mij. Ik heb namelijk last van vermoeide, vaak ook droge ogen na een computersessie. Dit geeft ook wel eens een klein beetje (Zeer lichte) hoofdpijn mee. Ook wordt het dan na een tijdje weer heel moeilijk om de letters normaal te lezen...
1) Welke instellingen voor helderheid en contrast kan ik dan het best gebruiken?
Helderheid is nu 20. Contrast 56.
2) Vermoeide ogen... tast dat je ogen dan chronisch aan of is dat voor even? Ik heb het namelijk al heeeel lang (alleen na en tijdens het computeren dan).
3) Moet er nou wel of geen licht aanstaan bij het computeren? Ik doe altijd wel licht aan bij het computeren, ik lees overal wat anders...
Alvast bedankt! Ps, alle letters zijn wel gewoon normaal leesbaar en zo, ik heb al verschillende tests gedaan en alles is goed. Mijn ogen rollen alleen uit mijn kop na het computeren...
FabianX
|
1. Puur wat jij wilt
2. Volgensmij herstelt het zich, tot een bepaald punt. Het zal zich altijd helemaal herstellen, maar word het een keer zo verschrikkelijk droog en slecht, dan zal zich het niet herstellen. Net als met brandwonden. Dit hersteld zich ALTIJD je, kan je keer op keer verbranden, ook op dezelfde plek. Verbrand je het echter derdegraads dan zal het zich nooit herstellen.
3. Geen idee, persoonlijk liever wel licht aan.
Het zou kunnen zijn dat je ogen net iets te goed werken, je merkt hier qua gezichtveld niet, maar qua computersessies ga je dit merken. Je focussed dan te lang op een punt dat te dicht ibj je gezichtveld is.
Dit komt ook voor als je een boek zou gaan lezen, maar dit doet vrijwel niemand meer ; - ).
Oplossing? Loop eens bij een opticien binnen (en dan niet hans anders ofzo, maar een goede opticien waar mensen een opleiding gehad hebben, vaak de kleinere in dorpjes die geen tv-reclames hebben op de landelijke tv zenders) en vraag of ze je ogen willen checken. Ze kunnen dan zien of je wellicht iet 'te goed' ziet. Dat kan namelijk een oorzaak zijn van je hoofdpijn, en droge ogen.
Vaak is het dan maar kwart afwijking, dus merk je er niks van in het dagelijkse leven, anders dan wat je zelf beschrijft. Het laten doen van zo'n oog check kost niks dus daarvoor hoef je het niet te laten =)