Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 13:06
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Goede doelen en dan vooral ontwikkelingshulp zijn een druppel op de gloeiende plaat! daarom zou ik mijn geld er nooit aan geven.
Ik heb iets bedacht dat mischien helpt: als ieder westers land nou een broeder staat neemt?Bijvoorbeeld dat NL alleen het land zambia economisch gaat helpen. zo heeft ieder land een eigen 3e wereld land die ze moeten helpen en dan bedoel ik niet over laten komen!
Advertentie
Oud 29-01-2002, 13:29
Dutchy15
Dutchy15 is offline
hmm, ja wel redelijk goed idee
alleen ik denk niet dat t ooit echt zal gaan gebeuren...
Oud 29-01-2002, 13:31
^AmArU^
^AmArU^ is offline
nee
dan wordt dat ook weer oneerlijk verdeeld enz
nederland is het er dan misshcien niet mee eens dat zij Zambia moeten en Belgie Mozambique ofzo
whatever
gaat niet lukken
Oud 29-01-2002, 14:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
Goede doelen en dan vooral ontwikkelingshulp zijn een druppel op de gloeiende plaat! daarom zou ik mijn geld er nooit aan geven.
laag EQ heb je idd, zoals ik al zei in die andere topic van je.

Oud 29-01-2002, 14:40
Undeclinable
Undeclinable is offline
Hmm.. goeie doelen helpen toch iemand..
Als ze bij mij langs de deur gaan en het is een niet al te onzinnig doel (eeuwige sponsorlopen van flierjepvereniging "De oversteek" of iets waar ik niet achter sta) dan ben ik best bereid wat te geven.. die kleine druppel kan best wel verschil maken..

Maar aan Coins For Care ga ik bijvoorbeeld geen stuiver geven. EN dat is puur en alleen omdat d'r een aantal doelen bijzitten die ik dus NIET wil steunen (evangelisch werk in het buitenland, zendelingen werk etc.. idee is leuk, maar het christelijke bijtintje ..(wat ik dus zie als een goedkope manier van zieltjes trekken) ben ik absoluut tegen..) en nog een paar van dit soort dingetjes)

Pech voor de doelen die ik wel wil steunen, die komen maar zelf langs...

Iets anders waar ik ook wat tegen heb zijn doelen die eigenlijk gewoon niet door het volk betaald horen te worden..iig niet doormiddel van collectes. Cliniclowns, geweldig idee als je het mij vraagt, doodzieke kinderen wat opvrolijken kan denk ik zeer veel bijdragen aan het opknappen.. Maar waarom word zoiets niet wat meer gesubsidieerd??
Voor het huwelijks cadeau hadden ze wat mij betreft beter een collecte kunnen houden en op die manier mensne de keus laten wat ze willen geven.... (in mijn geval zal dat bedrag wel gevaarlijk dicht het 0 punt naderen..)
Oud 29-01-2002, 14:42
Undeclinable
Undeclinable is offline
VOor alle duidelijkheid, cliniclowns e.d. geef ik dus wel geld, maar wel met een beetje een nare bijsmaak zegmaar...
Oud 29-01-2002, 14:52
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
laag EQ heb je idd, zoals ik al zei in die andere topic van je.

Dat is een simpel tegen argument dat zegt iets over jezelf
Oud 29-01-2002, 18:44
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Maar aan Coins For Care ga ik bijvoorbeeld geen stuiver geven. EN dat is puur en alleen omdat d'r een aantal doelen bijzitten die ik dus NIET wil steunen (evangelisch werk in het buitenland, zendelingen werk etc.. idee is leuk, maar het christelijke bijtintje ..(wat ik dus zie als een goedkope manier van zieltjes trekken) ben ik absoluut tegen..) en nog een paar van dit soort dingetjes)
coins for care zal van mij ook geen cent zien, er zitten doelen bij waar ik tegen ben, en die goede doelen die kan ik ook wel bij de gewone collecte steunen als ik dat zou willen.
Oud 29-01-2002, 20:07
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik geef er ook niet geld aan. Ik heb er een aantal redenen voor:
*er wordt nogal gefraudeerd, kijk maar naar Foster Parents;
*we moeten eerst de problemen maar in Nederland oplossen;
*het ene land geeft wel, het andere niet (of in iedere geval niet evenveel) waarom zouden wij dan het meeste moeten geven;
*ze laten dan dramatische beelden zien, terwijl het even verderop wel mee blijkt te vallen (ze laten het ergste zien).
*we geven mensen geld om een vis van te kopen, kunnen we ze niet beter vis te vangen?

Ik denk dat we met z'n allen de problemen moeten zien op te lossen. Zoals pleiten voor een kinderstop (in ieder geval niet 15 kinderen per gezin), voorlichting geven over AIDS enz.
Bovendien moet er een potje komen waar ieder land een x bedrag aan geld in stopt. Dit werkt beter dan zoals het nu gaat allemaal organisaties zoals Liliana Fonds en F.P. (niet lid worden van de Postc. Loterij)

Oud 29-01-2002, 20:30
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik geef er ook niet geld aan. Ik heb er een aantal redenen voor:
*er wordt nogal gefraudeerd, kijk maar naar Foster Parents;
>>goh, ja daar noem je ook iets..

*we moeten eerst de problemen maar in Nederland oplossen;
>>ik ben bang dat we die nooit helemaal zullen oplossen...dus onzin

*het ene land geeft wel, het andere niet (of in iedere geval niet evenveel) waarom zouden wij dan het meeste moeten geven;
>>wij zijn erg welvarend?

*ze laten dan dramatische beelden zien, terwijl het even verderop wel mee blijkt te vallen (ze laten het ergste zien).
>>kijk valt dat ff vies tegen.. en dan nog .. juist die gebieden die men laat zien hebben dat geld dus wel degelijk nodig..

*we geven mensen geld om een vis van te kopen, kunnen we ze niet beter vis te vangen?
>>word in veel projecten al gedaan... maar om zoiets op te zetten is wel geld nodig he..

Ik denk dat we met z'n allen de problemen moeten zien op te lossen. Zoals pleiten voor een kinderstop (in ieder geval niet 15 kinderen per gezin)
, voorlichting geven over AIDS enz.
>>Tsjah lullige is dat landen waar dat veel voorkomt men dus ook amper aan voorbehoedsmiddelen ed kan komen, en tsjah wij als beschaafd westen hebben daar wel een redelijke vinger in de pap door het christendom in veel landen.. (goh hoe komt dat daar dan weer...) vanuit de kerken kan denk ik dus wel iets gedaan worden..ze zullen wel moeten... (condooms toelaten en niet half/niet zoals nu..) bij afhankelijke mensen zal zoiets zeer veel uitmaken.

Bovendien moet er een potje komen waar ieder land een x bedrag aan geld in stopt.
>>goede doelen zijn bedoeld voor mensen die het kunnen en willen missen..verplichten is vooral voor de minder rijke inwoner niet echt prettig denk ik zo...

Dit werkt beter dan zoals het nu gaat allemaal organisaties zoals Liliana Fonds en F.P. (niet lid worden van de Postc. Loterij)
>>Mwoah.......dat betwijfel ik..

Oud 24-01-2008, 15:45
Dennis1980
Dennis1980 is offline
Tip!

Voor iedereen die nog een vakantie of hotel wil boeken of een mobiel abonnement af wil sluiten. Je boekt gewoon bij de grote reisbureaus of bij de grote providers en je betaald dus niets meer dan iemand anders, maar per boeking word ze geld overgemaakt naar de Dierenbescherming! Meer informatie staat op www.onlinewinkelszoeken.nl/goededoelen.
Oud 24-01-2008, 16:37
Verwijderd
Ik ben overdonderd door het nut van deze up.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten