Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ten eerste krijg je dan een tweedeling: de ene groep hoort bij de zware gevallen, de andere groep bij de lichtere gevallen. Wil je wel een dergelijke hokjespolitiek? Daarnaast moet iedereen die op psych om hulp vraagt bij zijn problemen onthouden dat het jongeren zijn die antwoord geven en geen professionals. Ik ben bang dat men dan op een onderdeel voor zogenoemde "zware gevallen" dan verantwoording wil voor de tips die gegeven worden, terwijl die tips niet door psychlogen gegeven worden en vaak gewoon uit een goed hart komen. Ook is de belangrijkste tip bij mensen met erge psychische problemen: zoek hulp. En een forum waar alleen maar de tip "zoek hulp" gegeven wordt... Nou ja, dat lijkt me niet logisch. Dit beleid is niet voortgekomen uit een simpele vorm van redeneren. De regel komt voort uit de ervaring van forumbazen dat men elkaar mee ging trekken. En niet zo'n klein beetje, nee heel erg. (Leonoor kan je er vast meer over vertellen dan ik aangezien ik wat dat betreft een redelijke n00b ben).
||
Citaat:
En tuurlijk is het fijn om over alles te kunnen praten, maar AM heeft altijd een achterliggende reden; dat doe je niet zomaar. De problemen die hierbij horen mogen wel gewoon besproken worden, waardoor mensen toch geholpen kunnen worden.
|||
Citaat:
onder de am-topics (en ondergesneeuwd is dan níet overdreven), mensen die meegesleept werden (getriggerd, maar ook aangezet tot werden), een erg zware sfeer (bovenop het zware wat het forum 'van zichzelf' al heeft), enz. Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, het kan zijn dat ik er compleet naast zit. Vandaar ook mijn veelvuldig gebruik van 'volgens mij' en 'ofzo'. Maar toch staat me bij dat ik ooit zoiets gelezen heb hier.
||
Citaat:
gedaan... Dat had met het ZwaarWeerforum te maken idd. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ja, er zijn contacten met stichting Korrellatie. Vanuit de stichting wordt soms wat ondersteuning geboden als het gaat om de wat zwaardere morele vraagstukken, iets waar automutilatie zeker onder valt. S.com heeft verder echter geen banden ermee. Ik heb ze zelf nog een keer gemaild over iets dergelijks... Ohja, werving van mensen voor sekten op fora. Ook zoiets. Nou ja, daar hoefde dus niets mee te gebeuren. (*blaat*)
||
Citaat:
![]() Dat wist ik wel, ik had alleen de post van Balance verkeerd begrepen. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Helemaal 100% 'goed' is niks, dat is ook onmogelijk om dat te willen, bepaalde dingen zullen altijd wel voor iemand niet positief zijn...maar je kunt wel proberen dingen voor zoveel mogelijk mensen positief te houden/maken of iig zo min mogelijk negatief.) |
![]() |
||
Citaat:
Ik begrijp heel goed dat Kruimel (was het toch?) dat topic sloot (al is het alleen maar omdat je er niet aan kan beginnen om een grens te gaan trekken tussen wat wel of niet mag).. en aan de andere kant vond ik dat topic alweer veel minder erg. En was het denk ik niet erg geweest als het open was gebleven. Maar ik moet zeggen dat het ook lastig bepalen is, aangezien zo'n topic mij niets doet. Misschien doet het anderen wel wat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
Wat te doen als je weet dat iemand zich snijd? goudamandel | 35 | 19-05-2011 19:42 | |
Psychologie |
Psychologie evaluatietopic Nona | 26 | 20-06-2007 22:00 | |
Psychologie |
snijden hoe stoppen? strigoii | 11 | 10-10-2005 16:42 | |
Psychologie |
zelverwonding (oorzaken en gevolg) anarpunk | 1 | 12-09-2003 07:59 |