Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 12:41
strigoii
strigoii is offline
Ik weet dat hier meer topics van zijm maar ik kon niet vinden wat ik zocht.

Ik ben vrijdag avond mezelf voor het eerst wezen snijden. Ik weet het dat was heel dom maar ik klan het niet meer veranderen. Ik heb hier ook met een goede vriendin over gepraat die eht al meer dan een jaar bleek te doen. Dat hoorde ik gisteravond dus,, ik heb toen meer erge verhalen van haar gehoord. We hadden afgesproken om elkaar te bellen of te smsen als we weer neigingen kregen en dus zo proberen te stoppen. k kreeg die avonden weer neigingen en ik schok me rot en was zelfs bang hoe mijn lichmaam reageerde toen ik neit een mes pakte. Ik ging helemaal trillen kon niet slapen en moest er de heltijd aan denken,, ik heb die vriendin gesmst en we hebben samen geprobeert het tegen te houden. Ik heb het uiteindelijk nmiet gedaan maar ik ben bang dat ik het niet kan volhouden het altijd tegen te houden. Het was echt heel eng hoe mij lichaam reageerde, ik maakte bijna spastische bewegingen. Weet iemand hoe ik ermee kan stoppen? aan leuke dingen denken werkt niet.
En voor iedereen die het nog nooit gedaan heeft: VOORAL NIET PROBEREN, IK HEN HET DUS 1X GEDAAN EN MIJN LICHAAM REAGEERD ER NU AL ZO STERK OP DUS VOORAL NIET PROBEREN!!! WAT DE REDE OOK IS NIET DOEN!!!
Oud 10-10-2005, 12:45
Verwijderd
helaas mogen dit soort topics niet
Oud 10-10-2005, 12:58
Spiteful
Spiteful is offline
Het is nog waar ook:

"Veel mensen vragen zich af waarom topics over automutilatie niet zijn toegestaan. Dit is ooit besloten omdat is gebleken dat topics met als hoofdonderwerp automutilatie voor sommige mensen als trigger werken (mensen komen op ideeën, voelen zich er rotter door, enz.), dit is niet de bedoeling van een forum. Dingen hebben altijd een oorzaak, automutilatie ook, probeer daar over te posten over ipv over het gevolg. "

Ksnap het ook niet goed, kheb het zelf ooit ook een beetje gedaan, maar kan er niet inkomen dat erover lezen een soort trigger is.
Maar ja, probeer idd iets te posten over je onderliggende problemen, en zoek professionele hulp.
Ik vermoed dat hier een slotje komt...
Oud 10-10-2005, 13:15
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zoek professionele hulp en probeer eventueel je topic anders te formuleren.

Sterkte.
Oud 10-10-2005, 13:46
strigoii
strigoii is offline
er zijn meerdere redenen voor,, vooral omdat ik laatste tijd veel vrienden heb die problemen hebben. Ik probeer deze op te lossen maar dat maakt mij niet egt blij sorry, ik wist niet dat dit soort topics niet mogen, vind ik eigenlijk ook onzin maarja. Ik wil geen profecioneele hulp zoeken, dan moet ik het eerst tegen mijn ouders zeggen en het kost nocj geld ook
Oud 10-10-2005, 13:47
strigoii
strigoii is offline
verder ook redenen om mezelf die ik al bijna mijn hele leven voor me houd maar de laatste tijd weer naar boven komen
Oud 10-10-2005, 13:49
strigoii
strigoii is offline
en verder sorry, ik heb de regels voor het openen van de topic even snel doorgelzen en daaruit maakte ik op dat je mensen niet mocht aansporen om het te doen, ik dachty dat het zpo dus wel mocht. Maar blijkbaar niet
Oud 10-10-2005, 14:06
Dannemann
Dannemann is offline
Zoek profesionele hulp, voordat jullie je allebei eerst helemaal naar beneden halen en het dan misloopt.
Oud 10-10-2005, 15:25
coopergirl
coopergirl is offline
Wat wil je met automutileren bereiken?
Wat is de aanleiding?
Oud 10-10-2005, 15:28
strigoii
strigoii is offline
dat weet ik dus niet,, ik doe het gewoon niet zoals de meeste om me pjn te doen maar meer om bloied te zien (de pijn voel ik op dat moment tyoch niet) en het is alsof je ni een soort trance zit. Het is denk ik het beste te verglijken met jeuk, je weet dat krabben maar even nut heeft en het alleen maar erger maakt maar je doet het toch. En als je het gedaan hebt heb je spijt omdat het alleen maar erger jeukt. (bij muggenbult dan).
Oud 10-10-2005, 16:04
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Je hebt twee redenen om te automutileren.

1: Er wordt in je hersenen een bepaalde stof niet (genoeg) aangemaakt waardoor je je rot voelt en daar niet mee om kan gaan, daardoor beschadig je jezelf. (Anti depressiva kán een oplossing zijn, in de meeste gevallen niet)
2:Je zit in de puberteit en je kunt niet goed met je gevoelens overweg, en het is een schreeuw om aandacht, om te laten zien dat het niet goed met je gaat.

In geval van nummer 1:
Hoe hard het ook klinkt; je komt er waarschijnlijk nooit meer van af. In betere tijden kan het een tijdje stoppen, maar het komt altijd weer terug...
In geval van nummer 2: Een levensfase, kom je vanzelf wel weer over heen. Het is alleen jammer dat je er aan bent begonnen, want automutilatie kan overgaan...maar littekens niet.
Oud 10-10-2005, 16:42
Verwijderd
Dus, toch wil ik het niet hebben, en sluit ik het bij deze. Je kunt het op een andere manier nog een keer proberen, niet met als hoofdonderwerp Automutilatie. Anders kan je even pmen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten