Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2011, 18:55
SketchyKo
SketchyKo is offline
Hallo allemaal,

Ik heb veel op internet gezocht naar de beste manier om je conditie te verbeteren/ af te vallen enz.
Ik kwam uit op HIIT training. Voor degene die niet weten wat het precies inhoud. http://en.wikipedia.org/wiki/High-in...erval_training.

Ik heb op veel sites bekeken naar de beste manier om HIIT te doen maar er waren verschillende manieren te vinden, daarom heb ik nog een paar vragen.

- Weet iemand toevallig hoe vaak je het per week moet/mag doen?
- Ik zag heel vaak 30 sec sprint, 30 sec joggen, is dit ook de beste manier?
- Weet iemand of er ook podcasts zijn voor HIIT? dus dat er gezegd word wanneer je moet sprinten en wanneer je weer mag joggen...

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb ..
Alvast hartelijk bedankt!

SketchyKo
Oud 18-02-2011, 18:58
Verwijderd
Interval training werkt zeer goed voor je conditie inderdaad. en ik zou niet 2 dagen achter elkaar de zelfde spiergroepen trainen. dus hooguit een keer of 3 a 4 per week als je alleen gaat hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 19:26
SketchyKo
SketchyKo is offline
oke. dankje wel!
dan doe ik het denk ik op di / do / za
Oud 20-02-2011, 10:02
Verwijderd
H.I.I.T is wel goed, maar het is ook zwaar.
Niet echt geschikt als je ongetraind bent en dit meteen gaat doen.
Als dit je doel is, probeer eerst een maand ernaartoe te werken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 12:27
Verwijderd
Kwam er ook achter dat voor het echte conditie trainen het beter is om op lage intensiteit gewoon heel veel bezig te zijn, dan went je lichaam eraan om direct vet en glucose te verbranden in plaats van alleen glucose.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 16:09
SketchyKo
SketchyKo is offline
oke, bedankt voor de tips!
Oud 21-02-2011, 10:21
SketchyKo
SketchyKo is offline
ik heb net even HIIT geprobeerd... twas koud maar ook echt heel zwaar
Oud 21-02-2011, 10:57
zeehond23
zeehond23 is offline
ik doe zelf 500 meter interval, dus 500 meter rustig lopen, 500 sprinten. Dit herhaal ik 5 keer, en sprinten gaat op 50%, 60%, 70%, 80% en 90% van maximaal.
Oud 21-02-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
ik heb net even HIIT geprobeerd... twas koud maar ook echt heel zwaar
trainen is altijd heel zwaar.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 13:56
SketchyKo
SketchyKo is offline
ja, das waar... ik probeer het wel vol te houden maar das toch best lastig, ik heb snel de neiging te stoppen
Oud 23-02-2011, 12:47
zeehond23
zeehond23 is offline
je hoofd is eerder moe dan je lichaam, onthoud dat.
Oud 24-02-2011, 14:04
Mobius
Mobius is offline
HIIT is een erg mooie manier om af te vallen (doe het daarom niet te lang, anders raak je meer kwijt dan alleen vet) maar het vereist wel het nodige voorbereidende werk. Een beginner zal het niet lang vol kunnen houden.

Ik doe het zelf gewoon op de hometrainer, 1 minuut langzaam, halve minuut snel, etc. En dan 10-15 minuten, 's ochtends, op een lege maag. Daarna meteen ontbijt en dan pas douchen, zodat het spierverlies nihil is en de vetverbranding optimaal.
Oud 24-02-2011, 16:23
Verwijderd
Citaat:
HIIT is een erg mooie manier om af te vallen (doe het daarom niet te lang, anders raak je meer kwijt dan alleen vet) maar het vereist wel het nodige voorbereidende werk. Een beginner zal het niet lang vol kunnen houden.

Ik doe het zelf gewoon op de hometrainer, 1 minuut langzaam, halve minuut snel, etc. En dan 10-15 minuten, 's ochtends, op een lege maag. Daarna meteen ontbijt en dan pas douchen, zodat het spierverlies nihil is en de vetverbranding optimaal.
Cool story bro

FB EDIT: Ga voor mij part elkaar via pm's pesten over uitspraken die iemand doet, maar houdt dit topic gewoon ON topic a.u.b. --> geen 'Cool story bro' achtige posts meer

Laatst gewijzigd op 24-02-2011 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 20:52
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
je hoofd is eerder moe dan je lichaam, onthoud dat.
Klinkt interessant. Is daar wel eens onderzoek naar gedaan of het ook echt waar is?
De meeste mensen die sporten (op recreatief niveau) zijn vaak al wel moe, terwijl het lichaam nog wel door kan (is mijn ervaring). Zodra je echter naar topsporters gaat kijken, zetten die hun verstand als het ware op 0 en blijven doorgaan totdat hun lichaam echt opgeeft. (mijn ervaring die ik heb met topsporters die ik van dichtbij meemaak/meegemaakt heb).
Met mijn ervaring zou dit dus niet voor alle sporters gelden. Daarom ben ik wel benieuwd of er wel eens tests naar gedaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Klinkt interessant. Is daar wel eens onderzoek naar gedaan of het ook echt waar is?
De meeste mensen die sporten (op recreatief niveau) zijn vaak al wel moe, terwijl het lichaam nog wel door kan (is mijn ervaring). Zodra je echter naar topsporters gaat kijken, zetten die hun verstand als het ware op 0 en blijven doorgaan totdat hun lichaam echt opgeeft. (mijn ervaring die ik heb met topsporters die ik van dichtbij meemaak/meegemaakt heb).
Met mijn ervaring zou dit dus niet voor alle sporters gelden. Daarom ben ik wel benieuwd of er wel eens tests naar gedaan zijn.
Nee hoor je kan altijd verder, kijk maar naar de echte ultrathon lopen dat zijn juist wedstrijden tegen je eigen geest, als je de verhalen van die lopers moet geloven.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 08:48
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nee hoor je kan altijd verder, kijk maar naar de echte ultrathon lopen dat zijn juist wedstrijden tegen je eigen geest, als je de verhalen van die lopers moet geloven.
Tja, mijn ervaring met een keer staan kotsen aan het eind van een training, omdat ik te diep was gegaan laat denk ik wel zien dat het wel andersom kan zijn. Ik wilde nog heel graag er een paar flinke sprints uit persen om een beetje in de buurt te blijven van jongens van een jaar of 3 ouder, maar mijn lichaam vond het op een gegeven moment wel mooi geweest en stortte in elkaar.

Die HIIT training ga ik toch een keer probeer om te kijken of het een beetje bevalt (zoals in mijn verhaaltje hierboven te lezen is houd ik nogal van tot het uiterste gaan en ik denk dat dat wel redelijk kan met zo'n HIIT training (hoop ik))
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Tja, mijn ervaring met een keer staan kotsen aan het eind van een training, omdat ik te diep was gegaan laat denk ik wel zien dat het wel andersom kan zijn. Ik wilde nog heel graag er een paar flinke sprints uit persen om een beetje in de buurt te blijven van jongens van een jaar of 3 ouder, maar mijn lichaam vond het op een gegeven moment wel mooi geweest en stortte in elkaar.

Die HIIT training ga ik toch een keer probeer om te kijken of het een beetje bevalt (zoals in mijn verhaaltje hierboven te lezen is houd ik nogal van tot het uiterste gaan en ik denk dat dat wel redelijk kan met zo'n HIIT training (hoop ik))
Nadat je gekotst heb kan je gewoon doorgaan hoor, dan is je maag tenminste weer leeg. daar wordt je een bikkel van.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 19:11
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nadat je gekotst heb kan je gewoon doorgaan hoor, dan is je maag tenminste weer leeg. daar wordt je een bikkel van.
De training was precies afgelopen, dus ik hoefde niet meer verder . Ja je kan daarna wel weer verder, maar het laat toch wel duidelijk zien dat je lichaam eerder opgeeft dan dat je dat zelf doet. Op een gegeven moment is je lichaam gewoon op en haakt die af.

Hoe wil je anders verklaren dat er talloze wielrenners overleden zijn tijdens het fietsen (meestal berg op). Dat laat toch duidelijk zien dat hun lichaam het opgaf, omdat hun gedachte dat zelf niet (wilde en daarom niet) deed?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 19:42
Verwijderd
Citaat:
De training was precies afgelopen, dus ik hoefde niet meer verder . Ja je kan daarna wel weer verder, maar het laat toch wel duidelijk zien dat je lichaam eerder opgeeft dan dat je dat zelf doet. Op een gegeven moment is je lichaam gewoon op en haakt die af.

Hoe wil je anders verklaren dat er talloze wielrenners overleden zijn tijdens het fietsen (meestal berg op). Dat laat toch duidelijk zien dat hun lichaam het opgaf, omdat hun gedachte dat zelf niet (wilde en daarom niet) deed?
die drinken voornamelijk te weinig dan
als je goed voorbereid op pad gaat kan je de wereld aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten