Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2012, 21:45
Trkeskin
Trkeskin is offline
Hallo,

Ik ben 15 jaar 1,73 en weeg 65 kilo.

Ik ben 1 week geleden begonnen aan cardio trainingen op een sportschool. daar heb je van alles wat je te zoeken hebt.

Een beetje het verhaal korter maken : Ik doe daar op de sportschool aan deze dingen : Roeien, fietsen, beetje trainingen voor mijn benen ( boven benen ).

Vraag 1 = Is het erg dat als ik mijn benen wil gaan trainen ik doe dan meestal 25 kg en afentoe 35 kg dat het dan mijn groei gaat verpesten? Ik doe meestal trainingen voor mijn bovenspieren, kuiten, en kortom alle spieren rond om mijn been! Ik doe helemaal geen trainingen voor armen, rugtrainingen etc. enkel voor de benen

Hebben jullie nog wat tips wat betreft het sportschool? waar ik nog aan moet denken

Mvg, Trkeskin.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 21:50
Pluis
Pluis is offline
Zolang je niet tig keer je eigen gewicht gaat wegduwen met die beenoefeninen gaat je groei er niet onder lijden. Als je hard gaat lopen dan krijgen je benen per stuk steeds 65 kg + de extra kracht die het afzetten met zich meebrengt dus dit kan echt geen kwaad.

Waarom train je alleen je benen?

Algemene tip over de sportschool is dat als je en nieuwe oefening gaat doen dat je dan moet zorgen dat je je in ieder geval de eerste paar keer even laat begeleiden door iemand die er werkt. De meeste sportschoolblessures ontstaan door onjuist gebruik van apparatuur/onjuist uitvoeren van oefeningen.
Oud 01-06-2012, 22:26
Trkeskin
Trkeskin is offline
Beste pluis,

ik heb al begleiding gehad.

Waarom ik mijn benen train? Dat komt doordat ik niet echt blij ben met mijn benen dus vandaar. ze zijn een beetje te (dik).

Ik zal als volgt mijn schema aan jou vertellen :

Als ik ga beginnen met trainen ga ik altijd 10 minuten hard lopen ( 10km/u) en daarna nog is 5 minuten (5km/u) normaal lopen. Als ik daarmee klaar ben ga ik 10 minuten fietsen.
Ben ik daarmee klaar ga ik 10 minuten roeien. best wel zwaar vind ik zelf.
Ben ik klaar met het roeien ga ik over naar mijn benen ( ik zelf vind dan dat ik genoeg warmingups heb gedaan dus begin ik met iets zwaarders )
dan ga ik echt met dingen om die het meest te maken heeft om mijn kuiten & boven spieren te trainen/kweken.

Alles hierbij doe ik nooit boven de 25kg. En als ik met mijn bovenspieren klaar ben ga ik afentoe nog wat hardlopen en fietsen etc.

Is dit wat ik hier boven heb opgenoemd erg voor mijn lengte?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 09:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom wissel je de cardio oefeningen (lopen, fietsen, roeien) en de krachttraining niet af? Volgens mij is dat beter want dan kan je tussendoor een beetje uitrusten en zul je zien dat je de cardio ook makkelijker volhoudt.
Oud 02-06-2012, 11:34
Trkeskin
Trkeskin is offline
Tuurlijk, dat doe ik ook afentoe ga ik na het trainen van mijn bovenbenen ff 10 minuten fietsen of 5 minuten joggen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 11:38
Pluis
Pluis is offline
op je botten en je groei heeft het programma dat je doet geen negatieve invloed.

Maar als je dunnere benen doet en je doet krachttraining, dan krijg je geen dunnere benen maar juist gespierdere benen (en die zijn dus ook groter). Dus niet verwachten dat ineens je broeken minder strak gaan zitten om de benen.
Oud 02-06-2012, 14:03
Trkeskin
Trkeskin is offline
Ja dat snap ik, Maar ze zijn in een niet goede vorm als je snapt wat ik bedoel. ik zie aan ene kant veel vet dan aan de andere kant. dus vandaar dat ik mijn bene ga oefenen. want aangezien ik geen krachttrainingen mag gaan doen ( bovenllichaam ) ben ik dus vanplan om mijn benen te gaan oefenen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Ja dat snap ik, Maar ze zijn in een niet goede vorm als je snapt wat ik bedoel. ik zie aan ene kant veel vet dan aan de andere kant. dus vandaar dat ik mijn bene ga oefenen. want aangezien ik geen krachttrainingen mag gaan doen ( bovenllichaam ) ben ik dus vanplan om mijn benen te gaan oefenen.
Waarom mag je je bovenlichaam niet trainen?
En hoe vaak per week ga je?
De krachttraining die je voor je benen doet heeft trouwens niet veel zin als je ze met licht gewicht uitvoert. Met zwaar bedoel ik dat je nog nét de laatste herhaling (de 12e herhaling bijvoorbeeld) kan voltooien. Dat is namelijk de manier waarop je krachttraining doet Je pusht je spieren tot een punt waarop er minuscule scheurtjes ontstaan, die dan tijdens je rustdagen worden hersteld. Vervolgens maakt je lichaam wat extra spier aan om zich voor te bereiden op een volgende keer, en zo groeien je spieren dus. Als je niet tot het uiterste gaat, zal je veel langzamer groeien. Misschien gaat het op het begin wel lekker, omdat je nou eenmaal snel groeit wanneer je net bent begonnen, maar ik zou wel zware gewichten gebruiken. Het is op het begin, bijvoorbeeld de eerste 2 maanden, verstandig om veel herhalingen te doen (12-15), omdat je lichaam nog moeten wennen aan krachttraining.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 19:08
Trkeskin
Trkeskin is offline
Beste Tythorzeth,

Het feit dat ik geen krachtrainingen voor mijn bovenlichaam gebruik is dat ik dan bang ben dat ik dan niet meer ga groeien.
Ik ga elke dinsdag, donderdag, Vrijdag & Zondag naar sportschool.
Maar wat denk jij dan? Moet ik dan 45kg doen? of 35kg? ( voor mijn bovenspieren ) ?

En als ik spullen ga gebruiken om mijn bovenlichaam ( rug, borst verhoudingen ) etc wil gaan verbeteren is dat dan ook erg voor mijn groei?

en heb nog een vraagje : hoe kan ik weten dat ik mijn spieren zo erg belast heb dat ik dan niet meer groei?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 19:35
Pluis
Pluis is offline
Trkeskin je weet dat je de lengegroei niet van je rug moet verwachten maar van je benen he? De lange pijpbeenderen, die worden nog langer en die zitten in je armen en in je benen. Die lengtegroei daar hoef je je geen zorgen over te maken zolang je niet meer gaat heffen dan je eigen gewicht.
Oud 02-06-2012, 19:38
Trkeskin
Trkeskin is offline
Pluis,

Hoeveel moet ik dan heffen bij benen?

ik gebruik dit om voor mijn benen :

http://www.youtube.com/watch?feature...v=T1-CsMHTLxE#!

en

http://www.youtube.com/watch?feature...v=zqWdM7GAZK8#!

deze 2 dingen doe ik met 25kg. Maar morgen ga ik dan maar is beginnen met 35kg .
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 20:24
Trkeskin
Trkeskin is offline
En natuurlijk ben ik dit vergeten : Hoe kan ik sneller afvallen? qua mijn buikvet?

dat wil ik wel weten moet ik dan hardlopen of speciale apparaten gebruiken etc?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Beste Tythorzeth,

Het feit dat ik geen krachtrainingen voor mijn bovenlichaam gebruik is dat ik dan bang ben dat ik dan niet meer ga groeien.
Ik ga elke dinsdag, donderdag, Vrijdag & Zondag naar sportschool.
Maar wat denk jij dan? Moet ik dan 45kg doen? of 35kg? ( voor mijn bovenspieren ) ?

En als ik spullen ga gebruiken om mijn bovenlichaam ( rug, borst verhoudingen ) etc wil gaan verbeteren is dat dan ook erg voor mijn groei?

en heb nog een vraagje : hoe kan ik weten dat ik mijn spieren zo erg belast heb dat ik dan niet meer groei?
Dat het je groei in de weg zit, is klinkklare onzin. Gewoon je bovenlichaam ook trainen dus. Ik kan jou niet vertellen met hoeveel gewicht je moet trainen, omdat ik geen idee heb hoe sterk jouw spieren zijn. Ik kan onmogelijk inschatten wat een juist gewicht is voor jou. Dit moet je zelf doen, door middel van kijken hoeveel herhalingen je met een bepaald aantal kilo aankunt. Zorg ervoor dat je tussen de 12-15 herhalingen zit, en dat je dan dus ook echt niet meer verder kan.

Citaat:
En natuurlijk ben ik dit vergeten : Hoe kan ik sneller afvallen? qua mijn buikvet?

dat wil ik wel weten moet ik dan hardlopen of speciale apparaten gebruiken etc?
Tegenwoordig wordt HIIT (High-intensity interval training) veel aangeraden om af te vallen. Dit is een speciale manier van cardio, want het houdt in dat je steeds hoge intensiteit afwisselt met lage intensiteit. Bijvoorbeeld:
- 4 minuten warming up
- 20 seconden sprinten, 40 seconden langzaam joggen (deze stap 8-12 keer herhalen)
- 4 minuten cooldown

Je bent dus maar 15-20 minuten bezig. Onderzoeken tonen aan dat deze vorm van cardio effectiever is dan 45 minuten hardlopen. Je verbrand tijdens de cardio zelf minder calorieën, maar omdat je meer in een vetverbrandende fase zit in de uren na HIIT, verbrand je alsnog meer vet.
Overigens zijn er ook mensen die niet enthousiast zijn over HIIT. Meningen erover verschillen dus. Je kunt er dus ook voor kiezen om gewoon langer te gaan hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 20:07
klooterkip
klooterkip is offline
Luister naar Tythor, wat hij zegt klopt helemaal. Je groei lijdt er alleen onder in EXTREME gevallen, iets wat nooit bij jou zal voorkomen, dus maak je daar niet ongerust over en ga lekker keihard trainen. En doe inderdaad HIIT, dit helpt echt enorm! Vergeet niet dat voeding heel belangrijk is. Het si is gerust 70% van het totaalplaatje.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 21:46
Verwijderd
Wat is een goede warming-up en cooling-down om te doen bij HIIT?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Wat is een goede warming-up en cooling-down om te doen bij HIIT?
Ik doe bijvoorbeeld 2 minuutjes lopen, dan 2 minuutjes zacht joggen.
Cooling down precies het tegenovergestelde, tenzij ik dan echt helemaal kapot ben. Dan loop ik liever
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 07:26
Trkeskin
Trkeskin is offline
Ben ik weer,

Ik ging gisteren met mijn vrienden voor het 1e ff trainen voor mijn bovenlichaam en ik deed het op 15kilo trainen ( armen bovenlichaam ) Is 15kg normaal of zit ik in de max voor mijn lengte?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 07:29
Trkeskin
Trkeskin is offline
Ik kreeg wel na een 20 x te gedaan te hebben last van mijn armen en spieren etc
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 08:30
klooterkip
klooterkip is offline
doe het in sets van 10x3 om te beginnen. En je hebt geen maximum, het gaat altijd steeds meer omhoog.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ben ik weer,

Ik ging gisteren met mijn vrienden voor het 1e ff trainen voor mijn bovenlichaam en ik deed het op 15kilo trainen ( armen bovenlichaam ) Is 15kg normaal of zit ik in de max voor mijn lengte?
Er bestaan allerlei oefeningen voor je armen, hoe zou ik moeten weten welke oefening je bedoelt? Daarnaast weet ik ook niet of je de oefening goed en langzaam uitvoert. Opnoemen met hoeveel kg je traint heeft helemaal geen zin want we kunnen er niks mee... Zoals ik al zei moet je kijken hoeveel kg je kan pakken aan de hand van hoeveel herhalingen je ermee kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 22:03
Trkeskin
Trkeskin is offline
Ik kom vandaag terug van sportschool en heb vandaag de 25kg gekozen. is dit gevaarlijk?

Na afloop heb ik wel spierpijn gekregen vooral bij mijn bovenlichaam..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ik kom vandaag terug van sportschool en heb vandaag de 25kg gekozen. is dit gevaarlijk?

Na afloop heb ik wel spierpijn gekregen vooral bij mijn bovenlichaam..
Hoe vaak ga je nog zeggen hoeveel kg je hebt gepakt? Lees je wel wat ik zeg?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 23:13
klooterkip
klooterkip is offline
Voor de laatste keer: Nee dit is niet gevaarlijk!! Stel je niet zo aan, het is juist mooi dat je spierpijn hebt, dat is een teken dat je ook echt gewerkt hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 11:41
Trkeskin
Trkeskin is offline
Ik ben er weer,

Ik heb weer een vraagje : Mijn bovenbenen en mijn bil is een beetje aan de grote kant.

Wat moet ik doen om het een beetje te verkleinen?

Mvg, Keskin.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 12:09
Pluis
Pluis is offline
Kerel we hebben je al eerder gezegd: spieren die je traint worden groter. En jij traint voornamelijk je bovenbenen/billen dus ja dan worden die dus groter.
Oud 16-06-2012, 13:28
Verwijderd
Op de sportschool lopen ook mensen rond waar je shit aan kan vragen. Misschien is dat wat makkelijker dan na elke poep en scheet hier komen met "oeh, ik heb nu 10 kilo getild en heb spierpijn. Hoort dat wel"?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 14:07
Trkeskin
Trkeskin is offline
Citaat:
Op de sportschool lopen ook mensen rond waar je shit aan kan vragen. Misschien is dat wat makkelijker dan na elke poep en scheet hier komen met "oeh, ik heb nu 10 kilo getild en heb spierpijn. Hoort dat wel"?
Sinds wanneer mag ik geen vragenstellen?

Dit is toch een forum? of zit ik op een verkeerde plek?
Als je geen toegevoegde waarde hebt dan moet je vooral doorgaan man!

Ontopic voor de mensen die me gewoon serieus nemen :

Als ik ga hardlopen 7km per uur en dat dan een half uur vol houdt. Helpt dat?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 14:16
Pluis
Pluis is offline
Marathonlopers en andere mensen die aan duursport doen hebben dunne spieren. Mensen die aan krachttraining en andere vormen van korte intensieve inspanning doen hebben dikkere spieren. Maar die verandering treedt niet van de ene op de andere dag op, dat duurt maanden tot jaren.

Maar als ik je specs zo lees ben je helemaal niet dik dus zou ik me helemaal niet druk maken over dikke of dunne benen. Sportieve getrainde lichamen worden in het algemeen als positief ervaren omdat het er gezond uitziet. Dus of je nou smalle of brede dijen hebt, als ze gespierd zijn is het goed.
Zoek maar eens op foto's van bijvoorbeeld schaatsers. Die hebben gigantische benen, maar zien er toch heel goed uit!
Oud 16-06-2012, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Wat hij bedoelt is dat je steeds terug komt met kleine vragen, vooral vragen waar je al eerder antwoord op hebt gehad. Je mag gerust vragen stellen, maar je hebt al een aantal keren gevraagd naar de bekende weg, en na een tijdje kan dat een beetje storend zijn (en ook dat mag je gewoon zeggen hier).

Daarnaast wijst Reverend er (nogmaals) op dat in de sportschool ook instructeurs zijn die je direct kunnen helpen met dit soort vragen! Misschien is dat wat effectiever?
Oud 16-06-2012, 14:34
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:

Helpt met wat? Wat wil je bereiken? Wat wil je nou eigenlijk? Spieren, conditie of gewoon een beetje trainen voor de lol?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 15:43
Trkeskin
Trkeskin is offline
In het algemeen :

de omtrek van mijn bovenbeen = 54 cm.. de maten van mijn broek = lengte 32 weight 34..

ik bedoel hiermee. dit is vind iik zelf te groot ik ben maar 1,75 cm en ben 70 kg.
Ze zeggen hiermee dat ik zware botten hebt ach ik drink wel wekelijks 5 liter melk ofzo dagelijk bijna 1 liter.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:14
Pluis
Pluis is offline
Zware botten bestaan niet, je kan hoogstens zeggen dat je van nature breed gebouwd bent en dus uit je zelf al a. brede heupen hebt en b. veel spieren rondom je heupen/benen.
Oud 16-06-2012, 18:04
Verwijderd
Citaat:

Ik geef toch antwoord? En waarom zou iemand zonder toegevoegde waarde vooral door moeten gaan?
Citaat:
Wat denk je zelf? zzzzz
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:04
Trkeskin
Trkeskin is offline
Citaat:
Ik geef toch antwoord? En waarom zou iemand zonder toegevoegde waarde vooral door moeten gaan?

Wat denk je zelf? zzzzz
dat weet ik dus niet.

Want ik wil mijn boven benen ff beetje laten dunneren als je snapt wat ik bedoel.

helpt dat met een loopbandje en dan 30 minuten 7km per uur
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:20
Verwijderd
Zijn je benen te dik qua vet? Dan moet je je vetpercentage verminderen => cardio doen. Ik heb al helemaal uitgelegd hoe je dat moet doen, dus daar ga ik niks meer over zeggen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten