Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 14:52
Verwijderd
Hey allemaal!

Ik zat laatst Oprah te kijken en het ging over het zogenaamde 'Debt Diet'. Dit houd in dat gezinnen met schulden en openstaande rekeningen, begeleiding krijgen van professionals om hun uitgaven patroon te veranderen, meer geld te verdienen en te sparen.
Omdat ik zelf op het moment nog al krap bij kas zit, leek het me wel nutig om een topic te openen over je eigen 'Debt diet'. Nu hoef je niet meteen schulden te hebben owso..ik vind het gewoon interssant om te zien hoe anderen hun zaakjes regelen en misschien steken we nog wat van elkaar op!


Mijn Debt Diet.
Ik heb ongeveer een schuld van €2000. Op mijn salaris van 1100 netto p.m spaar ik €200 direct naar die rekeningen met schuld.
Wat ik over houd van mijn salaris gaat op aan wonen, boodschappen, vervoer, kleding uitgaan e.d.
Indien mijn geld op is, ga ik verder van mijn spaarrekening, maar enkel als t niet anders kan. Is het niet nodig, doe ik het niet.

Ik ben gaan bezuinigen op kleding. Laatst nog voor €100 gekocht en de 3 maanden ervoor helemaal niets.
Ook bezuinig ik op telefoonkosten. Nogal makkelijk..vriendinnen bellen nooit meer, dus verdom ik t om hun steeds te bellen. T vriendje en ik wonen samen, dus dat scheelt ook al.
Ik heb mijn auto eruit gedaan en er een nieuwe scooter van gekocht. Zo bespaar ik de kosten van de maandelijkse verzekering en wegenbelasting. En niet te vergeten; benzine.

Zo heb ik in een paar maandjes al aardig wat afgelost.
Nog 2000 te gaan.

TIP: Ook ga ik zodra ik weer n vers salaris heb, alles opschrijven waar ik mijn geld aan uitgeef. Zo word je bewuster van je uitgavenpatroon.



Waar maak jij je geld aan op, hoe spaar je en hoe heb je bezuinigd? Als je nog wat tips hebt, zet die er ook gerust bij!

groetjes Psycho
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2006, 16:13
Estar
Estar is offline
Op mijn telefoon heb ik zo bespaard:

Ik heb een samenbellen abo van telfort, via internet kost het de eerste jaar 2,5 per maand en daarna 10.50. Je krijgt voor vaste nummer en telfort nummer 500 b.m per maand.

Kleren hebben me nooit geinteresseerd, ik vind iets mooi om wat het is niet om het merkje en op de markt en braderieen hebben ze dezelfde kleren als in een duurder boetiekje maar dan zit er ergens een minifoutje, die je meestal niet kunt zien, je betaald alleen tientallen euro's minder.

Verder spaar ik voor een doel, anders kan ik niet sparen. Op dit moment is het uitzet en mijn studie, ik wil niet gaan lenen, dus ik vertik dat ook.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 18:14
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik bespaar sowieso op uitgaan, omdat ik amper uitga.

Ook probeer ik zoveel mogelijk mijn boodschappen te halen bij de Aldi of een paar keer per maand bij iemand anders te eten zodat ik zelf niets in huis hoef te halen.

Telefoonrekening spreekt voor zich; ik probeer niet over mijn €25 belbundel uit te komen.

Ook reis ik alleen op doordeweekse dagen met de trein zodat ik niets hoef te betalen aan vervoer.

Ik spaar ook voor een bepaald doel, namelijk een eigen huisje huren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 21:10
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 12-08-2006 @ 19:14 :
Ik bespaar sowieso op uitgaan, omdat ik amper uitga.
Dat is niet echt besparen vind ik. Zo zou ik ook besparen op kosten voor mijn auto, omdat ik rijbewijs nog auo bezit.

Of ik moet het verkeerd opvatten.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 21:35
Verwijderd
Ik hoef nergens op te besparen. Ik zet 750 euro per maand opzij en na aftrek kosten van wonen, eten en verzekeringen krijg ik het nog niet op, of ik moet alleen maar cocktails van 25 euro gaan zuipen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:03
Verwijderd
Mijn geld gaat vooral op aan vaste lasten (hypotheek, gas, water, licht, telefoon, lenzen, eten, enz.) en aan mijn studie. We zijn pas verhuisd, dus er gaat ook veel op aan de verbouwing en de inrichting van het huis. Als ik nog wat over heb koop ik wat leuks, nieuwe kleding of wat dan ook. Ik geef sowieso niet meer uit dan er in komt, dan ontstaan er ook geen schulden (behalve dan die van de hypotheek, maar genoeg geld om een huis te kopen komt er bij heel weinig mensen binnen ). Soms komt het slecht uit, maar dat is dan jammer. Als spaar alleen als ik veel 'over' heb, dan maak ik dat over naar mijn spaarrekening. Als er een groot bedrag binnen komt (teruggave van de belasting ofzo) dan gaat dat meteen naar mijn spaarrekening. Ik spaar voor het collegegeld van het jaar er op en ook voor onverwachte uitgaven en vakanties ed. Bezuinigen doe ik vooral op de dingen die minder nodig zijn, bijvoorbeeld leuke dingen, leesboeken, kleding, lekkere/dure eetdingen, enz. En sinds ik een mobiel met abbonement heb, bellen we daarmee, omdat ik daar toch belminuten heb en ik die in m'n eentje toch niet op maak.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:08
PV
PV is offline
Alles opschrijven is zeker een goeie tip, dan krijg je een duidelijk beeld waar al je geld heen gaat en kun je makkelijk aanstrepen waar je op kunt bezuinigen.

Waar (in mijn ogen) vrij makkelijk op te bezuinigen valt; cadeautjes voor jezelf en voor anderen, abonnementen, telefoon, vervoer, luxe voedingsmiddelen en andere boodschappen, uitgaan, gas/water/licht, kleding, vakanties en wat je verder aan hobby's en dergelijke hebt.

Vrijwel onmogelijk om op te besparen; huur, verzekeringen, basis-voedsel en basis-huishoudelijke artikelen, school (als je naar school gaat).

Als je echt moet bezuinigen helpt het imo al een hoop als je gewoon de winkels vermijdt, dan kom je niet in de verleiding om iets te gaan kopen.
Je kunt ook proberen spullen te verkopen die je toch niet meer gebruikt. Kleding, boeken en zo
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2006 @ 22:35 :
Ik hoef nergens op te besparen. Ik zet 750 euro per maand opzij en na aftrek kosten van wonen, eten en verzekeringen krijg ik het nog niet op, of ik moet alleen maar cocktails van 25 euro gaan zuipen.


patser
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:43
Verwijderd
Wat goed dat je hiermee bezig bent! Go Oprah!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 23:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2006 @ 22:35 :
Ik hoef nergens op te besparen. Ik zet 750 euro per maand opzij en na aftrek kosten van wonen, eten en verzekeringen krijg ik het nog niet op, of ik moet alleen maar cocktails van 25 euro gaan zuipen.
Maar juristen zijn dan ook zwaar overrated en overbetaald.

En tja, boekhouden is op zich doodsimpel. Het inkomen moet groeien of je moet snoeien in de uitgaven. Daarbij begin je bij de luxe.


Een hint als je gaat budgeteren is overigens wel iets vooruit te denken. Voor deze maand klopt je begroting, maar heb je daarin dingen voor de langere termijn meegerekent? Zet je daarbij geld opzij voor zaken als afschrijving, verwachte grote uitgaven (collegeld enz)?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 00:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-08-2006 @ 00:35 :
Maar juristen zijn dan ook zwaar overrated en overbetaald.
Och, voor dat salaris wil ik ook wel in een apenpakje rondlopen en kunstjes doen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 08:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik, euh, heb deze maand mijn spaarrekening leeg geplunderd
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:37
Verwijderd
Ik vind dat debt diet echt indrukwekkend af en toe... wat mensen al niet kunnen uitgeven. Dat ene gezin had een dochter die 25 BH's had (moeder: "And you have two boobies!") en dat andere gezin twintig creditcards ofzo met schulden. OMG
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb niet veel uitgaven, aangezien ik nog thuis woon, maar ook niet veel inkomen. Hoe dan ook hou ik altijd in m'n hoofd dat ik niet meer mag uitgeven dan er binnen komt. Het gebruiken van m'n spaarrekening is bij mij taboe. Eigenlijk zou ik je aanraden om dat alleen te doen als je het nodig hebt voor de basisdingen die PV beschreef.

Wat ik aan Oprah's Dept Diet vervelend vind is dat men een patroon maakt dat niet vol te houden is. 1 jaar is het mogelijk om 8000 dollar extra te verdienen, maar dat hou je geen 30 jaar vol! Ook het opzij zetten van de helft van je geld lukt je niet 30 jaar. Je hebt altijd tegenslagen of veranderingen.
Naar mijn mening maakt het het beeld dus veel te positief.

Hoe dan ook wel goed dat mensen hierdoor over hun financiën gaan nadenken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:48
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-08-2006 @ 09:26 :
Ik, euh, heb deze maand mijn spaarrekening leeg geplunderd
Same here. Maar het valt me eigenlijk nog mee hoeveel ik na de vakanties heb overgehouden. Dit jaar komen er veel meer lasten bij, ik hoop binnenkort op kamers te gaan. En dat terwijl ik een studie begin waarbij ik eerst maar aanneem dat ik er niet veel bij kan gaan werken. Vorig jaar was dat allemaal een stuk makkelijker, maar als je meer tijd hebt ga je ook weer meer uit..

Telefoonrekening probeer ik op te bezuinigen, heb laatst mijn sms bundel wat opgehoogd omdat mijn smskosten tegen de 20 euro over mijn abonnement liepen. Daar gaat nu een stuk minder geld in zitten. Verder koop ik lang niet zo veel kleding als voorheen en probeer ik te snijden in het uitgaan. Daarentegen eet ik 4 dagen per week bij anderen, en op dat moment kost het eten me geld (als ik thuis eet niet natuurlijk). Maar dat zal niet veranderen..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 12:58
Verwijderd
ten eerste: wat leuk zoveel reacties!

Ten tweede: een tip die ik er nog niet bij heb zien staan: stoppen met roken.
Als je het roken niet kan betalen, dan ist helemaal stom dat ej rookt. Maar ik kan het bijvoorbeeld wel betalen, maar t kost echt n lieve duit. Ik ben al overgestapt op de goedkopere merken, enkel omdat ik het zonde vind zoveel te moeten betalen voor een pakje.
Tis makkelijker gezegd dat gedaan, maar bespaard veel. Het geld wat je eraan over houd kan op je spaarrekening.

Nou zelf ook nog stoppen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:20
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-08-2006 @ 11:44 :
Ik heb niet veel uitgaven, aangezien ik nog thuis woon, maar ook niet veel inkomen. Hoe dan ook hou ik altijd in m'n hoofd dat ik niet meer mag uitgeven dan er binnen komt. Het gebruiken van m'n spaarrekening is bij mij taboe. Eigenlijk zou ik je aanraden om dat alleen te doen als je het nodig hebt voor de basisdingen die PV beschreef.

Wat ik aan Oprah's Dept Diet vervelend vind is dat men een patroon maakt dat niet vol te houden is. 1 jaar is het mogelijk om 8000 dollar extra te verdienen, maar dat hou je geen 30 jaar vol! Ook het opzij zetten van de helft van je geld lukt je niet 30 jaar. Je hebt altijd tegenslagen of veranderingen.
Naar mijn mening maakt het het beeld dus veel te positief.

Hoe dan ook wel goed dat mensen hierdoor over hun financiën gaan nadenken.
En je ouders betalen je collegegeld, boeken en verzekeringen enzo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-08-2006 @ 14:20 :
En je ouders betalen je collegegeld, boeken en verzekeringen enzo?
Collegegeld wel, boeken en verzekering niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-08-2006, 14:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik woon nu nog bij mn ouders, maar als ik een kamer vind komen er veel xtra uitgaven. Huur en voeding.
Mijn ouders betalen mn studie, en een deel van mn levensonderhoud als ik op kamers ga. Dus niet alles, en om dat wel te kunnen payen ga ik geld lenen van de IBgroep. Zo'n 100 euro per maand lijkt me wel genoeg. Vergeleken met wat mn ouders allemaal kwijt zijn aan me is dat dus een lachertje. Mischien vind ik wel een baantje, maar dat is dan xtra geld voor leuke dingen, en niet voor voeding ofzo.
Gelukkig rook ik niet, en uitgaan gebeurt ook maar sporadisch(hoe spel je dit ) Maar die geel blauwe treintjes zijn niet bepaald gratis, dus daar zit wel een kostenpost.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 14:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-08-2006 @ 15:17 :
Ik woon nu nog bij mn ouders, maar als ik een kamer vind komen er veel xtra uitgaven. Huur en voeding.
Mijn ouders betalen mn studie, en een deel van mn levensonderhoud als ik op kamers ga. Dus niet alles, en om dat wel te kunnen payen ga ik geld lenen van de IBgroep. Zo'n 100 euro per maand lijkt me wel genoeg. Vergeleken met wat mn ouders allemaal kwijt zijn aan me is dat dus een lachertje. Mischien vind ik wel een baantje, maar dat is dan xtra geld voor leuke dingen, en niet voor voeding ofzo.
Gelukkig rook ik niet, en uitgaan gebeurt ook maar sporadisch(hoe spel je dit ) Maar die geel blauwe treintjes zijn niet bepaald gratis, dus daar zit wel een kostenpost.
OV-studentenkaart...
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:01
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-08-2006 @ 11:44 :

Wat ik aan Oprah's Dept Diet vervelend vind is dat men een patroon maakt dat niet vol te houden is. 1 jaar is het mogelijk om 8000 dollar extra te verdienen, maar dat hou je geen 30 jaar vol! Ook het opzij zetten van de helft van je geld lukt je niet 30 jaar. Je hebt altijd tegenslagen of veranderingen.
Naar mijn mening maakt het het beeld dus veel te positief.
Is dit ook niet tijdelijk, tot ze uit de schulden zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 13-08-2006 @ 16:01 :
Is dit ook niet tijdelijk, tot ze uit de schulden zijn?
De gezinnen die daar komen hebben meer dan een ton schuld. Die hebben wel een aantal jaren nodig om daaruit te komen.

En daarnaast maken ze elke keer een berekening mbt hun pensioen. Het gaat er dan om dat ze elk jaar een x bedrag op hun spaarrekening zetten en dan over 30 jaar een miljoen dollar aan pensioen hebben. Maar bij die berekening gaat men er dan wel vanuit dat ze elkaar jaar (dus 30 jaar lang) een groot bedrag opzij kunnen zetten. En dat bedrag is dan ook nog eens gebaseerd op het inkomen dat ze NU hebben; compleet met 10 bijbaantjes om geld af te kunnen lossen (naast de fulltime baan ook nog gras maaien voor buren, bijles geven, honkbalcoach worden, etc.). Dat hou je imo geen 30 jaar vol.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:22
Verwijderd
inderdaad en zeker als jij wat ouder bent. Maarre een miljoen is ook best veel voor je pensioen. Ik denk dat het meer als stimulans bedoeld is. Maar ik vind dat Balance zeker wel gelijk heeft met wat ze zegt.
wat natuurlijk wel goed is van het programma is dat de gezinnen een ander uitgavenpatroon wordt 'gegeven'. Als je dat er tien jaar in houd, dan zal je dat niet meer veranderen, ook niet als je minder of geen bijbaantjes hebt.

Voor diegene die de show van Oprah gezien hebben, is dit ook een stimulans voor jezelf om je geld beter te beheren?

Voor mij wel, vooral omdat ik er al een tijdje zelf mee bezig was met waar ik op kan besparen.

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-08-2006 @ 14:55 :
Collegegeld wel, boeken en verzekering niet.
Dat maakt het er al een stuk gemakkelijker op. Ik zou ook wel minder uit willen geven dan er binnen komt, maar dat lukt me gewoon niet. En een spaarrekening heb ik niet eens
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:50
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb eigenlijk niet zoveel aan Oprah's Debt Diet. Ik vind het jammer dat ze drie gezinnen heeft uitgekozen die in feite heel rijk zijn, maar door stomme uitgaven nu een schuld hebben. De mensen die echt van paycheck tot paycheck leven omdat ze niet rijk zijn, die helpt ze daarmee niet echt. Die hebben immers geen 5 auto's waarop ze dan kunnen besparen door er drie weg te doen.

Het doet me wel nadenken over mijn eigen gelduitgaven. Ik heb geen schulden, maar als ik die show heb gezien (of een vergelijkbaar programma) dan let je wat meer op je uitgaven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2006, 16:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-08-2006 @ 16:29 :
Dat maakt het er al een stuk gemakkelijker op. Ik zou ook wel minder uit willen geven dan er binnen komt, maar dat lukt me gewoon niet. En een spaarrekening heb ik niet eens
Ik zei in m'n eerste regel al dat ik niet veel grote uitgaven heb. En bovendien vraagt de TS naar eigen ervaringen, dus die beschrijf ik; ik heb het alleen over mijn eigen situatie. Nergens gezegd dat anderen het hetzelfde moeten doen als ik, dat is niet haalbaar als je veel meer kosten hebt, dat snap ik ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 01:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-08-2006 @ 16:29 :
Dat maakt het er al een stuk gemakkelijker op. Ik zou ook wel minder uit willen geven dan er binnen komt, maar dat lukt me gewoon niet. En een spaarrekening heb ik niet eens
Waarom vraag je er niet een aan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 01:59
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik kies ervoo rniet te gaan bezuinigen. Ik leef niet heel erg op grote voet en als ik niet een beetje bij zou lenen dan kan ik helemaal niks leuks meer doen en niet meer gaan stappen enzo...

Citaat:
Get Psycho schreef op 12-08-2006 @ 15:52 :
Hey allemaal!

-------
T vriendje en ik wonen samen, dus dat scheelt ook al.
Ik heb mijn auto eruit gedaan en er een nieuwe scooter van gekocht. Zo bespaar ik de kosten van de maandelijkse verzekering en wegenbelasting. En niet te vergeten; benzine.
--------

groetjes Psycho
Als je wilt bezuinigen dan is het volgens mij niet zo heel erg slim om een nieuwe scooter te gaan kopen. Kan je beter voor 1/4 van de prijs een 5 jaar oude kopen die het nog super goed doet...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-08-2006 @ 16:29 :
Dat maakt het er al een stuk gemakkelijker op. Ik zou ook wel minder uit willen geven dan er binnen komt, maar dat lukt me gewoon niet. En een spaarrekening heb ik niet eens
Mobieltje weg, minder/niet uitgaan voor een tijdje, minder kleren kopen, minder reizen als dat geld kost, etc. Standaardspul.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:05
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Ik bezuinig nergens op. Ik werk enorm hard, en verdien daar veel geld mee. Vervolgens wil ik dan wel lekker kunnen eten en mooie spullen om me heen hebben, jammer dan dat dat veel kost.

Wat ik overigens niet snap van heel veel studenten, waarom zou je werk doen waar je slechts minimumloon mee verdiend? Zeker als je krap bij kas zit. Als je in de horeca werkt, verdien je minstens het dubbele. Bovendien bespaar je dan ook nog eens enorm veel geld op uitgaan, omdat je daar minder tijd voor over houdt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:08
Estar
Estar is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 14-08-2006 @ 14:05 :
Ik bezuinig nergens op. Ik werk enorm hard, en verdien daar veel geld mee. Vervolgens wil ik dan wel lekker kunnen eten en mooie spullen om me heen hebben, jammer dan dat dat veel kost.

Wat ik overigens niet snap van heel veel studenten, waarom zou je werk doen waar je slechts minimumloon mee verdiend? Zeker als je krap bij kas zit. Als je in de horeca werkt, verdien je minstens het dubbele. Bovendien bespaar je dan ook nog eens enorm veel geld op uitgaan, omdat je daar minder tijd voor over houdt.
Ik wil sowieso niet s'avonds werken, s'avonds ben ik vrij
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
~louise~ schreef op 14-08-2006 @ 14:05 :
Wat ik overigens niet snap van heel veel studenten, waarom zou je werk doen waar je slechts minimumloon mee verdiend? Zeker als je krap bij kas zit. Als je in de horeca werkt, verdien je minstens het dubbele. Bovendien bespaar je dan ook nog eens enorm veel geld op uitgaan, omdat je daar minder tijd voor over houdt.
Het antwoord lijkt me niet zo heel moeilijk: omdat sommige mensen iets willen doen wat ze leuk vinden ipv iets wat ze allesbehalve leuk zouden vinden? Als je alleen maar voor het geld werkt dan weet ik nog wel wat dingen waarbij je nog meer verdient dan in de horeca...

Je kunt ook gewoon niet uitgaan, dan bespaar je ook geld daarop.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:33
Verwijderd
Ik probeer te bezuinigen op kleding. Iig dat wil ik gaan doen want ik heb gewoon veels te veel, vooral omdat ik zoveel koop. ALleen ik vind het zo moeilijk. Omdat overal kledingwinkels zitten en ik op de een of andere manier altijd wel leuke dingen zie.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 14-08-2006 @ 14:33 :
Ik probeer te bezuinigen op kleding. Iig dat wil ik gaan doen want ik heb gewoon veels te veel, vooral omdat ik zoveel koop. ALleen ik vind het zo moeilijk. Omdat overal kledingwinkels zitten en ik op de een of andere manier altijd wel leuke dingen zie.
Er niet heen gaan en zeker niet naar binnen gaan helpt vaak goed.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:40
Verwijderd
Volgens mij kan je alle budgetboekjes, Dr. Phil- en Oprah-uitzendingen samenvatten met: houd bij wat je uitgeeft, vergroot je inkomsten, verklein je onnodige uitgaven, verkoop wat je niet nodig hebt, spaar wat je overhoudt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2006 @ 14:35 :
Er niet heen gaan en zeker niet naar binnen gaan helpt vaak goed.
het probleem is dat ik vaak gewono zoiets heb van: ff kijken. Maar als ik naar het winkelcentrum moet om écht iets kopen, juist dan koop ik ook vaak iets wat ik totaal niet nodig heb. Dat moet ik dus is afleren.
Net zoals dingen gaan bedenken die ik nodig zou hebben, terwijl ik ze eigenlijk helemaal niet nodig heb. Dan is het meer willen hebben dan echtn odig hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 14-08-2006 @ 14:54 :
het probleem is dat ik vaak gewono zoiets heb van: ff kijken.
Je weet dat dat niet werkt, niet doen dus.

Ik heb het ook af moeten leren en nog steeds lukt het niet altijd, maar iig veel meer dan vroeger.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Anneka schreef op 14-08-2006 @ 14:54 :
Maar als ik naar het winkelcentrum moet om écht iets kopen, juist dan koop ik ook vaak iets wat ik totaal niet nodig heb. Dat moet ik dus is afleren.
Dat is echt heel simpel hoor: laat je pinpas thuis en neem alleen het bedrag mee dat je nodig gebt voor hetgeen je echt nodig hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 14-08-2006 @ 02:59 :

Als je wilt bezuinigen dan is het volgens mij niet zo heel erg slim om een nieuwe scooter te gaan kopen. Kan je beter voor 1/4 van de prijs een 5 jaar oude kopen die het nog super goed doet...
Ik heb een nieuwe scooter voor 1200 incl helm en 2 jaar totale garantie. Zodra ik deze weer inwissel houd ik dr nog genoeg geld aan over en de kosten voor reparaties heb ik niet. Het is wel mn woon-werk verkeer, dus hij moet t altijd doen, of snel gemaakt kunnen worden

maar opzich heb je zeker een punt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Get Psycho schreef op 13-08-2006 @ 16:22 :

Voor diegene die de show van Oprah gezien hebben, is dit ook een stimulans voor jezelf om je geld beter te beheren?

Ik was voor de grap eens uit gaan rekenen of ik ook zonder lening rond kon komen. Dat bleek te kunnen en dan hoefde ik maar drie diensten per maand extra te werken. Dus de lening van de IB groep is nu per 1 oktober stilgezet en als ik naar het buitenland ben geweest wil ik het zo snel mogelijk terugbetalen..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:27
Verwijderd
goed zeg!!
ik vind het knap van je dat je dat zo uitgezocht hebt en de stap hebt genomen!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Get Psycho schreef op 14-08-2006 @ 21:27 :
goed zeg!!
ik vind het knap van je dat je dat zo uitgezocht hebt en de stap hebt genomen!
Ik vind het eerlijk gezegd nogal dom van mezelf dat ik het niet eerder uitgezocht heb.
Maar bedankt voor je compliment.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:33
Verwijderd
nouja beter laat als nooit

k vind het gewoon leuk om te zien hoe mensen zichzelf kunnen helpen met zulke dingen

Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:45
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 14-08-2006 @ 14:05 :


Wat ik overigens niet snap van heel veel studenten, waarom zou je werk doen waar je slechts minimumloon mee verdiend? Zeker als je krap bij kas zit. Als je in de horeca werkt, verdien je minstens het dubbele. Bovendien bespaar je dan ook nog eens enorm veel geld op uitgaan, omdat je daar minder tijd voor over houdt.

in de horeca zou ik elke dag met enorme tegenzin naar mn werk gaan, en mn sociale leven zou er onder lijden. ik wil juist wel uit kunnen gaan

kleding winkel is dan wel net iets meer dan minimumloon, maar ik vind het het grootste deel van de tijd wel leuk om te doen.

oh en zondag verdien ik dubbel
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 05:38
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-08-2006 @ 02:19 :
Waarom vraag je er niet een aan.
Ik heb er wel 2, maar daar staat bij beide hoogstens een paar cent op....
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 05:41
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2006 @ 13:37 :
Mobieltje weg, minder/niet uitgaan voor een tijdje, minder kleren kopen, minder reizen als dat geld kost, etc. Standaardspul.
Daar zou ik inderdaad op kunnen besparen, maar ik had het over vaste lasten, zoals verzekering, collegegeld en boeken enzo.

En wat je net genoemd had betreft: ik zit nog aan een abonnement vast, ga niet veel uit en als ik het wel doe geef ik nog praktisch niets uit, ik koop geen kleren omdat dat in mijn maat erg moeilijk is, dus dat betalen mn ouders, en als mn OV niet geldig is ga ik op de fiets en reis ik geen verre afstanden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar als je vaste lasten het al lastig maken, hoe steekt dat dan bij jou in elkaar? En wat voor inkomsten kan je er tegenover stellen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 11:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Het scheelt geen tonnen, maar een paar milieumaatregelen kunnen ook helpen. Spaarlampen i.p.v. gloeilampen bijvoorbeeld. Die gaan veel langer mee én ze verbruiken minder stroom. Apparaten niet onnodig op stand-by laten staan en de verwarming een (halve) graad lager zetten in de winter + goed isoleren met bijvoorbeeld strips onder de deur. Koukleum? een extra trui of vest aantrekken kost je geen cent. Ik heb zelf al aardig wat euro's bespaard sinds ik een paar oplaadbare batterijen en oplader heb gekocht. Het duurde even, maar ik heb het aankoopbedrag er intussen al lang uit nu ik niet steeds nieuwe batterijen hoef te kopen. Je kan oplaadbare batterijen namelijk tot wel 1000 keer opnieuw gebruiken, wat natuurlijk goedkoper is dan 1000 keer nieuwe batterijen kopen...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:33
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-08-2006 @ 11:57 :
Maar als je vaste lasten het al lastig maken, hoe steekt dat dan bij jou in elkaar? En wat voor inkomsten kan je er tegenover stellen?
inkomsten:

stufi 295

uitgaven:

collegegeld 125
telefoon 20
verzekering 90

dan zit ik al op 235, en dan komen daar nog wisselende uitgaven bij, zoals boeken, kleren e.d. Ik werk onregelmatig, dus meestal kwam ik wel uit, alleen kreeg ik opeens een rekening van 1000+ euro van de ziektekostenverzekering en toen ging het mis. Ik kon al niet sparen, maar toen moest ik ook nog eens bijlenen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 18:28
fractuur
fractuur is offline
Ik moet gaan uitrekenen wat ik kwijt wil zijn aan huur. Maar ik ben te lui.

Bovendien moet ik dan mijn ouders bij dit alles gaan betrekken en daar heb ik al helemaal geen zin in.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Irritatie
Larry Flint
500 26-09-2006 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.