Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 13:15
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik vraag me af of ik wel genoeg vet heb; het is iig erg weinig. -
aan de zijkant van mijn bovenarm is het bij knijpen 4 mm; bij buik 8 mm; en bij bovenbeen 6 mm. Lengte is ongeveer 1m 80...
Oud 24-07-2002, 17:40
Swami Salami
Swami Salami is offline
(moet ik serieus nemen)

ligt eraan hoe hard je knijpt ik denk dat dit experiment van jou meer zegt over je pijngrens?

en hoe meet jij? diagonaal van boven naar onder van links naar rechts van rechts naar links of laat je er eerst allemaal berekiningen op los?

Maarr... Ik krijg aan de zijkant van mn arm geen vet mee ?

Volgens mij is het ongezonder om je hier druk over te maken dan dat het echt schade kan geven dat je geen/wel vet zou hebben. Indien jij je goed voelt dannnn zou het best wel eens zo kunnen zijn dat je je goed voelt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:41
Swami Salami
Swami Salami is offline
(moet ik serieus nemen)

ligt eraan hoe hard je knijpt ik denk dat dit experiment van jou meer zegt over je pijngrens?

en hoe meet jij? diagonaal van boven naar onder van links naar rechts van rechts naar links of laat je er eerst allemaal berekiningen op los?

Maarr... Ik "krijg aan de zijkant van mn arm geen vet mee" ?

Volgens mij is het ongezonder om je hier druk over te maken dan dat het echt schade kan geven dat je geen/wel vet zou hebben. Indien jij je goed voelt dannnn zou het best wel eens zo kunnen zijn dat je je goed voelt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:05
dreadje
dreadje is offline
Je kunt volgens mij hier beter je gewicht zetten (al heb je daar ook weinig aan om te zeggen of iemand te dik of te dun is) dan de 'lengte' van je 'vetrolletjes'
Oud 24-07-2002, 18:10
Desp
Desp is offline
Je hebt zo'n vet-meet apparaatje... heb ik mijn vet eens mee gemeten.. Je moet dan je leeftijd, geslacht, lengte en gewicht invullen. Vervolgens hou je hem vast, met beide handen voor je. Geen idee wat hij dan doet, maar na een paar minuutjes staat er een getal op dat apparaatje, kan je aflezen van een tabel of dat te weinig/precies goed/te veel is... Ik had te weinig vet...

Je hebt ook gereedschapjes waarmee je het vet vastpakt, zoiets heb jij dus gedaan... Maar ik heb geen idee wat daar de marges van zijn...

Misschien is er een of andere site waar dat op staat?

(Pff, ik voeg echt niets toe he? Sorry daarvoor...)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dit gaat dus om het vetpercentage. Je hebt erg weinig vet, maar ik zou me niet druk maken wanneer je er verder gewoon gezond uitziet en ook zo leeft.
Oud 24-07-2002, 18:34
Smartie
Smartie is offline
Je moet niet janken jongen. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die alleen maar kunnen dromen van zo weinig vet als jij hebt. Dus ga lekker een ander er mee lastig vallen!!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:20
Rerisen Phoenix
als je een paar maanden goed ziek bent en niet kunt eten op welke reserves ben je dan aangewezen? - juist, vetreserves.

Vet is niet alleen teveel. - en dit is serieuze vraag hoe gezond deze hoeveelheid is. En die metingen zijn van die huidlagen... ik gebruikte niet normale meet-ding maar zo'n techniek ding.
Oud 24-07-2002, 20:11
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
als je een paar maanden goed ziek bent en niet kunt eten op welke reserves ben je dan aangewezen? - juist, vetreserves.

Vet is niet alleen teveel. - en dit is serieuze vraag hoe gezond deze hoeveelheid is. En die metingen zijn van die huidlagen... ik gebruikte niet normale meet-ding maar zo'n techniek ding.
ja ik weet wel hoe je dat moet uitrekenen, maar heb die tabellen niet thuis liggen helaas. Maar op het eerste gezicht heb je niet te weinig, maar zeker niet teveel.
Oud 24-07-2002, 20:12
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
smartie85 schreef:
Je moet niet janken jongen. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die alleen maar kunnen dromen van zo weinig vet als jij hebt. Dus ga lekker een ander er mee lastig vallen!!!
Jij moet niet janken, want er zijn genoeg redenen om ineens enorm af te vallen en die zijn niet allemaal even leuk.
Oud 24-07-2002, 20:44
Balance
Balance is offline
je vetpercentage is ongeveer 7%.

dat is erg weinig, kijk maar eens hier.

kijk verder voor info over je vetpercentage (en wat normale verhoudingen zijn) maar hier.

je hebt op zich dus veel te weinig vet, maar aan de reacties te zien kan je daar zelf verder ook weinig aan doen, dus ik wens je d'r dan maar succes mee!
kdenk btw dat je je d'r niet al te veel zorgen over moet maken hoor!
Oud 24-07-2002, 20:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
linda85 schreef:
je vetpercentage is ongeveer 7%.

dat is erg weinig, kijk maar eens hier.

kijk verder voor info over je vetpercentage (en wat normale verhoudingen zijn) maar hier.

je hebt op zich dus veel te weinig vet, maar aan de reacties te zien kan je daar zelf verder ook weinig aan doen, dus ik wens je d'r dan maar succes mee!
kdenk btw dat je je d'r niet al te veel zorgen over moet maken hoor!
7% is nog niet gevaarlijk weinig, alleen wanneer je merkt dat je lichaam steeds zwakker wordt is dat een slecht teken. Ik ken genoeg mensen met zo'n laag vetpercentage.
Oud 24-07-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
smartie85 schreef:
Waarom mogen alleen mensen die "dik" zijn ontevreden zijn/ zich zorgen maken over hun uiterlijk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 08:18
Rerisen Phoenix
bedankt voor de info allemaal...

En ik maak me geen zorgen om uiterlijk. (nja, niet met vet)
Ik maak me alleen zorgen over lang ziek zijn zonder iets te kunnen eten. - maar dat risico is dus ook nog niet erg groot.

een paar jaar geleden zat ik nog net niet op overgewicht... en toen werd ik langdurig ziek (door speciale omstandigheden, voor insiders: eerste keer eerste klas) en daarna was vet-percentage gemeten op 1%. - maar dat heb ik dus al wel weer ingehaald - maar had ik toen geen vet gehad dan was ik andere dingen kwijtgeraakt en had ik 5 maanden aan infuus mogen hangen.
Oud 25-07-2002, 08:21
Rerisen Phoenix
ik zie op je site ook iets over afgetraind enzo... - ik ben al wel 5 maanden 2x per dag aan't opdrukken, 2x per dag optrekken, 5-10x per week hardlopen en als ik fiets doe ik dat ook zo hard ik kan TENZIJ ik niet bezweet mag aankomen (dat stinkt ).

Let op: ik zeg nog niet dat ik afgetraind ben... alleen dat ik aan het trainen ben
Oud 25-07-2002, 15:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Let op: ik zeg nog niet dat ik afgetraind ben... alleen dat ik aan het trainen ben
Afgetraind ben je nooit, want jij traint algemeen. Afgetraind ben je alleen als je specifiek voor een bepaalde sport traint.
Oud 25-07-2002, 15:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
...en daarna was vet-percentage gemeten op 1%. - maar dat heb ik dus al wel weer ingehaald - maar had ik toen geen vet gehad dan was ik andere dingen kwijtgeraakt en had ik 5 maanden aan infuus mogen hangen.
En als dat niet was gebeurd was je nu dood geweest.
Oud 25-07-2002, 17:00
Rerisen Phoenix
ja, maar het is toch best onwaarschijnlijk dat je geen infuus krijgt als dat allemaal al in ziekenhuis gebeurt

Regels voor berichten