Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Desondanks zie ik bij strondkind alleen maar sociale problemen (als er buiten wat ze hier schrijft niet veel aan de hand is). Ze is niet echt destructief, wat (de meeste) borderliners toch wel hebben. Anyway, niemand heeft hier de bevoegdheid om een diagnose te stellen of een diagnose van de baan te vegen, daarvoor zal je toch naar een arts moeten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb er over gepraat met een goeie vriendin van mij, en ook met een collega van mij die psychologie heeft gedaan, dus ook wel wat ervanaf weet. (hij is zelfs bevoegd psycholoog) hij vindt, hoe ik het zelf beschrijf, dat het borderline-achtige kenmerken zijn, maar inderdaad ik heb geen destructieve gedragingen, ik peins er niet over mijn leven te beendigen en ik zit 80 procent van mijn levensdagen goed in mijn vel. ik ben wel snel onzeker te krijgen, met een enkele opmerking. en als ik TE close wordt met iemand, dan begint het claimen en dat aantrek-afstoot gedrag. met bijvoorbeeld mijn contacten van de sport en dansschool heb ik dit niet. dit contact is dan ook meer oppervlakkig. met collega's ga ik ook prima om, maar zodra ik echt close met iemand word (dat je geregeld elkaar spreekt buiten werk om) merk ik dat ik dingen "ga eisen" van die persoon. ik spreek deze dingen niet uit naar die persoon, maar als ik dan bijvoorbeeld niet op zijn/haar verjaardag mag komen, voel ik me (ik weet het, helemaal onterecht) domweg gepasseerd. vaak leiden mijn "gedragingen" bij te close vriendschappen tot een confrontatie (of beendiging v.d. vriendschap is al aantal keer voorgekomen) na zo'n confrontatie (meestal maakt die gene me dan gewoon bewust van bovenstaand beschreven gedrag) ben ik me ervan bewust, let ik er op en gaat het een tijd goed. ik heb ook wat meer bevestiging nodig dan anderen. verders (leest diagnose-punten) ik voel me niet snel aangevallen, kan het hebben als mensen me plagen of in de maling nemen, kan tegen een geintje. heb niet het idee dat mensen het over mij hebben als ik ze zie praten ofzo. ook ben ik niet snel boos, ik ben juist bijzonder geduldig hoor ik vaak. ik kan me ook goed inleven in andere mensen, en mij hier aan aanpassen. ik voel me niet angstig bij nieuwe contacten, dat gaat heel makkelijk. ik ervaar het hele gebeuren trouwens niet continu als een probleem, maar heb periodes van onzekerheid, die mijn stemming dan zeg maar negatief beinvloeden. (excuses voor het misschien wetenschappelijke taalgebruik)
|
Verwijderd
|
Als je graag wilt weten of je het hebt, maak dan een afspraak met een psycholoog of een psychiater. Een dergelijk iets is niet op basis van één gesprek vast te stellen, ook niet door een bevoegd psycholoog of psychiater. Daarvoor moeten eerst een hele rits andere dingen worden uitgesloten, en daar gaat al heel wat tijd overeen, pas daarna kan er gekeken worden of het idd borderline is.
Verder ga ik er niets over zeggen, want ik ben geen GZ-psycholoog of psychiater. |
![]() |
|
oke, ik vind het alleen een erg grote stap om daar contact mee op te nemen.
ben bang dat ik straks in dat riedeltje van de psychiatrie vast kom te zitten, dat ik iets moet gaan slikken ofzo, of dat er allerlei nare dingen boven komen. ben ook best bang om een "etiketje" te krijgen. misschien heeft de mening van mijn vader (die vier psychologen heeft "gehad" en het allemaal maar onzin vindt) er ook wel mee te maken. daarbij loopt mn broer momenteel onder behandeling om met zn adhd en ptss om te gaan, en vind hem juist achteruit gegaan i.p.v. vooruit. ik hoopte eigenlijk dat er een andere oplossing zou zijn, maar ik wacht t gewoon even af. sinds de zomer ben ik me bewust van mijn eigenschap wat vriendschappen betreft (te veel willen, claimen, afhankelijk enz.) en nu ik er bewust mee omga merk ik wel dat het beter gaat in vriendschappen, al heb ik veel bevestiging nodig, nog steeds....
|
Verwijderd
|
Het is ook geen kleine stap, maar als je het wilt weten wel de enige stap.
![]() Je moet nooit wat, je hebt altijd zelf de keus wat je wel en niet doet, dat is dus geen reden om het niet te doen. En stoppen kan je natuurlijk altijd als het niet bevalt of wat dan ook. Ik weet natuurlijk niet hoe het met je broer zit, maar soms is achteruitgang nodig om weer vooruit te kunnen. Zeker bij PTSS kan ik me voorstellen dat het in het begin van het proces heel zwaar is en dat het daardoor tijdelijk minder gaat, voordat het beter kan gaan. Wat voor oplossing had je dan graag willen zien? Je maakt je nu zorgen om iets dat misschien helemaal 'niets' is (iig niet in de zin van iets als borderline), wie weet is het relatief eenvoudig op te lossen (bv. er bewust mee omgaan, tijdelijk meer bevestiging krijgen/vragen, zelfvertrouwen en vertrouwen in anderen ed opbouwen, enz.). |
![]() |
|
hej, daar ben ik weer. bedankt voor jullie tips/reacties.
ik ben er in ieder geval over gaan praten met de mensen die ik het vaakst zie. tot mijn grote opluchting vonden ze me geen "gestoorde gek" maar toonden ze wel begrip. dankzij die gesprekken weet ik ook waar mijn angst om mensen te vertrouwen, mijn onzekerheid in sociale contacten vandaan komt. ik ben in mijn leven veel mensen kwijt geraakt, ook omdat ik best druk (en toegegeven: soms ook luidruchtig) ben in mijn doen en laten. ik kan veel praten, hard praten en soms kom ik opgefokt over..... ik ervaar veel stress in mijn baan met verst. gehandicapten (waar ik wel enorm veel plezier in heb overigens) en die stress moet er ook op een bepaalde manier weer uit kunnen. dus daar komt het drukke van, denk ik zo. het onzekere/angstige komt in mijn ogen doordat ik mensen steeds ben kwijt geraakt, ook zij die zeiden dat ze me niet, never nooit, zouden laten barsten. daar heb ik het ook nog steeds erg moeilijk mee, ik denk dat ik daardoor ook nachtmerries over die mensen heb. ik denk dat door dit te weten, ik al een stuk verder ben. daarnaast in mijn nieuwe contacten ben ik me er wel bewust van hoe mijn gedrag is, dat ik bijv. niet ga claimen en ga piekeren als ik niet uitgenodigd wordt voor iets. ook heb niet alleen ikzelf schuld aan dingen die mis gaan, anderen kunnen ook schuld hebben. nou nog van dat rotgevoel af komen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
PLEASE HELP ME!!!!!!>>>Frans mondeling.... Ö Mautje | 0 | 20-04-2010 15:55 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Kan iemand me please, please helpen!! Met deze kutsom!!! Wilmy | 0 | 18-06-2002 21:24 | |
Liefde & Relatie |
jongens please help! -->2e vriendin minder speciaal?? Verwijderd | 21 | 08-02-2002 17:03 | |
Seksualiteit |
jongens please help! -->2e vriendin minder speciaal?? Verwijderd | 15 | 06-02-2002 17:15 | |
please help me nick tha bomb | 1 | 09-10-2001 18:37 | |
wie heeft het boek de val gelezen van marga minco! please help me! | 1 | 14-06-2001 19:31 |