Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2008, 21:46
Ahn
Ahn is offline
Volgens mij heb ik last van paniekaanvallen, ik heb eens rond gegoogled en ik kom goed overeen met de symptomen. Maar kan je hiermee naar de dokter gaan? Wat doe je er aan, hoe kan ik hier actief iets aan doen want ik merk dat het erger wordt Ik heb er namelijk last van in de auto. Eerst kon ik het van me afzetten maar ik merk nu dat ik er heel erg tegen op zie om morgen alleen over de snelweg te moeten rijden. Ik heb hier een andere gebruikersnaam voor aan gemaakt omdat hier mensen zitten die ik ken, die dit totaal niet van mij verwachten en ik schaam me ervoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2008, 21:51
Verwijderd
Ga naar een huisarts, die heeft er op gestudeerd om niets raar te vinden en je dan door te sturen. die krijgt dat iedere dag te horen van mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 09:00
zeep007
zeep007 is offline
Het is echt niets om voor je te schamen. Er zijn zoveel mensen met paniek klachten. Van extreem tot lichte klachten. Je hebt ze in soorten en maten.

Wat heel belangrijk is, is dat je nu geen situaties gaat vermijden. Ja, je kan er tegenop zien natuurlijk. Maar blijf het wel doen! Ga autorijden, daag jezelf uit. Je zult zien dat ondanks je paniek er geen rampen zullen gaan ontstaan of wat dan ook.
Door situaties te gaan vermijden kan het van kwaad tot erger gaan, en dat moet je niet laten gebeuren. Probeer te ontspannen tijdens het autorijden. Doe een leuk muziekje op, of neem bv je telefoon mee als dat je geruststelt.

Je kan hier heel goed mee naar de huisarts gaan. Je vertelt over je klachten en hij/zij kan je bijvoorbeeld doorverwijzen naar fysio, voor ademhalingsoefeningen. Of naar een andere therapie die erop gericht is. Ook zijn er medicijnen voor, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.

Het is niks om voor je te schamen. Je zal versteld staan hoeveel mensen misschien in jou omgeving er ook last van hebben en die er ook niet over durven te praten.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 13:35
Verwijderd
Heel veel mensen hebben een paniekstoornis, vaak komt het er op neer dat ze enkele keren een paniekaanval hebben gekregen en daardoor bv. niet meer in de auto durven te stappen, omdat ze bang zijn weer een paniekaanval te zullen krijgen. Dat vermijden maakt het alleen maar erger en ik kan me heel goed voostellen dat het moeilijk is hier zelf over heen te komen, dus ga inderdaad naar je huisarts die kan je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen je paniekaanvallen onder controle te krijgen en je angst voor paniekaanvallen weg kan nemen

Als je veel last hebt van stress kan je ook terecht bij een fysiotherapeut; ik geloof dat je daarvoor geen doorverwijzing meer nodig hebt, je kan gewoon zelf een afspraak maken. Dmv massages kan je je lichamelijk goed ontspannen en dat heel ook weer invloed op je paniekaanvallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten