Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2001, 14:38
5555555
5555555 is offline
Ik ben 18 jaar en voel me klote. Ik heb angsten voor verschillende dingen, ik ben hypochonder (elk bobbeltje is voor mij kanker, kan er weken wakker van liggen) en ik heb last van paniekaanvallen. Dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik zomaar ineens helemaal in paniek raak en moet overgeven (in gezelschap) en dan schaam ik me daarvoor. Ik durf bijvoorbeeld ook niet even met wat vrienden naar Utrecht winkelen ofzo, gewoon uit angst voor die paniekaanvallen. Die angst daarvoor alleen al kan me zo zenuwachtig maken dat ik moet overgeven. Ik slik al 2 jaar medicijnen en heb hele goede periodes gekend. De laatste tijd gaat het weer klote en ik ben bang dat ik weer een slechte periode krijg met veel angsten/paniekaanvallen en depressiviteit. Iemand die dit ook heeft ? Mijn vrienden begrijpen het niet goed, zelfs de dokter snapt het amper.
Oud 09-12-2001, 16:24
sanne86
sanne86 is offline
Ik denk dat je eens moet nagaan wanneer precies die aanvallen komen en hoe je die angsten kunt overwinnen. Ik denk dat het een psychologische oorzaak heeft.
Oud 09-12-2001, 16:26
Marc S
Marc S is offline
Hmmz, is meer psychologie...

Ik heb het ook gehad, misschien niet even erg dan jou..

Lees eens het volgende verhaaltje misschien herken je er dingen in:
http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/Stories/Hypochonder.txt

MAS187 ben ik btw.
Oud 09-12-2001, 16:29
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik denk wat je u dus doet, bang zijn voor een slechte periode, er alleen maar voorzorgt dat die slechte periode ook komt. Ik denk dat je meer een houding moet aannemen van ach dat merk ik vanzelf wel als zo'n periode komt . . .

Enne al die verschijnselen die je beschrijft dat overgeven enzo komt heb ik het idee niet door iets lichamelijks maar door die angst maar dat zei je zelf ook al. Heeft een arts dan zin ?? Een pshygoloog of psychiater heeft dat niet meer zin ??
En ik weet niet dom ideetje van mij . . . maar dat elk bultje kanker is , ben je gewoon niet ontiegelijk bang om dood te gaan ?? Als dat zo is moet je leren accepteren dat de dood er gewoon bij hoort, dat is het enige zekere in je leven je gaat dood . . . wanneer en hoe is een vraag, maar als je daar niet meer bang voor bent dan waarom nog zo'n grote angst voor kanker ? Ja he is een klote ziekte maar voor het erste wat die ziekte kan veroorzaken ben je niet meer bang . . .
Oud 09-12-2001, 16:41
Lichaam & gezondheid ---> Psychologie
Topic gesloten

Regels voor berichten