Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 12:04
Jessy
Jessy is offline
ik ben nu zo'n 2 weken verkouden, en het vervelende is dat mijn oren echt helemaal dicht zitten!
Het suist als een gek, ik hoor mezelf amper praten en je hoort alles alsof je onder water zit, zeg maar.

dit is echt mega irritant..meestal knappen ze vanzelf open maar het is nu al 2 weken zo.
wat kan ik hier aan doen? ik word er echt stapelgek van..
Oud 15-06-2006, 12:12
Verwijderd
Moet je dan niet even de dokter laten kijken of ze niet gewoon uitgespoten moeten worden ofzo, of een oorontsteking ofzo. Als je jezelf nauwelijks hoort praten, dan zitten ze wel goed potdicht ja. Ik zou er even naar laten kijken als ik jou was
Oud 15-06-2006, 12:20
KiMZz
KiMZz is offline
Daar heb ik ook last van, alleen niet constant. Minstens 1 x per dag gaat vooral mn rechteroor dicht zitten, meestal net als ik adem heb gehaald ofzo. En dan duurt het een half uur tot een uur voor ie weer open is, maar gaat daarna net zo hard weer dicht..
Ik bedacht me dat er misschien iets verstopt zat en k weet van vroeger dat je dan een watje met olie in je oor kan doen, als de olie je oor in loopt 'weekt' het los zeg maar. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dit vanavond doen voor ik naar bed ga, dit lijkt me het beste tijdstip..
Oud 17-06-2006, 19:23
Konijn
Konijn is offline
Ik heb er ook een week mee rondgelopen, super vervelend en nergens voor nodig. Nog geen twee minuten bij de dokter binnen geweest, uitgespoten en weer vrolijk én alles horend naar buiten.
Oud 17-06-2006, 19:44
Nomad
Nomad is offline
naar de dokter gaan lijkt me het beste!
Oud 19-06-2006, 19:29
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Waterstofperoxide oplossen in warm (niet heet, niet lauw) water en uitspuiten.

Ik weet niet of het verstandig is om je oren uit te spuiten wanneer je oren ontstoken zijn. Mijn advies geldt voor wanneer ze verstopt zitten.

Elke dag je oren wassen.

Verkoudheid: er loopt een ander topic in het L&G forum over verkoudheid, zie de tips aldaar.

De doc kan ze ook uitspuiten (en je kunt het van hem/haar leren) maar dat kost je een consult. Het is een kunstje dat je even onder de knie moet krijgen en je moet materiaal aanschaffen. Het is te leren.
Oud 19-06-2006, 21:30
Konijn
Konijn is offline
Oren uitspuiten moet je nooit zelf doen.
Oud 20-06-2006, 17:28
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
waarom niet?
Oud 20-06-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 20-06-2006 @ 18:28 :
waarom niet?
omdat je geen verstand hebt van wat er in je oor zit?
Oud 20-06-2006, 17:35
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-06-2006 @ 09:30 :
omdat je geen verstand hebt van wat er in je oor zit?
Big deal. Dan leer je dat.

Die spuiten komen met een manual. Er zijn zelfs speciale, voor babies. Als het niet de bedoeling zou zijn dat je dat zelf zou doen, dan zouden die dingen niet verkocht worden.
Oud 21-06-2006, 10:16
jolijn73
jolijn73 is offline
het klinkt misschien gek, maar je moet gewoon eens een tijdje neusdruppels gaan gebruiken.
daarmee gaat de buis van eustachius open en gaat de verstopping weg.

oren van binnen schoonmaken heeft zin als er oorsmeer inzit, maar je zegt dat je al 2 weken verkouden bent. dan is het logischer om aan te nemen dat het aan de binnenkant zit en niet in je oor zelf.

probeer maar eens. je kunt neusdruppels zonder recept krijgen bij de apotheek.
Oud 21-06-2006, 10:38
Verwijderd
ik zou zeggen dat je het toch beter door iemand anders kunt laten doen (uitspuiten dan) omdat je er zelf moeilijk bij kan. Als je inderdaad zelf oorspuiten kan kopen met een duidelijke gebruiksaanwijzing en je kent iemand die dat voor je wil doen, dan lijkt me dat geen probleem.

Neusdruppels kunnen idd ook helpen, maar een verstopping 'binnenin' hoeft niet te komen doordat de buis van eustachius verstopt is, er zitten daar nog wel meer dingen die verstopt kunnen raken.

Wat je ook kunt proberen is boven een stoombadje hangen; propjes oorsmeer binnen in je oor worden dan zacht en kunnen naar buiten komen. Bovendien kun je daarna je neus echt goed snuiten . Gewoon kokend water in een kom gieten, er boven hangen met je hoofd, theedoek eroverheen om de stoom niet te laten ontsnappen, volhouden tot het water niet meer stoomt (of op z'n minst 10 minuten). Nog goed tegen mee-eters ook .

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 10:41.
Oud 21-06-2006, 15:15
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 21-06-2006 @ 11:16 :
het klinkt misschien gek, maar je moet gewoon eens een tijdje neusdruppels gaan gebruiken.
daarmee gaat de buis van eustachius open en gaat de verstopping weg.

oren van binnen schoonmaken heeft zin als er oorsmeer inzit, maar je zegt dat je al 2 weken verkouden bent. dan is het logischer om aan te nemen dat het aan de binnenkant zit en niet in je oor zelf.

probeer maar eens. je kunt neusdruppels zonder recept krijgen bij de apotheek.
helemaal waar. mijn oren zaten ook erg lang dicht. ik denk dat ik zo wel een maand heb rondgelopen. ben bij de dokter geweest en uitspuiten was geen moegelijkheid. omdat je zegt dat je verkouden bent denk ik idd ook dat het je buis van eustachius is, dit werd mij ook verteld. ik moest neusspray gebruiken maar dat hielp niet. nu heb ik via de dokter een recept gekregen voor speciale neusspray. na 1 week was het weer goed.
mijn advies dus, probeer eerst een weekje een gewone neusspray, helpt dat niet, toch even langs de dokter voor een receptje.
Oud 20-02-2008, 10:41
carlien-1990
carlien-1990 is offline
Hej! volgens mij is er al geen jaren meer gereageerd in dit forum. Maar sinds +- anderhalve week heb ik last van 'oorsuizen' in mn rechteroor: heel laag en hard geluid voel ik echt in mijn oor en mn oren ploppen als ik slik. Ik las op internet iets over een ziekte waarbij je buis van Eustachius altijd opstaat en wat niet te verhelpen is. Ik ben echt bang dat ik dit heb. Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt wat wel over is gegaan? (ik ga vanmiddag beginnen met een neusspray).
Bij voorbaat dank!

X
Oud 20-02-2008, 10:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
In dit topic is inderdaad al lang niet meer gereageerd. Open daarom een nieuwe voor je vraag!
En als je denkt dat je zoiets hebt, ga dan naar de huisarts...
Oud 21-02-2008, 13:40
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
In dit topic is inderdaad al lang niet meer gereageerd. Open daarom een nieuwe voor je vraag!
En als je denkt dat je zoiets hebt, ga dan naar de huisarts...
Topic gesloten

Regels voor berichten