Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 15:26
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Hallo Allemaal,

Ik heb vanmiddag een Webcam gekocht van Trust type WB-1300N.

Nou had ik een andere cam van trust die stuk was, maar zonder uninstall. us heb gewoon de map weg weggegooid uit program files en de usb kabel eruit getrokken. Maar ik denk dat er nog sporen van de oude webcam zitten want me nieuwe cam installeren lukt me niet.

Als ik de cam aansluit, vraagt windows of hij drivers mag gaan zoeken. Nou mag hij dat van mij maar hij vind niets en op de installatiecd zitten ook geen drivers. Zijn er wel maar in een programma vorm .exe dus.

Dus als ik zeg dat windows niet mag zoeken en de install doe van de cd dan lijkt er veel te gebeuren maar als ik na de installatie de map open van de cam staat daar niets in. En ook onder apparaatbeheer staat hij nog steeds als onbekend met een geel vraagteken en zonder een naam erbij.

En kan dat ook niet bijwerken want ik heb geen direkte drivers. Waar die zitten mag joost weten. Niet direkt op de installatiecd iig. Ook de install doen vanaf een .exe vanaf de website geeft geen resultaat.

Het lampje van de cam staat wel de hele tijd aan. Maar verbinding maken bij msn zegt hie dat er geen cam aangesloten is of niet geinstalleerd.

Wie weet wat ik nog kan doen want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt,

Stefan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2008, 15:43
deefeketje
deefeketje is offline
een mapje zomaar verwijderen uit de program files is meestal voor problemen zorgen.
ookal levert de software fabrikant geen uninstall, je kan dan de software (meestal) verwijderen via het controlepaneel (of start->run->appwiz.cpl)

normaal zal daarin het programma van je vorige webcam nog staan, probeer het via hier nog te uninstallen, hij zal wel een melding geven, maar het programma zal toch uit de lijst verdwijnen.

je kan ook eens op de site van trust zoeken naar drivers.

er zijn ook nog een paar oplossingen om de vorige software via het register te verwijderen.. maar daar begin je beter niet aan.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:52
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Ik heb een ander merk cam geprobeert en deze werkt wel goed. Dus ga morgen de Trust omruilen voor een sweex of logitech.

Bedankt voor het meedenken.

Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 18:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten