Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 14:09
Noínden
Noínden is offline
Ze speelden laatst op Waldrock (In Friesland). K was errug onder de indruk. Als iemand ze hier kent, wat vind je ervan? Oh, en als hier nog iemand anders naar Waldrock is geweest, wat vonden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 15:29
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik ken ze wel, en heb de cd Widows Weeds, en ik vind ze wel leuk... maar ik vind het wel erg op de oude Theatre of Tragedy lijken. Op Waldrock heb ik ze helaas niet gezien.

-x- Lorelei!
Oud 20-07-2002, 16:13
vempire
vempire is offline
haha die ken ik wel.
Van die rustige gothic rock
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 16:19
Infaustus
Infaustus is offline
troep.
Oud 20-07-2002, 17:17
Built to last
Built to last is offline
wel gaaf opzich
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 17:35
Verwijderd
k ken er niej zoveel van, wattik ken is wel gaaf...

iemand download tips??

ze spelen waarsch in november in patronaat(haarlem), ga k maybe wel heen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 17:36
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
vempire schreef:
haha die ken ik wel.
Van die rustige gothic rock
haha, dan ken je ze dus niet...
Oud 20-07-2002, 17:51
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
s wel mooi
Oud 20-07-2002, 17:52
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Vind ze erg goed, ja.

Citaat:
freakjuh schreef:
k ken er niej zoveel van, wattik ken is wel gaaf...

iemand download tips??

ze spelen waarsch in november in patronaat(haarlem), ga k maybe wel heen
Inderdaad
Oud 20-07-2002, 18:08
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Laatste album vind ik minder. Ze zijn een stuk commercieler geworden.
Oud 20-07-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:
Vind ze erg goed, ja.

Inderdaad
van wie zou k dat nou hebben he?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:52
TMLWKY
TMLWKY is offline
Tristania, goeie muziek

Ik vind dat ene nummer vooral mooi, ben de titel even kwijt... iets met Lenore geloof ik... Kan dat?

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:31
Tsasil
Tsasil is offline
My Lost Lenore, denk k.

Ze hebben wel leuke liedjes, ik heb alle drie de volle CD's, maar ik vind ze niet echt speciaal. Alle 3 hun CD's hebben een andere stijl.

Live vonk ze zuigen, zeker met hun nieuwe zanger...
Oud 20-07-2002, 19:32
Tsasil
Tsasil is offline
PS. ze spelen binnenkort in het patronaat te haarlem (www.patronaat.nl)
Oud 20-07-2002, 20:10
vempire
vempire is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

haha, dan ken je ze dus niet...
jawel want ik luisterde er eerst naar
jaar geleden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:18
June bug
June bug is offline
Ik ken ze, ik heb ze op Graspop gezien. Vond er niet zoveel aan, beetje raar. Vooral die zanger, (niet die die de grunts doet, maar die gwn zingt) die vond ik wazig, die stond erbij als Rene Froger En die zangeres vonnik ook een beetje vreemd... Naja, kan ook aan mij liggen...
Oud 20-07-2002, 20:27
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
My Lost Lenore, denk k.

Ze hebben wel leuke liedjes, ik heb alle drie de volle CD's, maar ik vind ze niet echt speciaal. Alle 3 hun CD's hebben een andere stijl.

Live vonk ze zuigen, zeker met hun nieuwe zanger...
Ja, My Lost Lenore bedoel ik ja! Mooi nummer!

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Laatste album vind ik minder. Ze zijn een stuk commercieler geworden.
Waarom is een verandering in stijl toch meteen per definitie 'commercieel'? Ik vind dat zó'n typische gedachtegang in de "metal-scene". Ben het er dus ook absoluut niet mee eens; maar da's een andere discussie.

Enfin; ik vind Tristania goed. Beyond the Veil is een absolute topper in z'n genre, en mag eigenlijk in geen enkel CD-rek ontbreken. World of Glass vind ik minder pakkend dan Beyond the Veil. Wellicht omdat Morten Veland er toen uit gekickt is, voor 't maken van WoG.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
vempire schreef:

jaar geleden ofzo.
Beyond the Veil is één brok bombast. Nuff said.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:38
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
vempire schreef:

jaar geleden ofzo.
dan heb je kennelijk niet goed geluisterd...
Oud 20-07-2002, 21:40
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

dan heb je kennelijk niet goed geluisterd...
Nee, hij is true ende evol, dus alles wat iets minder hard als Dimmu Borgir is, is softe rock.

Maargoed, ik moest even kwijt dat ik eigelijk World of Glass nog het beste album vind.
Oud 20-07-2002, 21:43
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Nee, hij is true ende evol, dus alles wat iets minder hard als Dimmu Borgir is, is softe rock.

Maargoed, ik moest even kwijt dat ik eigelijk World of Glass nog het beste album vind.
o jee, troe ende ievol.. mmm, dat verklaart het inderdaad ja

Sirenia is ook wel leuk eigenlijk, hoewel ik dat soort metal (Tristania, SOTB, Sirenia, Trail of Tears etc.) nooit echt geweldig heb gevonden.
Oud 20-07-2002, 21:44
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

o jee, troe ende ievol.. mmm, dat verklaart het inderdaad ja

Sirenia is ook wel leuk eigenlijk, hoewel ik dat soort metal (Tristania, SOTB, Sirenia, Trail of Tears etc.) nooit echt geweldig heb gevonden.
Altijd wel vermakelijk gevonden eigelijk, maar nooit echt fan geweest... Live valt het meestal zo gigantisch tegen...
Oud 20-07-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:

Altijd wel vermakelijk gevonden eigelijk, maar nooit echt fan geweest... Live valt het meestal zo gigantisch tegen...
TSOTB is live wel goed hoor; tenminste; als die videoband van ze representatief is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:48
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

TSOTB is live wel goed hoor; tenminste; als die videoband van ze representatief is.
Nooit live gezien eigelijk, maar tristania is in ieder geval brak live... Zangeres zingt vals en is een beetje over geil bezig en de rest van de band doet zijn ding wel, maar niet echt met flare ofzo. Sfeer komt gewoon niet over, maar dat heb ik ook bij Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.
Oud 20-07-2002, 21:51
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Nooit live gezien eigelijk, maar tristania is in ieder geval brak live... Zangeres zingt vals en is een beetje over geil bezig en de rest van de band doet zijn ding wel, maar niet echt met flare ofzo. Sfeer komt gewoon niet over, maar dat heb ik ook bij Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.
Kheb My Dying Bride 1x live gezien en dat was 7 jaar terug in het voorprogramma van Iron Maiden... 't Was een goed concert (ze speelden A Sea to Suffer In ) wat ik me nog kan herinneren en ze hadden nog die violist
After Forever is ook goed live, maar komt op de een of andere manier niet lekker over imho...
Oud 20-07-2002, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:

Hm, ik heb Within Temptation van de 5x nog maar één keer 'matig' zien spelen; en dat was tijdens 't voorprogramma van Rammstein. After Forever was op Pinkpop een enorm strak optreden, waarbij alles goed uit de verf kwam.

My Dying Bride wil ik zeker nog een keer live zien, heb ik nog nooit live meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:58
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Hm, ik heb Within Temptation van de 5x nog maar één keer 'matig' zien spelen; en dat was tijdens 't voorprogramma van Rammstein. After Forever was op Pinkpop een enorm strak optreden, waarbij alles goed uit de verf kwam.

My Dying Bride wil ik zeker nog een keer live zien, heb ik nog nooit live meegemaakt
Het gaat ook niet om het optreden zelf, ze spelen allemaal hardstikke strak, zeker After Forever en My Dying Bride, maar ik vind de sfeer van de albums gewoon niet overkomen Live. Het is allemaal veels te.... blij My Dying Bride een uitzondering, de zanger stond erbij alsof hij aids had, maar nog vond ik het niet zo depri als hun albums.

Within Temptation op bevrijdingspop was trouwens te slecht voor woorden
Oud 20-07-2002, 22:04
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Het gaat ook niet om het optreden zelf, ze spelen allemaal hardstikke strak, zeker After Forever en My Dying Bride, maar ik vind de sfeer van de albums gewoon niet overkomen Live. Het is allemaal veels te.... blij My Dying Bride een uitzondering, de zanger stond erbij alsof hij aids had, maar nog vond ik het niet zo depri als hun albums.

hmmm... toendertijd kwam het (MDB) wel errug goed over eigenlijk, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer..
Oud 21-07-2002, 00:47
Faery
Faery is offline
Aphelion.

geil.
Oud 21-07-2002, 10:14
Verwijderd
OFF-TOPIC

Citaat:
Tsasil schreef:

Heeft iemand ze een maandje geleden of zo nog op 3fm gehoord bij ´de ronde van Texel´? Daar speelden ze pas slecht, niet normaal zo vals als de zangeres toen op sommige punten zong.

ON-TOPIC

Zelf vind ik Angina van Tristania erg mooi nummer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef:
OFF-TOPIC

ON-TOPIC

Zelf vind ik Angina van Tristania erg mooi nummer.
Sequel of Decay, Opus Relinque en Heretique vind ik érg goed.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:02
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Tristania is een goede band,ik vind world of glass de beste cd.

Within Temptation was op Ozzfest matig,maar in het voorprogramma van Rammstein waren ze weer veel beter,je moet ook niet vergeten dat ze best veel optreden de laatste maanden en de vorm er niet altijd is
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:08
Synonym
Synonym is offline
Tristania? Ik ken ze eigenlijk alleen van naam enzo...

zal wel leuk zijn
Oud 21-07-2002, 12:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Waarom is een verandering in stijl toch meteen per definitie 'commercieel'? Ik vind dat zó'n typische gedachtegang in de "metal-scene". Ben het er dus ook absoluut niet mee eens; maar da's een andere discussie.

Enfin; ik vind Tristania goed. Beyond the Veil is een absolute topper in z'n genre, en mag eigenlijk in geen enkel CD-rek ontbreken. World of Glass vind ik minder pakkend dan Beyond the Veil. Wellicht omdat Morten Veland er toen uit gekickt is, voor 't maken van WoG.
Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling. Voor World of glass heeft hij ook niet de teksten geschreven en daarom vind ik hem minder. Net zoals je al zei, minder pakkend. Maar goed ik hou eigenlijk niet zoveel van gothic metal met vrouwelijke zang. Kan het waarderen, maar trek het niet vaak uit de kast.
Oud 21-07-2002, 12:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.
hmm denk niet dat je deze bands met elkaar kunt vergelijken. Ja volg wel dat je ze qua steer bij elkaar zet, maar qua stijl en samenstelling toch niet. Ach dit is weer mierenneukerij

Ik heb van dit rijtje alleen Within Temptation gezien. After Forever zie ik nog wel ooit toevallig, maar MDB wilde ik dit jaar gaan zien, maar het kwam er verdomme niet van... Daarom heb ik voice of the wretched maar gekocht
Oud 21-07-2002, 12:43
Mjölnir
Mjölnir is offline
Ik vind het bagger, maar voor degene die het wel leuk vinden:

do 17 oktober, Patronaat, Heavy In Haarlem: TRISTANIA (Nor) + Supports (ovb)
Oud 21-07-2002, 14:44
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling. Voor World of glass heeft hij ook niet de teksten geschreven en daarom vind ik hem minder. Net zoals je al zei, minder pakkend. Maar goed ik hou eigenlijk niet zoveel van gothic metal met vrouwelijke zang. Kan het waarderen, maar trek het niet vaak uit de kast.
Siberia??? Sirenia bedoelt u! Je moet de mensen wel juist informeren anders lopen ze zich uren rot te mircen zonder de goede muziek te vinden
Oud 21-07-2002, 15:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

Siberia??? Sirenia bedoelt u! Je moet de mensen wel juist informeren anders lopen ze zich uren rot te mircen zonder de goede muziek te vinden
jongen loop niet te mierenneuken
Oud 21-07-2002, 16:39
dystopia
dystopia is offline
Heeft wel aardige nummers. Die laatste CD vond ik ook wel aardig. Mooi t-shirtje ook
Oud 21-07-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling.
Minder bombastisch == commercieel?

Kom nou.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:00
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
a new noise schreef:

BURZUM ook ?
moet ge een ram? burzum uber allesch!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:33
dystopia
dystopia is offline
Burzum heeft geen zak te maken met Tristania en is zo lame en true als de inhoud van je onderbroek.
Oud 21-07-2002, 17:46
Demorpheus
Demorpheus is offline
Tristania, een band die leuke muziek maakt, en een paar gave nummers heeft gemaakt, maar die mij nooit echt heel erg heeft getrokken.

het optreden op Graspop was wel gaaf trouwens.
Oud 21-07-2002, 18:26
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Minder bombastisch == commercieel?

Kom nou.
nah ja ik heb het album nou nog geen 10 keer geluisterd, dus dat zal dan wel
Oud 21-07-2002, 18:39
The Undertaker
The Undertaker is offline
mijn mening over Tristania.....

Op cd waren ze echt geweldig
Tristania, Widows Weeds en Beyond the Veil hebben nog de echte sound van Tristania, van World of Glass kan je dat helaas niet zeggen.... het gevoel is eruit nu Morten Veiland weg is, maar gelukkig hebben we DE opvolger voor het oude Tristania Sirenia

Morten is echt geniaal in mijn ogen, de nieuwe Tristania, mist de mystiek van de oude cd's, erg jammer

ik heb ze laatst live gezien op Graspop en vond het erg slecht, geluid van de drums was veeel te hard en de zanger bakt er niets van..... hij kan goed grunten/screamen/zingen (hoe wil men het noemen), maar niet de juiste stem voor Tristania.....

kijk veel liever uit naar de nieuwe Sirenia

maar dit soort muziek boeit me nog steeds heel erg, ik ben er een beetje mee begonnen in de metal, met bands als Tristania, Trail of Tears, Sins of thy Beloved.... enzo
Oud 21-07-2002, 18:44
The Undertaker
The Undertaker is offline
vond het trouwens ook erg leuk in de aardschok, Morten Veiland had al 4 nummers voor World of Glass klaar, maar toen werd ie eruit getrapt

nu zijn het 4 Sirenia nummers
Oud 22-07-2002, 17:40
Diekomsa
Diekomsa is offline
Ik snap echt niet dat jullie je zo druk kunnen maken omdat Morten Veland weg is bij Tristania. Ik vind World of Glass minstens net zo goed als alle cd's met Morten, inclusief Sirenia.

In mijn ogen hebben ze trouwens ook een grotere koersverandering gedaan na widows weed dan na beyond the veil.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Diekomsa schreef:
Ik snap echt niet dat jullie je zo druk kunnen maken omdat Morten Veland weg is bij Tristania. Ik vind World of Glass minstens net zo goed als alle cd's met Morten, inclusief Sirenia.

In mijn ogen hebben ze trouwens ook een grotere koersverandering gedaan na widows weed dan na beyond the veil.
Ik vind World of Glass tegenvallen t.o.v. Beyond the Veil. Niet zozeer omdat Morten er daar niet meer bijzat; maar 't is wel een ander soort muziek. Geen verschil van dag op nacht misschien, maar weldegelijk 'ingetogener'. En juist dat bombastische trok me wel.

Overigens is Morten Veland naar 't schijnt er op een ontzettend lullige manier uitgekicked.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:09
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik vind World of Glass tegenvallen t.o.v. Beyond the Veil. Niet zozeer omdat Morten er daar niet meer bijzat; maar 't is wel een ander soort muziek. Geen verschil van dag op nacht misschien, maar weldegelijk 'ingetogener'. En juist dat bombastische trok me wel.

Overigens is Morten Veland naar 't schijnt er op een ontzettend lullige manier uitgekicked.
En zo begon een nieuwe trent. Kijk maar naar After Forever en Within Temptation.
Reageren

Regels voor berichten