Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2008, 17:10
Verwijderd
Sinds plots (1 dag) hoorikecht niet goed meer. Soms hoor ik niet wat mensen zeggen. Ik begin verkouden te worden, als ik snut dan gaat er wel wat open lijkt net in mijn oor. Wat zou dit kunnen zijn? Wat kan ik eraan doen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:17
Verwijderd
het isbay the way in mijn rechter ook
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:17
Verwijderd
ook=oor
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:33
Verwijderd
gewoon verkoudheidje.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:38
Verwijderd
Maar mijn neus zit niet echt verstopt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:49
Verwijderd
je zegt toch zelf dat je verkouden begint te worden.
Je kunt wel naar de huisarts gaan en vragen of ie je een doorverwijzing wil geven naar een psycholoog want volgens mij heb je last van hypochondrie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 22:47
Pluis
Pluis is offline
Klinkt als wat slijm in je middenoor. Gaat er vanzelf wel weer uit, hoort een beetje bij de verkoudheid die momenteel heerst (had t zelf vorige week ook) En je neus hoeft niet helemaal verstopt te zijn om het ook in je oor te hebben zitten.
Oud 16-02-2008, 11:26
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat nou hypochondrie?!
Ga even naar de huisarts, misschien heb je wel een oorsmeerprop waardoor je minder goed hoort. Dan moet je oor uitgespoten worden...ik heb dat ook een paar keer gehad. Dat staat verder los van een verkoudheid.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 12:23
Bloem
Bloem is offline
Ja, kan hij meteen even vragen hoe het zit met zijn slechte ogen, vergeetachtigheid en het bultje op zijn borst!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 16:20
Verwijderd
Ik ben voor mijn ogen al weg geweest en heb al zo'n 3 weken lenzen. Voor dat bultje ben ik ook weg geweest hormonen. Vergeetachtigheid was door de slapenloosheid. vanochten had ik mijn vingers op mijn neus gedaan en uit geademt. Toen klapte de linker kant open. Zijn zijn al lang weer dicht en ik probeer het heel de tijd opnieuw maar lukt niet meer. Van prop oorsmeer heb ik heelveel last. Dit is anders ik heb niet het gevoel dat er iets voor zit. Maar als ik slik ofzo. Of ik doe mijn vingers op mijn neus en adem uit voel ik héél veel druk op mijn oren komen. En bij het slikken tikken ze dan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 17:47
Verwijderd
Ik heb dat ook wel vaker maar dat is écht gewoon een verkoudheidje. Mocht je nou heel veel pijn in je oor krijgen kun je naar de huisarts gaan want dan heb je misschien een oorontsteking, maar die druk op je oor, het ploppen en dichtzitten hoort gewoon bij een verkoudheid.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 17:50
Verwijderd
Maar ik voelniet dat er iets voor zit!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 17:51
Verwijderd
ja maar, ja maar. Wat wil je eigenlijk horen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 18:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb dit ook gehad met mijn oren, zat toen ook geen oorsmeer in. Ik ben toen naar de huisarts geweest om mijn oren uit te laten spuiten, maar dat hielp dus niet (want het kwam niet door oorsmeer). Ze hebben mij toen aangeraden om een neusspray te halen bij de drogist, zoals bij Kruidvat. Het gaat ook vanzelf wel over, maar met een neusspray volgens mij wel sneller
Oud 16-02-2008, 18:42
Verwijderd
Dat het kan zijn dat het voelt alsof er niks voor zit.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 10:48
Ieke
Ieke is offline
Je oren staan met je neusholte in verbinding dus als je verkouden bent kan je ook last van je oren hebben en het idee dat ze dicht zitten of gewoon minder horen is helemaal niks bijzonders. Je hoeft er niet enorm verkouden voor te zijn om er al last van te hebben, die buisjes zijn niet bijzonder groot. (en met name bedoelt om de druk aan beide kanten van het trommelvlies gelijk te houden) Met dat opblazen wat je deed kan je het idd even open krijgen en heb je er minder last van. Maar dat gaat ook weer dicht zitten en het lukt ook niet altijd om het op die manier open te krijgen.

Wacht nu maar gewoon een aantal dagen af, het gaat waarscheinlijk vanzelf weer over. Het verkoudheidsvirus waait nu rond, dus het is niet gek om dit nu te hebben. Iets anders om nu evt te proberen is neusspray te halen bij de drogist en dat een aantal dagen te gebruiken. Dat helpt zeer waarscheinlijk ook tegen je oorproblemen.
Alleen als je over een week ofzo nog last hebt ga je even langs de huisarts.

En maak je nu meteen niet zo'n hoop zorgen als je ook maar iets raars aan je lichaam ontdekt. De kans dat het iets ergs is is minimaal en bijna alle gewone dingen zijn ook vrij snel weer over.
Oud 20-02-2008, 10:54
carlien-1990
carlien-1990 is offline
Hej!

Ik heb mn oren nu ook zo'n anderhalve week 'dichtzitten'. Ik heb dit ook nog niet eerder gehad, want t voelt bij mij ook niet dat er iets van oorsmeer voor zit. Ik hoor het geluid in mn rechteroor zegmaar 'suizend' binnenkomen en ik kan het geluid haast voelen. + als ik slik ploppen mn oren. Ik belde met de huisarts en die zei dat ik me totaal geen zorgen hoefde te maken en dat het waarschijnlijk een verstopte buis van Eustachius is. Ik begin vanmiddag met een neusspray. Hebben meer mensen zoiets gehad hier en bij wie het dmv neusspray overging?
BVD
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:06
Verwijderd
dat van die oren.. ik heb niet alle reacties gelezen .. maar goed

mijn zusje hoord ook niet echts uper goed..
meestal voor ze verkouden word/griep krijgt hoord ze echt bijna niets... dan vertel je haar iets en dan hoord ze gewoon echt niets.. heeel vervelend... ook voor haar zelf... want iedereen doet dan boos tegen haar.. najah beetje dan.. omdat ze het na 3 keer zeggen opmerkt...
valt mee te leven.. als t virus weg is.. hoor je waarschijnlijk beter
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 20:45
ekki
ekki is offline
Maak je toch niet meteen zo druk. Dingen die bij verkoudheid horen gaan vanzelf weer over. Duurt ff een weekje, misschien twee, en dan is het wel weer klaar.

Regels voor berichten